Toon posts:

[JS] kleur van link veranderen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in een pagina een menu-tje gemaakt, waarvan ik wil dat als er op een link geklikt wordt, het goede navogatie-menu komt en dat de achtergrondkleur van de <div> verandert en de kleur van de link ook verandert.

Ik heb nu wel voor elkaar dat de achtergrond van de div verandert, maar nog niet de link-kleur. Als ik het met fontColor doe werkt het niet op een link, maar wel op een gewoon stukje tekst.

Ik heb al geprobeerd:
style.a.color = blabla
style.aColor = blabla

Kom er niet uit...

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
46
47
<html>
<head>
<title>Untitled Document</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">
<link href="stylesheets/stylesheet_topframe.css" rel="stylesheet" type="text/css">
<script language="JavaScript">
    var currentTab = 'home';

function kleur_goede_tab(newTab){
        var thisTab = document.getElementById(newTab);
        thisTab.style.background= '#c5d1d6';
        thisTab.style.a = '#000000';
    }
    function kleur(newTab){
        if (currentTab != newTab){
            var thisTab = document.getElementById(newTab);
            thisTab.style.background = '#c5d1d6';
            var oldTab = document.getElementById(currentTab);
            oldTab.style.background = '#000000';
            currentTab = newTab;
        }//if
    }
</script>
</head>

<body bottommargin="0" topmargin="0" leftmargin="0" rightmargin="0" onLoad="javascript:kleur_goede_tab('home');">
<table width="800">
    <tr>
        <td>[img]"images/topframe.jpg"></td>
    </tr>
    <tr>
        <td[/img]
        <table width="100%" style="font-family=Verdana; font-size=11;font-weight=bold;color=#FFFFFF">
            <tr>
                <td><div id="home"><a href="leftframe.html" target="leftframe" onClick="javascript:kleur('home');">Home</a></div></td>
                <td><div id="tc"><a href="navigatie_menu/tc_menu.html" target="leftframe" onClick="javascript:kleur('tc');">Technische Commissie</a></div></td>
                <td><div id="jc"><a href="navigatie_menu/jc_menu.html" target="leftframe" onClick="javascript:kleur('jc');">Jeugdcommissie</a></div></td>
                <td><div id="ac"><a href="navigatie_menu/ac_menu.html" target="leftframe" onClick="javascript:kleur('ac');">Activiteitencommissie</a></div></td>
                <td><div id="pac"><a href="navigatie_menu/pac_menu.html" target="leftframe" onClick="javascript:kleur('pac');">Paviljoencommissie</a></div></td>
                <td><div id="pc"><a href="navigatie_menu/pc_menu.html" target="leftframe" onClick="javascript:kleur('pc');">Publiciteitscommissie</a></div></td>
            </tr>
        </table>
        </td>
    </tr>
</table>
</body>
</html>

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:12

crisp

Devver

Pixelated

heb je er al eens aan gedacht die div eruit te gooien en je anchor zelf te stylen? of misschien met een class te werken en die aan te passen met javascript?

in feite heb je zelfs die hele tabel niet nodig voor je opmaak; je navigatie zou heel mooi in een list kunnen

[ Voor 30% gewijzigd door crisp op 04-09-2004 23:14 ]

Intentionally left blank