Ik ben maar weer eens bezig met iets in elkaar te knustelen.
Een onderdeel van het programma is het detecteren en tonen van de Windows versie.
Ik heb de Delphi Help, en Google er op nageslagen, en het blijkt dat ik GetVersionEx moet gebruiken.
Dit werkt i.d.d. op mijn PC met Windows XP.
Ik heb "ergens" (Help? Website?) gelezen dat GetVersionEx alleen voor 32-bit OS' en zijn,
maar programma voorbeelden op internet gebruiken het allemaal wel, ook om Win9x te detecteren!?
Het LIJKT er dus sterk op dat het ook werkt onder Win9x, maar kan iemand uitsluitsel geven?
Dan nog de hoofdvraag - wat zijn de versienummers van de verschillende Windows versies?
Klopt dit lijstje (van een website geplukt):
Win95 = 0;
Win98 = 1;
Win98SE = 2;
WinME = 3;
WinNT = 4;
Win2000 = 5;
XP = 6;
Ik draai Win XP, en als ik in een DOS box VER intype, dan zie ik:
Dat lijkt niet te kloppen met het lijstje boven.
Een onderdeel van het programma is het detecteren en tonen van de Windows versie.
Ik heb de Delphi Help, en Google er op nageslagen, en het blijkt dat ik GetVersionEx moet gebruiken.
Dit werkt i.d.d. op mijn PC met Windows XP.
Ik heb "ergens" (Help? Website?) gelezen dat GetVersionEx alleen voor 32-bit OS' en zijn,
maar programma voorbeelden op internet gebruiken het allemaal wel, ook om Win9x te detecteren!?
Het LIJKT er dus sterk op dat het ook werkt onder Win9x, maar kan iemand uitsluitsel geven?
Dan nog de hoofdvraag - wat zijn de versienummers van de verschillende Windows versies?
Klopt dit lijstje (van een website geplukt):
Win95 = 0;
Win98 = 1;
Win98SE = 2;
WinME = 3;
WinNT = 4;
Win2000 = 5;
XP = 6;
Ik draai Win XP, en als ik in een DOS box VER intype, dan zie ik:
code:
1
| Microsoft Windows XP [Version [b]5[/b].1.2600] |
Dat lijkt niet te kloppen met het lijstje boven.