Goede morgen iedereen,
Ik heb sinds een tijdje een iritant probleem en het wordt zo onderhand toch wel heel vervelend vandaar dat ik heb besloten is proberen uit te zoeken wat het probleem is.
Wanneer ik inlog op mijn windows computer (Windows XP SP1) begint mijn router (een Linksys Bef41) spontaan te rebooten.
Dit is natuurlijk zeer vervelend voor de andere computer op het netwerk. Nu ben ik op het moment van het probleem het volgende tegen gekomen in het Windows logboek:
Vervolgens ben ik eens gaan googlen op DHCPNACK en kwam ik het volgende tegen.
Het helpt ook niet om de DHCP IP leases op de router te resetten. Een hele reset van de router heeft net zo min geholpen.
Help, want ik heb geen idee meer wat ik hier nu nog aan kan doen
...
Ik heb sinds een tijdje een iritant probleem en het wordt zo onderhand toch wel heel vervelend vandaar dat ik heb besloten is proberen uit te zoeken wat het probleem is.
Wanneer ik inlog op mijn windows computer (Windows XP SP1) begint mijn router (een Linksys Bef41) spontaan te rebooten.
Dit is natuurlijk zeer vervelend voor de andere computer op het netwerk. Nu ben ik op het moment van het probleem het volgende tegen gekomen in het Windows logboek:
Die link die helpt me door te zeggen dat Microsoft me niet kan helpen dus daar schiet ik niet heel erg veel mee op.De IP-adreslease 192.168.1.101 voor de netwerkkaart met netwerkadres 000C6EEDDDF9 is geweigerd door de DHCP-server 192.168.1.1. De DHCP-server heeft een DHCPNACK-bericht gezonden.
Zie Help en ondersteuning op http://go.microsoft.com/fwlink/events.asp voor meer informatie.
Vervolgens ben ik eens gaan googlen op DHCPNACK en kwam ik het volgende tegen.
En dit;# dhcpnack — DHCP negative acknowledgment (No)
Dit klopt aardig, uiteindelijk, wanneer de router gereboot is krijgt mijn computer ook weer een normaal IP address. Maar het IP Adres waar mijn computer om vraagt hoort gewoon binnen de scope van de DHCP server voor dit interface.Typically, you see dhcpnack messages if the DHCP server is asked to provide an IP address that doesn’t belong to its scope on that particular interface. This situation occurs most often when a computer is moved to a different subnetwork. If a different DHCP server is providing IP addresses to the client, it issues a dhcpnack when it receives the moved client’s request for a renewal because the IP address requested by the client is outside its scope. The client sends a dhcpdiscover message and finally gets a valid IP address for that network.
Het helpt ook niet om de DHCP IP leases op de router te resetten. Een hele reset van de router heeft net zo min geholpen.
Help, want ik heb geen idee meer wat ik hier nu nog aan kan doen

I feel absolutely clean inside, and there is nothing but pure euphoria. - Alexander Shulgin