Toon posts:

Probleem met Logitech Premium Stereo Usb Headset 30

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn net aangeschafte Logitech Premium Stereo Usb Headset 30 werkt niet helemaal naar toebehoren. Dit is vooral in games zwaar te merken, geluiden die eigenlijk van voren komen, hoor ik als geluiden achter me.

Wat natuurlijk erg frustrerend is wanneer je beschoten wordt en je eigenlijk geen flauw idee waar de persoon zich nou bevind. Ook bij het afspelen van voornamelijk wav. files(mp3 lijkt goed) hoort het geluid erg schokkerig en hard. Wat dus opvalt is dat wanneer ik mijn geluid op mijn 3.1 boxen zet, het dan wel allemaal goed klinkt. Dus imo het ligt of aan de drivers van soundmax, of het ligt aan die usb aansluiting van mijn headset.

Mijn specs:
amd3gig 64
r9800pro
asus k8v deluxe (on-board geluidskaart/soundmax driver iets :o )
512ddr Corsair

Mijn vraag is dus, hoe kan ik dit probleem oplossen zonder een andere headset te kopen of iets dergelijke.

Alvast bedankt,

Riv0

Hieronder (hoop ik) nuttige info.

Afbeeldingslocatie: http://img88.exs.cx/img88/5615/geluid1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img88.exs.cx/img88/9228/geluid2.jpg

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Grappige uitvinding, zo'n usb headset. Normaal sluit je zoiets aan op de uitgang van je geluidskaart.

Als ik zo de screenshots van je bekijk, lijkt het erop alsof de geluidskaart totaal niet gebruikt wordt en alleen de drivers van je logitech headset. Alle audio bewerkingen zullen dus wel door je gewone processor worden uitgevoerd (ik zou wel eens willen weten hoeveel % spellen daardoor minder presteren).

Conclusie, het zal wel aan de logitech drivers liggen. Wel raar trouwens dat er nog geen drivers te vinden zijn op de Logitech site. Ik zou wachten op nieuwe drivers en voor nu verder spelen met je 3.1 speaker setup.

NB: Je hebt je headset niet verkeerd om op hè :? :D.

[ Voor 7% gewijzigd door dr snuggles op 05-09-2004 11:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat ik dan gewoon een normale headset met zon "oude" inplug iets doe. (you know, groen/roze etc)

Zouden dan de problemen opgelost zijn volgens jou?

(btw, tuurlijk heb ik mijn headset goed op :p rofl)

(edit Zonet speelde ik weer ff een game, nu waren alle geluiden ook nog een keer 1 of 2 seconden vertraagd, wat natuurlijk nog meer frustrerender is.)

:| :| :|

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2004 12:44 ]

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 12:39:
Ik denk dat ik dan gewoon een normale headset met zon "oude" inplug iets doe. (you know, groen/roze etc)

Zouden dan de problemen opgelost zijn volgens jou?
Waarschijnlijk wel. Probeer het zou ik zeggen :Y).

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:55

Coldcat

HODL

Als je je headset in je USB poort stopt heeft de geluidskaart er niet veel mee te maken. Wat normaal je geluidskaart doet doet nu de CPU. Natuurlijk heeft je geluidskaart er wel iets mee te maken maar niet veel. Als je je geluidskaart op een andere pc (liefst met geluidskaart niet op het moederbord) probeert is het dan ook zo??

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)