Toon posts:

[A7V8X-X]Kom het bios niet in :?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Al dom dat het niet gewoon op het scherm staat, want er staat alleen <tab> voor post screen en alt+F2 voor bios flash utility, maar uit de handleiding haal ik dus dat je de <del> knop moet gebruiken.

Nou ik kan rammen op die <del> knop (allebei) wat ik wil, maar er gebeurt niets ;(

De AMD XP2600+ loopt op 1,53Ghz met 133Mhz FSB, terwijl dat dus 1,92Ghz moet zijn @ 166Mhz FSB, maar beetje lastig veranderen als ik niet in 't bios kom :(

Dit is trouwens ook al vreemd genoeg gebeurd nadat de pc totaal begon te flippen bij het invoeren van een geheugenkaart uit een digitale camera in de 7 in 1 Apacer slot aan de voorkant van de kast. Ik kwam in het bios terecht na een auto-reboot, maar wist niet precies welke 2600+ XP erin zit (256/512kb), dus ik dacht, voordat ik die gloednieuwe processor verkeerd instel, eerst even opzoeken.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2004 12:28 ]

• GambitRS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-06-2013

GambitRS

w00t

Kan je niet die geheugenkaart er nog eens instoppen om op die manier het bios scherm te openen?

MechWarrior || Monsters Game

Verwijderd

moet je niet eerst op <tab> drukken en dan op <del>?

• tHe_BiNk
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

tHe_BiNk

He's evil! Very EVIL!

Probeer het eens met een PS/2 keyboard ipv USB keyboard.

APPLYitYourself.co.uk - APPLYitYourself.com - PLAKhetzelf.nl - Raamfolie, muurstickers en stickers - WindowDeco.nl Raamfolie op maat.

Verwijderd

Topicstarter
GambitRS schreef op 05 september 2004 @ 12:33:
Kan je niet die geheugenkaart er nog eens instoppen om op die manier het bios scherm te openen?
Dat risico wil ik verlopig nog niet nemen, want een tijdje terug begaf de voeding het na het proberen te lezen van de geheugenkaart |:( Na terugbrengen naar de winkel deed hij het weer. Ik weet alleen niet precies wat ze er daar mee gedaan hebben :>
Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 12:34:
moet je niet eerst op <tab> drukken en dan op <del>?
Als ik op <tab> druk gebeurt er ook niets en als ik op <tab> of <del> blijf drukken, dan start hij zelfs niet door.
Het scherm van A7V8X-X met daaronder dus die <tab> en alt+F2 instructies blijft dan gewoon staan. Pas als ik ophou met drukken start hij door :?
tHe_BiNk schreef op 05 september 2004 @ 12:38:
Probeer het eens met een PS/2 keyboard ipv USB keyboard.
Het is een PS/2 toetsenbord :o

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2004 12:48 ]

• allard_070
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:55
Welke BIOS versie heb je erop staan? Anders kun je proberen de nieuwste versie erop te flashen, misschien kun je dan wel weer gewoon in het bios komen. En als je al de nieuwste BIOS erop gezet had kun je proberen terug te flashen naar een oudere versie.

Ik had eerst 1005 erop staan en toen geflasht naar 1009 maar dat liep minder stabiel bij een OC dan 1005, dus toen heb ik 1005 weer terug geflasht en sindsdien loopt ie weer goed.

Verwijderd

Topicstarter
allard_070 schreef op 05 september 2004 @ 12:59:
Welke BIOS versie heb je erop staan? Anders kun je proberen de nieuwste versie erop te flashen, misschien kun je dan wel weer gewoon in het bios komen. En als je al de nieuwste BIOS erop gezet had kun je proberen terug te flashen naar een oudere versie.

Ik had eerst 1005 erop staan en toen geflasht naar 1009 maar dat liep minder stabiel bij een OC dan 1005, dus toen heb ik 1005 weer terug geflasht en sindsdien loopt ie weer goed.
Hoe kom ik erachter welke bios versie erop staat, zonder in het bios te komen of het post screen tevoorschijn te toveren (tab werkt dus ook niet) :?

• allard_070
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07:55
Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 13:02:
[...]

Hoe kom ik erachter welke bios versie erop staat, zonder in het bios te komen of het post screen tevoorschijn te toveren (tab werkt dus ook niet) :?
Als je wel in windows kan komen kun je met AIDA32 of een dergelijk programma kijken welk BIOS je hebt. Anders, als je nog nooit je bios hebt geflasht, dan is er een stickertje op je bios-chip(op moederbord) waar de versie opstaat die ze uit de fabriek erop hebben gezet.

Verwijderd

Ik heb dit probleem zelf ook gehad.

