Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Reclame via telefoon (computer ipv persoon)

Pagina: 1
Acties:
  • 48 views sinds 30-01-2008

• CyberArt
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-08-2011
ik kreeg vamiddag weer eens gezellig reclame aangeboden via telefoon. Maar dit keer werd ik toch net iets bozer dan normaal.
'Normaal' kreeg ik iemand aan de lijn die mij wat wilde aansmeren. Maar dit keer kreeg ik alleen een computer aan de lijn. Deze melde mij dat ik zogenaam een "nieuw bericht" had, welke automatisch voor mij werd geopend en voorgelezen :)

Wat het nou precies melde weet ik niet meer (te verbaasd) maar ik kreeg een voucher voor een of ander iets en ik moest naar 0909-9090909 bellen (alá 80ct p/m) om die "prijs" in ontvangst te nemen.

Ze noemde wel de naam van het bedrijf maar die weet ik niet meer precies, iets korts, 3 of 2 letters. klinkt als TI, TS, IS, zoiets. maar het kan natuurlijk ook iets totaal anders zijn (wat ik meestal merk bij dit soort gokjes :))

Wat ik me er verder nog van herriner is dat het gericht was alsof ze naar een mobiel nummer belde, terwijl het toch echt een vaste telefoon was. Ook wel gek. Als ze dan willekeurige nummer zouden bellen met ene voucher voor mobs, waarom bellen ze dan ook vaste lijnen?

Heeft iemand anders dit ook gehad (de laatste tijd)? En wat kun je hier tegen doen? Aangezien ik de naam van het bedrijf niet weet en alleen ene telefoonnummer heb heb ik geen idee wat te doen...

Mijn moeder opperde nog de techniek om de telefoon niet op te hangen. Ook al hangen zij dan op blijft de verbinding zogenaamd open en kunnen zijn niet meer verder bellen.
Is dit inderdaad zo, Werkt dit? En ja, ze hebben vast wel meerdere lijntjes, maar dan zouden ze er toch weer eentje minder hebben.

hopende hiermee een post te hebben gemaakt, teken ik

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Computers die je lastig vallen per telefoon? Dat zou ik ook zwaar iritant vinden inderdaad (erger dan normale telemarketing iig)

Die truuk van je moeder werkt denk ik niet. Als jij ophangt kun je daarna ook meteen weer bellen, dus waarom zou dat voor dit bedrijf anders zijn?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Duur!
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Duur!

m'n ondertitel is zoek

Tegenwoordig kun je idd naar vaste lijnen ook SMS-jes sturen

Als daar dan een telefoon aan hangt die geen SMSjes aan kan wordt je idd door een computer gebeld en het SMSje voor gelezen.
(vage kennis die het verschil tussen een GSM en je vaste nummer niet kon maken zorgde voor die vage ervaring)

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

• Monski
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
Toevallig gister het zelfde gehad, ik was niet thuis dus ze kregen het antwoordapparaat, alleen de laatste paar zinnen meegekregen, iets van "u heeft zoveel euro gewonnen" wel grappig , hebben dus een tijdje twee bandjes tegen elkaar zitten praten :D

• JvdM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-11 07:04

JvdM

<---->

Ik heb het dus net gekregen "U heeft 1 bericht in uw TT inbox"
daarna hoor je "hallo met Karin, U heeft zojuist een cheque van maar liefst 400,- gewonnen"

Daarna heb ik gewoon opgehangen. Maar dit is zwaar irritant.. kan je er geen proces tegen aantekenen ofzo?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:06
Je bent niet de enige:
Bijna opgelicht via telefoon, pas op!

• CyberArt
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 10-08-2011
Marzman schreef op 04 september 2004 @ 22:54:
Computers die je lastig vallen per telefoon? Dat zou ik ook zwaar iritant vinden inderdaad (erger dan normale telemarketing iig)

Die truuk van je moeder werkt denk ik niet. Als jij ophangt kun je daarna ook meteen weer bellen, dus waarom zou dat voor dit bedrijf anders zijn?
nee, maar als je iemand (een persoon) belt, en jij hangt op, en die ander niet. dan kan die ander natuurlijk niet meer bellen, maar jij als het goed is ook niet.
Duur schreef op 04 september 2004 @ 22:56:
Tegenwoordig kun je idd naar vaste lijnen ook SMS-jes sturen

Als daar dan een telefoon aan hangt die geen SMSjes aan kan wordt je idd door een computer gebeld en het SMSje voor gelezen.
(vage kennis die het verschil tussen een GSM en je vaste nummer niet kon maken zorgde voor die vage ervaring)
aha, dus zo zit dat. wel handig om te weten.

het zou toch ook wel fijn zijn hier wat tegen te kunnen doen. anders krijg je net als (vroeger) met spam, gewoon de hele dag door spam via de foon :S

hopende hiermee een post te hebben gemaakt, teken ik

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:14

Wokschotel

Op 6 wielen

Het mag niet eens; het is wettelijk verboden. Wetsartikel kan ik nu even niet vinden, maar het doen van dit soort oproepen per telefoon is verboden.

[ Voor 54% gewijzigd door Wokschotel op 05-09-2004 20:53 ]

De islam kan uw vrijheid schaden

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:18

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Opta informeren?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001