Toon posts:

Verlopen filmrolletje

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren met mijn vader zijn fototoestel enkele foto's genomen van de hemel (in de B-stand zetten en dan die knop zolang induwen als je wilt). Nu heb ik juist gezien dat de gebruikte filmrolletjes verlopen zijn van juli 2001. Het gaat hier over AGFA XRG 200 rolletjes. Kan ik die foto's nu op mijn buik schrijven of maakt dat niet veel uit?

Het zou wel spijtig zijn moesten ze niet gelukt zijn aangezien er met wat geluk een mooie meteoor opstaat.

• PsYgHo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:29
Tja, ik denk dat het afwachten word...
Ik heb ook wel eens overtijdse rolletjes gehad, en die waren gewoon goed, hoewel waren deze niet zo lang overtijd als die van jouw (8 maand)

Het is meer een gegarandeeerde datum.

Mess with the best,DIE Like The Rest !
Als je in de poep gaat roeren, gaat het stinken!
In je broek poepen is hetzelfde als verliefdheid, iedereen weet het, alleen jij hebt het speciale gevoel!
I Ignore Fools, who Ignore Rules.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Meestal zijn zwe nog wel gioed, als ze al die tijd afgesloten in een kokertje hebben gezeten :)

Als je ze na het schieten nog zo lang zou laten liggen wordt soms de kwaliteit iets minder :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 10:46:
Kan ik die foto's nu op mijn buik schrijven of maakt dat niet veel uit?
Als de rolletjes al 4 jaar in de camera hebben gezeten zullen de foto's die er al op gemaakt waren erg slecht van kleur zijn. Als je de rolletjes netjes in hun doosje hebt bewaard bij niet al te extreme temperaturen, zul je weinig problemen hebben. De kleurechtheid zal niet 100% kloppen, maar ik denk niet dat je dat gaat merken.
Het zou wel spijtig zijn moesten ze niet gelukt zijn aangezien er met wat geluk een mooie meteoor opstaat.
Gewoon laten ontwikkelen, niet geschoten is altijd mis :)

Verwijderd

Topicstarter
Mja, hoe lang het rolletje al in het toestel steekt weet ik niet. Niet langer als een jaar denk ik (hoop ik). Morgen eens binnengooien. Ik hou jullie op de hoogte.

• mtenbos
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-02 17:04
als je fotorolletjes in de koelkast bewaard gaan ze veel langer meee dan dat het op de verpakking staat( tussen en 5 en 10 graden celcius). Dit doen ze ook in de fabriek

Verwijderd

Topicstarter
Mja, hier hebben ze ofwel in de bureau gelegen (27°C) ofwel in de living (24°C).

Juist trouwens de 2 andere rolletjes gaan optrekken. Vraagje, kan je bv in de Action Shop je foto's laten digitaliseren? Zoja, is dat dan op een vrij groot formaat?

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-02 22:37
heb je een statief gebruikt of uit de hand geschoten?
In dat laatste geval dan zullen de resultaten niet echt geweldig zijn vrees ik :P

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-01 15:54

mutsje

Certified Prutser

ik heb eens een foto rolletje ingeleverd die al 6jaar over dato was.. stonden wel al foto's op lol.... me moeder was zo slim geweest toestel weg te bergen en toen wou ze eens weer foto's maken maar "ow er zit nog wat in jemig"....

Bij de winkel hadden ze al commentaar nou hmm weet niet of die nog willen.
Foto's zijn er met een gelige glans erover uit gekomen dus 3jr over dato moet zeker willen :)

Verwijderd

Topicstarter
Xtuv schreef op 05 september 2004 @ 13:42:
heb je een statief gebruikt of uit de hand geschoten?
In dat laatste geval dan zullen de resultaten niet echt geweldig zijn vrees ik :P
Ik heb een zelfgemaakt houdertje gebruikt :)

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/willy.geys3/Astronomie/Vanalles/plank.jpg

Niet echt een staaltje van handigheid ofzo maar het doet zijn werk :). Deze nacht de laatste foto nemen op de verlopen rolletjes. Nogmaals Polaris maar nu langer dan 40 minuten, ik wil serieus grote bogen zien :)

Verwijderd

Topicstarter
Het mag soms ook eens tegenslagen. Op 2 rolletjes staat niks op. Op de rolletjes zie je alleen wat rode en groene strepen. Achja, volgende keer beter.

Vannacht trouwens eens een poging wagen, ze spreken van "helder" weer dus ....

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-02 13:14

BaRF

bijna kerst

nou op twee rolletjes staat niks: Kan heel goed zijn dat het bijna niet te zien is natuurlijk :) Bij veel afdrukcentrales is het ook zo dat als er iets als sterren op staan, dat ze dit gewoon niet zien en dus niet afdrukken, of op zo'manier dat je het niet ziet. Zeker als je het bij een hema/kruitvat oid laat afdrukken, dat gaat gewoon automatisch en dan komt het dus niet goed bij zulke foto's. Heb je de negatieven nog? Moet je eens heeeel goed kijken of je niet kleine zwarte stipjes ziet (de sterren). Neem ook niet een te lange tijd want dan zie je de sterren bewegen (of eigenlijk de aarde ;))

[ Voor 7% gewijzigd door BaRF op 09-09-2004 08:04 ]

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

Topicstarter
Een van die rolletjes had ik gewoon opgetrokken, aangezien die ook verlopen was (anders blijft weer liggen) en daar staat ook niks op.
Mijn mam had die binnengesmeten in de Action Shop hier in Kapellen en ze heeft toen gezegt dat het om "astro"foto's ging. Dus normaal, zouden ze er wel rekening mee houden (denk ik).

Op de negatieven staat niks, geen puntjes of streepjes. Enkel mijn vingerafdrukken :D .

Trouwens dat is de bedoeling BarF, om mooi van die boogjes rond de Poolster te krijgen :).

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 17:32:
...en ze heeft toen gezegt dat het om "astro"foto's ging. Dus normaal, zouden ze er wel rekening mee houden (denk ik)....
Daar zou ik dus écht niet van uit gaan.
De Action Shop, is dat een fotowinkel of is het gewoon de /// ACTION /// winkel? Want die laatste heeft niet bepaald fotografische genieën achter de balie staan maar gewoon het type standaard AH medewerker.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk een fotowinkel (hier noemt die DALI), de persoon waar ik een babbeltje mee heb gedaan vond het zelf al zo raar dat er helemaal niets opstond.
Hier ff de site meegeven, misschien weet je dan of het de winkel is die je bedoelt =>Action Shop

Maar ik heb nu een nieuw filmje, vanavond de laatste foto's erop zetten en morgen een binnen doen.

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06:59
Ik heb recentelijk nog rolletjes laten ontwikkelen die al 8 jaar !! in de kast lagen,
de foto's zijn wel iets rozig er uit gekomen, maar de scherpte was er nog.

Mijn YouTube Channel

Pagina: 1