Na veel gekloot heb ik een oplossing gevonden.
Normaal gesproken wanneer je de computer opstart, zal je toetsenbord vlak voordat je het POST scherm verlaat de lampjes van de numlock en capslock laten branden. Dit is een signaal waar je op moet letten, want vanaf dan kun je (met dit probleem) pas je bios in. Het werkt als volgt.

start de computer op, en ram continu op del. Je zult nu zien dat je je post scherm krijgt, maar dat hij niet verder gaat dan dat. Stop me rammen op del, en druk precies nadat je toetsenbord lichtjes één maal geknipperd hebben weer op del. Als het goed is kom je dan in je bios.

Succes!!

• wijbro
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-08 14:55
Probeer het anders eens met een ander toetsenbordje (indien aanwezig).
Verder is 't inderdaad een kwestie van gedurende de POST op delete
drukken (en dan niet de del-key op je num-lock gedeelte)!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 13:14:
Ik heb dit probleem zelf ook gehad.

Na veel gekloot heb ik een oplossing gevonden.
Normaal gesproken wanneer je de computer opstart, zal je toetsenbord vlak voordat je het POST scherm verlaat de lampjes van de numlock en capslock laten branden. Dit is een signaal waar je op moet letten, want vanaf dan kun je (met dit probleem) pas je bios in. Het werkt als volgt.

start de computer op, en ram continu op del. Je zult nu zien dat je je post scherm krijgt, maar dat hij niet verder gaat dan dat. Stop me rammen op del, en druk precies nadat je toetsenbord lichtjes één maal geknipperd hebben weer op del. Als het goed is kom je dan in je bios.

Succes!!
Dat isset, tnx! :D

Ik vraag me af waarom dit zo moet, lijkt me niet echt handig, omdat iedereen toch meestal vanaf het begin op de delete toets drukt, om het niet te "missen". Ik heb hem nu in ieder geval weer op 1,9Ghz @ 166Mhz FSB lopen (zoals het hoort). Nou nog die geheugenkaart proberen :z

• CaPtAiNCaRnAgE
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-06-2025

CaPtAiNCaRnAgE

conventies boven 3-laags Popla

moet je echt perse rammen op je DEL-toets?

waarom niet gewoon 1 keer drukken wanneer de toetsenbordledjes knipperen?

*ralf vraagt zich af of die procedure niet een beetje omslachtig is of......*
ik heb jouw bordje tot op heden nog niet live aanschouwd, dus weet ik veel...

i7 2600k | Z68A-GD65-G3 | 4 * 4 GB PC12800CL9 | MSI N470GTX Twin Frozr II | 2x Dell US 2007WFP

Verwijderd

Topicstarter
CaPtAiNCaRnAgE schreef op 05 september 2004 @ 14:10:

Je hebt letterlijk rond de seconde om op die knop te rammen, dat mis je best snel hoor :z

• Eichii
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 04-09-2017
Hah, even om te reageren op de oplossing.

Ik bouw die dingen in bij bosjes en heb gemerkt dat het euvel pas ik begonnen bij een recentere bios-update.
Als je de recente biosversie twee versies terug telt en die flasht, heb je geen probleem daarmee, maar het probleem is bekent en wordt hopelijk opgelost in de volgende release (deze versies waren meer om de ATI kaarten stabiel te laten lopen op een asus-mobo).

Ik ben onderhand ook hierachter gekomen na letterlijk drie dagen kloten en snapte maar niet waaraan het lag. (is wel leuk als je 1 of 2 per maand bouwd, maar als je werkt in een pc-zaak en wel 5 a 10 pc's bouwt met dat euvel is het opeens niet grappig meer, moet je voorstellen hoe mijn baas erop reageerde toen ik het hem vertelde. Hij kwam niet meer bij van het lachen ;))

In ieder geval, game veel en dan gaat je reactievermogen omhoog zodat je op tijd op die knop kan rammen. :P Is alleen vervelend als je hem voor de 4e keer net te laat indrukt...

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik had dus 2 versies eerder dan de nieuwste (1010 ipv 1012), misschien nog een oudere versie nodig geweest, maar als je het weet, is het niet zo erg hè ;)

• SEA Ninja
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
CaPtAiNCaRnAgE schreef op 05 september 2004 @ 14:10:

Is meer voor de leukigheid, en reclame natuurlijk, dat logo. Maar ook de bedoeling min of meer om geklooi in de bios te voorkomen.

Anywayz, dat logo gedoe kun je uitschakelen. Je moet in de bios dan zoeken naar: Full Screen Logo, en die moet je op disabled zetten :)
Pagina: 1