Toon posts:

Wat is dit op mijn Dual slot 1 moederbord? zie foto ...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hij wou in ieder geval niet lopen zonder dit :). In de handleiding kijken is ook wat moeilijk, die heb ik niet en vind ik niet. Het is het dual slot 1 moederbord uit een Siemens primergy 460...

hier een fotootje... op de cirkel linksonder heb ik iets omcirkeld wat dus blijkbaar essentieel is op dit mobo, maar wat ik op een ander mobo niet direct ben tegengekomen... de cirkel wat meer naar rechtsboven toont het lege slot... dit zit op de plek tussen de 2 cpu's...

Afbeeldingslocatie: http://img45.exs.cx/img45/4408/moboP2.jpg

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

voltage regulator als ik me niet vergis :)

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

Verwijderd

Atgast schreef op 05 september 2004 @ 10:12:
voltage regulator als ik me niet vergis :)
eens; Voltage regulator, nodig als je er een proc bijstopt.

Verwijderd

Topicstarter
ok, thank you guys, nu nog eens op zoek naar zo een voltage regulator, als dat nog ergens te vinden is he ... is dit moederbord specifiek (helemaal ni plezant) of is dit nogal generisch? (tikje leuker)

is het misschien mogelijk om er een socket 370 upgrade op tev doen met slotconvertors met ingebouwde voltageregulator?

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2004 10:29 ]

• Candymirror
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 03-08 21:10
Is niet zo heel erg specifiek, Veel dual (slot1) borden maken hier gebruik van. zelfs sommige oudere 486 planken hadden er een daar er zowel 5 als 3,3 volts versies waren. Er zijn echter nogal wat verschillende merken, ik heb zelf echter de ervaring dat het merk niet zoveel uit maakt. Je moet echter wel de juiste standaard gebruiken. Deze zijn aangeduid met versie's, elke versie ondersteund weer andere procesors, een nieuwere versie betekend niet dat deze backward compatible is

Verwijderd

Topicstarter
Ok dank je, ik ga straks naar een beurs, dus misschien is daar nog wel een en ander te kopen ook ;). ondertussen heb ik wel al een en ander ook via ebay gevonden (extra ram, ne originele VRM , paar scsi HD's voor als reserve :). Nu even alle steppings en versies opschrijven zodat ik misschien nog een leuk koopje kan doen :).

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-08 20:19

BHQ

Misschien is het ook zelf wel te maken, als je de pinout kent.

• ransbal
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:44
Zelf maken van een VRM vraagt al aardig wat kennis van electronica. Ze zijn gelukkig niet zo heel erg duur. ABG en Nowthatsit hebben ze allebei liggen.
Het zullen daar wel HP/IBM/Compaq/Etc VRM's zijn, maar dat maakt voor een PII/PIII niks uit.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:43

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

VRM's zijn opmerkelijk standaard, een Intel standaard om precies te zijn. In de manual van het moederbord staat aan welke versie van het standaard deze moet voldoen- ik vermoed VRM 8.1 voor een P2, maar evt 8.2.

Enige wat je dan moet doen is een VRM vinden die daar minimaal aan voldoet (ze zijn backwards compatible)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Thx, ik hezb ondertussen al een en ander via ebay besteld :).

De juiste VRM, en dan ook nog 512 mb extra ram en een koppel scsi schijffjes voor als reserve te gaan dienen.

Het is misschien wat ouder materiaal, maar moet wel een beetje een kritische site gaan hosten, daar moet ie meer als sterk genoeg voor zijn. :).
Pagina: 1