Toon posts:

Monitor vervangt kleur rood voor zwart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn Sony HMD-A220 crt monitor vervangt sinds twee dagen de kleur rood voor zwart. Verder doet hij het prima.

Ik heb er nog een identieke naast staan (niet aangesloten) en daar is het probleem niet op. Zit dus echt in de monitor en niet in m'n pc instelling.

Iemand een idee hoe dit kan en voora hoe ik het oplos?

Alvast bedankt,
Ramon

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2004 00:40 ]

Verwijderd

zet in het menuutje van je monitor de kleur rood eens wat krachtiger. Dat staat meestal onder color temperature, ga daar naar manual en draai rood daar omhoog.

Als dat niet helpt, werkt je roodkanaal helemaal niet, dat kan komen door een kabelbreuk, probeer je kabel eens te bewegen.

Anders kan het ook komen door een missend contactje in je monitor, of iets van verbindingen op de printplaat, doorgebrande elco ofzo. Hoe dan ook, dan moet hij naar een reparateur. Niet zelf openschroeven, want er staat een paar duizend volt op.

Verwijderd

Topicstarter
Krachtiger zetten heeft geen effect. Het lijkt er op dat de kleur rood in zijn geheel is uitgevallen. Iemand een idee of dat herstelbaar is en zo ja wat dat ongeveer zou kosten?

Heb namelijk net als 2e monitor tweede hands zo'n zelfde aangeschaft. Als reparatie erg duur is kan ik net zo goed op zoek naar weer zo'n monitor :( .

Verwijderd

Topicstarter
Probleem opgelost. Ik kreeg op Hardware Info de tip om te kijken of er niet een pinnetje krom was. Dit bleek idd het geval te zijn. Gelukkig!

Ben weer helemaal gerustgesteld.