Toon posts:

Atari 2600 games werken niet goed

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs op marktplaats een atari 2600 aangeschaft.

Er zaten 15 cartriges bij waarvan er 6 werken en 9 :'( niet goed. Ik krijg wel beeld maar een keer of 3 door elkaar heen. Ik heb ook al getest met een aantal spellen die ik al had, hierbij is er niks aan de hand.

Ik heb de contacten al schoongemaakt met een wattenstaafje, bij eentje (minder zeldzame) heb ik wat contact spray gebruikt icm een wattenstaafje. en ik moet zeggen het gaat weer mooi glimmen :)

Ik heb overigens al gezocht op google en natuurlijk de search.

Verwijderd

Hoe bedoel je door elkaar heen? Kun je dat eens iets specifieker uitleggen? En op wat voor beeldscherm is de Atari aangesloten? TV/Monitor/PC-monitor?

Met 'door elkaar heen' denk ik meteen aan een 50/60 Hz probleem maar geen idee of de Atari dat ook had.

Verwijderd

Topicstarter
ff als voorbeeld de title screen:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
-----------------------------------------------------------

Pacman Atari                          
                    Copyright 1984

Pacman Atari
                    Copyright 1984

Pacman Atari
                    Copyright 1984

-------------------------------------------------------------
Het beeld staat er zeg maar 3 keer op (beneden midden en boven)

Verwijderd

Zijn het geen NTSC cartridges? er staat mij iets van bij dat toen ik in L.A. tax-free een bosje games meenam, er ook twee waren die het verrekten om normaal op TV te komen, en dat ging over toen ik een betere TV aan de console hing.

Als je trouwens nog meer muk voor een 2600 nodig hebt... volgens mij heb ik nog ergens al die games, de joysticks en zelfs de console. Gezien het feit dat je hem toch niet kunt chipmodden tot media center en ik al een xbox heb... ;)

Verwijderd

Lijkt me een typisch 50hz/60hz probleem ja. Dat mooie effect krijg je dus als de Atari naar NTSC schakelt maar je TV of monitor het niet aan kan :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 07 september 2004 @ 11:12:
Zijn het geen NTSC cartridges? er staat mij iets van bij dat toen ik in L.A. tax-free een bosje games meenam, er ook twee waren die het verrekten om normaal op TV te komen, en dat ging over toen ik een betere TV aan de console hing.

Als je trouwens nog meer muk voor een 2600 nodig hebt... volgens mij heb ik nog ergens al die games, de joysticks en zelfs de console. Gezien het feit dat je hem toch niet kunt chipmodden tot media center en ik al een xbox heb... ;)
Ja ik sta er wel versteld van dat mijn notabene Philips tv het niet ondersteund. Maarja s*** happens.

Ik ben altijd wel geinteresseerd in Atari muk ;)

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem ligt bij mijn tv, het vreemde is wel dat ie NTSC via de scart wel ondersteund.
Pagina: 1