Toon posts:

SD/MMC prijzen en verschil

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

In het bos van posts over vanalles-en-nog-wat over sd en mmc kom ik er toch niet helemaal uit.
Ik begrijp dat er een extra beveiligingsoptie zit op de SD maar verder weinig verschil is tussen mmc en sd..
Wat ik me dus afvroeg is waarom er zulke grote verschillen zitten in alle kaarten (zowel mmc als sd), zit dit verschil in materiaal gebruik, chipgebruik of snelheid?
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen want ik wil wel een goeie kaart hebben voor m'n nieuwe digicam..

alvast bedank

Kasper

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04-2025
Soms moet je wat meer aan rechten betalen maar meestal is het gewoon een kwestie van vraag en aanbod.

Is er veel vraag dan zijn de marges meestal wat scherper en dus is de prijs voor ons consumenten iets lager.
Meestal zit er in de kaartjes vaak dezelfde chip (als ze even groot zijn).

Verder zit er natuurlijk wel wat verschil tussen de verschillende type kaarten, maar met een camera zal je daar weinig van merken (tenzij je een +5 Megapixel camera neemt).
Ook hebben de meeste camera's een USB 1 aansluiting. Die hebben al meer bandbreedte dan zo'n kaartje kan leveren (omdat de meeste consumenten flashkaarten relatief traag zijn).

Ik denk dat het type geheugenkaartje niet echt het criteria moet zijn waarop je een digitale camera moet selecteren. Zolang de beeldkwaliteit maar goed is (zie de diverse tests in bijvoorbeeld de C't).

MMC is trouwens al op zijn retour, die worden in de komende periode door SD kaartjes vervangen.
In Japan is nu vrijwel geen MMC kaart meer te krijgen.

[ Voor 60% gewijzigd door -=bas=- op 05-09-2004 12:41 ]

Senile! Senile Oekaki

Verwijderd

Topicstarter
ok, bedankt voor de info..

ik begrijp hier dus ook uit dat merken er zo bijna niet toe doen?

Kasper

P.S. ik heb m'n camera al besteld (casio z30) en wil daar een grotere geheugenkaart bij en aangezien zij mmc/sd gebruiken vroeg ik me dit af..

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2004 13:06 ]