Toon posts:

pqpr partitie?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net na het opstarten van mijn pc wat vreemds ontdekt:
mijn D: schijf is niet meer te benaderen.
In My computer is hij nergens te vinden; alleen via disk managment krijg ik het volgende te zien:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/WIYC259B62R7
Zoals je ziet, kan ik niks anders doen dan de partitie verwijderen, en heeft hij geen Drive letter.
Wat kan ik doen, om deze partitie weer terug te krijgen zonder de data die erop staat te verwijderen?

Als ik hem opstart met de partition magic rescue disks, staat hij als een PqPR disk oid. (de hele harde schijf)

Bvd,

Drik

Verwijderd

ben je mischien bezig geweest met de partitie te wijzigen met partiom magic?
ik heb dit ook gehad. Ik was bezig met resizen en toen restarte mijn pc spontaan.

Als je een orignele pm8.0 heb staat hier het een en ander over in de handleiding. Je kan het iig terug zetten met die rescue disc!

Verwijderd

Topicstarter
Ik was idd bezig met het wijzigen van partities :) (vergeten te melden)

Maar ik heb PM 7.0 en de rescue disk geeft ook alleen format/delete aan.

Verwijderd

op die rescue disc staat nog een programma. Ik ben niet op me werk, dus kan het nu niet voor je nakijken, maar deze kan het gebeuren weer herstellen.

het is in iedergeval een dos programma en staat volgens mij op de 2e disc.

mischien kan je proberen om in pm7 de partite bekijken(rechtermuisknop-->browse). als je hem daarmee ook kan in lezen kan je gewoon een copy past opracht uitvoeren.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2004 10:07 ]

• UltimateB
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

UltimateB

Pomdiedom

Dit heb ik ook nog wel eens meegeamaakt (2x zelfs) toenk met meerdere pc's bezig was op 1 monitor, even monitor van ene naar andere pc omdat hij toch bezig is met pqmagic en dan op ctrl alt del drukken voor taskmanager... op het verkeerde toetsenbord...

:(

HEt is op google te vinden, het omgaan hiermee, uiteindelijk kwam ik op een artikel uit dat vertelde dat je handmatig de partitie weer op het juiste type moet zetten. Daarvoor kan je het programmathe ptedit.exe op de rescue disks gebruiken.

Let wel, afhankelijk van hoever je was in het process, en wat je aan het doen was kan de data wel beschadigd zijn. Het is dus ook belangrijk GEEN SCANDISK oid te draaien op die partitie voordat je je data hebt gekopierd (als dit al lukt).

Ik zal eens kiijken of ik dat artikel kan vinden.

Edit:
Google eerste hit.
GoT :|

[ Voor 28% gewijzigd door UltimateB op 05-09-2004 10:36 ]

"True skill is when luck becomes a habit"
SWIS

Verwijderd

Topicstarter
Ok, Windows ziet mijn partitie nu weer, maar toen ik hem opstartte kreeg ik een rits foutmeldingen van windows over 'invalid file structure' oid.

Ook zijn er nu een hele hoop directory's veranderd in 'file' bestanden:
Zoals hier:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/46T2Q905LK69

Is er een manier om deze terug te zetten?
Windows geeft nog wel het zelfde aantal gebruikte gb's aan als voordat ik de problemen kreeg.

Bvd.
Drik
Pagina: 1