[Promise SATA150 TX2Plus] Drivers installeren lukt niet

Pagina: 1
Acties:

• Spockz
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-03 14:50

Spockz

Live and Let Live

Topicstarter
Mijn kaart wordt dus niet in WindowsXP Pro herkend als zijnde de Promise SATA150TX2plus maar als een Mass Storage device. Nu heb ik al geprobeerd hem in andere pci sloten te steken maar dit mocht niet baten.

Tevens heb ik ook andere/nieuwe drivers geprobeerd maar dat werkt ook niet want als ik de drivers handmatig installeer dan zegt hij dat het apparaat niet kan starten. Opnieuw opstarten werkt dan ook niet.

Er is al een mail onderweg naar Promise maar ik denk niet dat daar veel uitkomt omdat het zondag is. :)

C'est le ton qui fait la musique. | Blog | @linkedin
R8 | 18-55 IS | 50mm 1.8 2 | 70-200 2.8 APO EX HSM | 85 1.8

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Topicstarter
Heeft er niemand een idee?

Bij Promise zijn ze ook niet verhelpend:
Geachte heer Vermeulen,

U installeert of de drivers niet goed, of uw Windows installatie kan er niet mee overweg.
Het enige advies wat wij kunnen geven is de installatie van de drivers opnieuw uit te voeren. U kunt de laatste drivers van onze website afhalen.
Zolang de drivers niet juist zijn geinstalleerd, blijft XP een mass storage controller aangeven.
De laatste drivers heb ik dus al geprobeerd te installeren.

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Heb je hem toevallig al in een andere pc geprobeerd?
Het zou heel misschien natuurlijk ook kunnen zijn dat de controller niet goed is.

Verder zou ik het ook niet weten, ik installeer mijn controller namelijk al bij de installatie van windows omdat al mijn HDDs erop zitten.

Verwijderd

Start eens in veilige modus op en verwijder de oude zut. Check ook of je mobo/chipsset drivers goed geinstalleerd zijn, daarna pas de bovenliggende drivers van de insteekkaarten installeren.
zegt hij dat het apparaat niet kan starten
Met welke foutcode? Welke resources? Welke driver?

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Topicstarter
In een andere pc kan ik het niet proberen daar ik die niet heb hier.

Safe mode heb ik op aanraden van Terw ook al geprobeerd maar dat heeft ook geen zin. De foutcode is 10 en hij gebruikt geen resources omdat hij niet gestart kan worden. driver is 1.0.0.25

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Is er ook een nieuwere firmware voor die controller en heb je die al geprobeerd (zie Promise site)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Topicstarter
Ik kan zodra ik in windows kom helemaal niets met de kaart doen. Dus ook geen firmware installeren.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Dat doe je ook niet in Windows maar via een DOS flop bijvoorbeeld :)

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Foutcode 10 wijst meestal op driver/resource problemen. Schakel eens wat onboard zut uit, wijs een vrij IRQ toe, schakel PnP OS uit in de bios, installeer alleen XP drivers en check Windowsupdate.com

http://www.microsoft.com/...t/en-us/prjk_dec_lgsc.asp
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;nl;310123

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Topicstarter
En toen kwam het feit dat men floppydisk aansluiting op het mobo verrot is.

Specs btw:
Tyan S2567 mobo met een HE-SL chipset van ServerWorks, maar die linkt nu naar broadcom en daar vind ik alleen drivers voor de ethernet nics.

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Topicstarter
Ok.. ik ben nu zover dat Everest hem als een PCI device ziet staan. Maar voorderest nog geen vorderingen.

edit: Maar deze ziet hem als een FastTrak dus een kaart met dezelfde features als de mijne maar dan ook nog met RAID. Dus dit is wel erg vreemd allemaal.

[ Voor 43% gewijzigd door Spockz op 07-09-2004 18:26 ]

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Neem je ipv een bootfloppy een boot CDROM (bakken met Nero bijv, knal de Promise BIOS files erop)

Overigens: een Serverworks chipset -> heeft XP daar standaard drivers voor qua alle mobo/chipset onderdelen?

Zie je wellicht in je BIOS opties staan over PCI 2.1 of 2.2 compatibility etc? Zet dat allemaal eens aan.

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Topicstarter
- Goed idee, ga ik morgenmiddag meteen doen.

Ik weet dat niet zeker, maar ik heb geen ervaring met dit soort chipsets, en de serverworks website linkt door naar broadway en daar kan ik alleen PR info over die chipset vinden. Geen drivers of wat dan ook.

Ik heb het niet zien staan, maar ik zal nogeens kijken.

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Oja, probeer ook even een BIOS update van je mobo wellicht?

http://www.tyan.com/support/html/b_s2567.html

Overigens heeft Tyan helemaal geen chipset drivers voor de Serverworks borden op hun website staan, hoe wordt die chipset in Windows XP herkend? Gewoon correct? Of als een of ander generiek iets? (Apparaatbeheer en dan onder Systeemapparaten ofzo)

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Topicstarter
Gaat dat ook met een bootable cd of heb ik daarvoor dan 2 cd's nodig? Want die verrekte floppydrive werkt nogsteeds niet.

Gewoon als ServerWorks onderdelen:
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~verm0754/GoT/systeeembeheer.PNG

[ Voor 5% gewijzigd door Spockz op 08-09-2004 07:22 ]

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Als je slim bent bak je in bijv. Nero een bootable CDROM met daarop een floppy image
plus de nieuwste Promise BIOS en de nieuwste Tyan BIOS

Je zorgt dat je Tyan bordje van CDROM boot en daarna kom je keurig op een A: of D: prompt ofzo uit en flashen maar :)

En heb je in je BIOS nog PCI of andere slot/IRQ/resource opties gevonden?
Kijk ook eens bij de optie PnP OS in de BIOS (als die er is). Staat ie uit? Zet em eens aan. Staat ie aan? Zet em eens uit :)

[ Voor 29% gewijzigd door roelio op 08-09-2004 11:34 ]

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Topicstarter
aan/uit zetten PnP heb ik vanochtend geprobeert dat had ook geen invloed. En ik ga nu Nero installeren.

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12-03 16:03

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Waarom staat daar trouwens "Promise SATA II S150 TX2plus"? Dat is een nieuwe controller die net vorige week is aangekondigd.

• Spockz

Spockz

Live and Let Live

Topicstarter
Dat komt door de drivers die ik op aanraden van de heren Promise heb geinstalleerd. Maar wat ik nu zo vreemd is ook dat er op hun site voor Drivers alleen iets staat voor de FastTrak kaarten maar dit is geen FastTrak. Tenminste dat staat niet op de doos in de handleiding of ergens anders.

Dus ik probeer nu met andere drivers telkens te gebruiken kijken of ik hem aan de gang krijg want mijn brander vertikt het ook nu. Tenminste hij maakt geen bootable cd's. Dus dat wordt wachten tot mijn laptop binnen is.

Ok het werkt nu allemaal. Hartelijk dank. :)

Oplossing: Gewoon negeren of het wel of geen FastTrak is maar toch de fasttrak drivers installeren. |:(

[ Voor 14% gewijzigd door Spockz op 08-09-2004 22:26 ]

Pagina: 1