monitor in "off mode" door kapotte modem?

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• Magic666
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-08 14:30

Magic666

No one's neighbour!

Topicstarter
Hoi,

mijn zwager had last een probleem met zijn PB pc. De monitor stond in "off mode" en was met geen mogelijkheid meer aan te krijgen.

Na geen gehoor van PB gehad te hebben heeft een lokale zaak er naar gekeken.

En die komen met het verhaal dat de modem stuk is! Nieuwe modem erin en alles doet het weer! :?

Is dat mogelijk? Zo ja hoe kan dat?

• Azer
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Waarom zouden ze erover liegen? Het kan inderdaad wel dat de computer niet goed opstart omdat de modem niet goed functioneert. Dit kan komen omdat de kaart zelf defect is, of omdat het PCI slot niet meer werkt.

[ Voor 75% gewijzigd door Azer op 04-09-2004 23:50 ]

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Het kan zijn dat de PC door het kapotte modem niet meer kon POST'en en dat daardoor de monitor "off" bleef staan. Aan de andere kant zit er in mijn server ook een modem dat het niet meer doet, maar daarop hangt mijn server niet, die boot rustig door.

Kan zijn dat ze inderdaad maar een simpel verhaal ophangen, om het voor de leek duidelijk te laten lijken. Kan zijn dat er iets mis was met het PCI slot, kan zijn dat er een conflict is ontstaan en al dat soort dingen. Van alles kan mogelijk zijn.

Het is meer een kwestie, geloof jij hun op het woord, of trek je het in twijfel?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:50

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit heeft niets maar dan ook niets met de monitor te maken... :Z

De PC wilde niet opstarten doordat er een dode modem in een PCI of AMR/CNR slot zat. Omdat PC niet opstartte bleef scherm zwart. Nieuwe modem erin betekende dat PC wel doorbootte dus scherm aanging.

Dit heeft dus ongeveer evenveel met monitor te maken als dat een pleister oorzaak is van de bloedende wonde die ermee afgedekt wordt :z

Edit:
En dan nog, waar wil je heen met deze topic :? Er is geen duidelijke vraag en noch jij noch de zwager lijkt zich ook maar enigszins logisch in het 'probleem' verdiept te hebben :/

[ Voor 19% gewijzigd door dion_b op 05-09-2004 00:14 ]

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.