Toon posts:

[XP] Problemen met Blue Screen of Death*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik vroeg me af of er iemand is die me kan helpen met een probleempje.

Het volgende:

Als ik de betreffende laptop opstart dan restart ie na het eerste laadschermpje. Ik krijg een fragment van een Blue Screen of Death the zien maar het probleem is dat het te kort duurt om de error te kunnen lezen. Met safe mode start de laptop wel gewoon op. Kan het zijn dat er een systeem bestandje corrupt is of dat het aan een virus ligt?

Als het aan een virus zou liggen welke methode kan ik dan het beste gebruiken om dat te checken want ik heb KasperskyAV geinstalleerd maar dat proggy start niet op in safemode.

Is er eventueel een mogelijkheid om erachter te komen wat er nou daadwerkelijk als error message op die BOD staat? (Kheb et al met pauze geprobeerd maar dat werkt niet). Kan ik misschien in safemode wat logs ofzo vinden ?

Alvast bedankt

Laptop:

Sony Vaio PCG FX401
Windows XP Service Pack 1
800 Mhz

• FlipFluitketel
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:25

FlipFluitketel

Frontpage Admin
Opstarten in veilige modus, dan in msconfig bij opstarten alles uitschakelen en opnieuw opstarten, krijg je dan geen BSOD dan ligt het dus aan een programma dat opgestart wordt.

Als je wil weten wat er op het BSOD staat, dan kun je het automatisch opnieuw opstarten zo uitschakelen:
Rechtermuisknop op "deze computer", "eigenschappen", tabblad "geavanceerd", op "instellingen" klikken bij "Opstart en herstelinstellingen" en dan het vinkje weghalen bij "de computer automatisch opnieuw opstarten".

There are only 10 types of people in the world...those who understand binary and those who don't.
Jeremy Clarkson: It’s, um, a mobile phone holder, or as Richard Hammond calls it, a seat!

Verwijderd

Topicstarter
Mmmm msconfig heeft XP dat ook ?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 12:24:
Mmmm msconfig heeft XP dat ook ?
Weer terug in Windows XP :)
Sinds wanneer krijg je de error? Misschien iets veranderd?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Topicstarter
Aha weer terug :P ik dacht al dat was toch win 98 ^^;

Mja hijs van de pa van de vriendin van men broer. En hij wist niet direct wat ie fout had gedaan ... maarja ik ga es een paar pogingen wagen dan

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik kan de error code nu lezen:

BAD_POOL_CALLER

*** STOP: 0x000000C2 (0x00000060, 0x00000000, 0x00000000, 0x00000000)

Kan iemand hier iets mee ?

Verwijderd

Windows site:
copy en paste de hele regel: http://support.microsoft....aspx?scid=kb;EN-US;314492

(Thepool has already been freed.

* Parameter 1 = 0x06 : Attempt to free a pool that was already freed) mischien ?

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2004 13:32 ]

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Mirosoft Technet Common Stop Messages 'BAD_POOL_CALLER'

Ondanks nieuwe drivers geïnstalleerd? Misschien even een geheugentestje doen ?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Wat doen als je niet in veilige modus kan komen omdat hij alsnog de blue screen geeft en direct reboot...? Is er een andere manier om de logs uit te lezen?

• Tsunami
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
http://support.microsoft.com/kb/174630

Lijkt me alleen dat het ook moet werken om DOS in te booten en dan met het REG-commando de waarde aan te passen.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Pagina: 1