Ik bezit een paar studiemonitorspeaker van Infinity (model: sm-225) Ik was gisteren harde muziek aan het draaien en op begeven moment merkte ik dat de tweeter van de rechter luidspreker het niet meer deed, hij is gewoon compleet verbrand/gesmolten.

Ik weet de oorzaak en ik weet dat het mijn eigen schuld is. Op garantie kan ik ook nietmeer rekenen want de speakers zijn al een aantal jaren in gebruik.
Ik wil jullie om advies vragen, ik zie zelf twee mogelijkheden, de eerste om te proberen om dezelfde tweeter opnieuw te bestellen, en de tweede is om een ander model te kopen en dan in beide luidsprekers dat model tweeter te zetten.
De specs van de luidsprekers zijn:
10-200watts
48-20000HZ (+- 3db)
Crossover freq 450HZ / 2.5kHz
Sens 101dB spl @2.83v @1meter
Compatible with 4 - 8 Ohm
Tweeter 1" High-Output Fastglass Fiberglass Dome
Ik ben benieuwd hoe jullie dit zouden oplossen, het liefste heb ik de speaker weer zo snel mogelijk aan het werk, ik was altijd heel tevreden over het geluid.

Ik weet de oorzaak en ik weet dat het mijn eigen schuld is. Op garantie kan ik ook nietmeer rekenen want de speakers zijn al een aantal jaren in gebruik.
Ik wil jullie om advies vragen, ik zie zelf twee mogelijkheden, de eerste om te proberen om dezelfde tweeter opnieuw te bestellen, en de tweede is om een ander model te kopen en dan in beide luidsprekers dat model tweeter te zetten.
De specs van de luidsprekers zijn:
10-200watts
48-20000HZ (+- 3db)
Crossover freq 450HZ / 2.5kHz
Sens 101dB spl @2.83v @1meter
Compatible with 4 - 8 Ohm
Tweeter 1" High-Output Fastglass Fiberglass Dome
Ik ben benieuwd hoe jullie dit zouden oplossen, het liefste heb ik de speaker weer zo snel mogelijk aan het werk, ik was altijd heel tevreden over het geluid.