Toon posts:

P4VP-MX, onboard geluid functioneert totaal niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb net een nieuwe pc gekocht met een asus p4vp-mx moederbord. Alles werkt correct, alleen krijg ik totaal geen geluid uit mijn boxen. Ik gebruik de onboard kaart van het moederbord.....en nee, de boxen zijn niet kapot. Ik heb ook geprobeerd om een gewone geluidskaart te installeren en die pakt xp ook gewoon, maar zelfde probleem...geen geluid.
Kan iemand mij helpen??
Ik hoop het van harte.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2004 21:10 ]

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

/me Welkom op GoT :) *

Er kunnen hard- en softwarematige problemen zijn die dit veroorzaken. Zelfs het instellen van een BIOS-optie of een kapot stekkertje kan dit tot gevolg hebben.

Slechts met een werkende glazen bol is het mogelijk van een afstand dit te verhelpen. Controleer eens goed of alles goed is aangesloten/ingesteld enz.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op 04 september 2004 @ 21:11:
/me Welkom op GoT :) *

Er kunnen hard- en softwarematige problemen zijn die dit veroorzaken. Zelfs het instellen van een BIOS-optie of een kapot stekkertje kan dit tot gevolg hebben.

Slechts met een werkende glazen bol is het mogelijk van een afstand dit te verhelpen. Controleer eens goed of alles goed is aangesloten/ingesteld enz.
Hellep, wie heeft er een glazen bol.... grap.
Ik heb alles gecontroleerd maar het wil niet lukken. Wat zou er eventueel in de bios niet goed kunnen staan? Ik heb de onboard geluidskaart uitgezet in de bios, omdat ik gehoord heb dat dit conflicten kan veroorzaken met een de andere geluidskaart...
en hoe zit het met stekkertjes? volgens mij zit er geen stekker aan...

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Nou, het lijkt me toch wel aardig als er een kabeltje gaat van de kaart/PC naar de boxen. :)

Verder zou je kunnen controleren of de juiste drivers zijn geladen, of er conflicten zijn met de HW (apparaatbeheer), de instellingen van geluiden en aufiapparaten in het configuratiescherm wel goed staan. enz. enz.

Probeer het eens met alleen de on-board geluidskaart en haal de andere er eens uit.

Glazenbol modus daarom. Zelf eerst maar eens zoeken want er kan (te) veel mis zijn. (helaas)

[ Voor 12% gewijzigd door Guardian Angel op 04-09-2004 21:25 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op 04 september 2004 @ 21:24:
Nou, het lijkt me toch wel aardig als er een kabeltje gaat van de kaart/PC naar de boxen. :)

Verder zou je kunnen controleren of de juiste drivers zijn geladen, of er conflicten zijn met de HW (apparaatbeheer), de instellingen van geluiden en aufiapparaten in het configuratiescherm wel goed staan. enz. enz.

Probeer het eens met alleen de on-board geluidskaart en haal de andere er eens uit.

Glazenbol modus daarom. Zelf eerst maar eens zoeken want er kan (te) veel mis zijn. (helaas)
Het kabeltje van de bozen is niet kapot, want wanneer ik hem achter een andere pc zet heb ik niets geen problemen. En die geluidskaart, niet onboard, heb ik er net ingezet naar aanleiding van het niet functioneren van de gewone onboard kaart. Ik heb de instellingen van het geluid allemaal doorlopen, maar die staan allemaal op de maximale stand... en ik meen dat er geen conflicten zijn.. Ik weet niet hoe je dat precie skunt zien, maar in het apparatenbeheer geeft hij geen foutmeldingen..

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Oeps, Houston we have a problem.....

Dit is toch waarschijnlijk een van die irritante problemen die normaal misschien binnen een minuut of wat zijn op te lossen als je zelf e.e.a. naloopt. Helaas, ik zit hier. :)

Kan er verder niets mee. Volg het topic wel verder tot ik misschien dé geniale inval krijg.

Succes.

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Guardian Angel schreef op 04 september 2004 @ 21:35:
Oeps, Houston we have a problem.....

Dit is toch waarschijnlijk een van die irritante problemen die normaal misschien binnen een minuut of wat zijn op te lossen als je zelf e.e.a. naloopt. Helaas, ik zit hier. :)

Kan er verder niets mee. Volg het topic wel verder tot ik misschien dé geniale inval krijg.

Succes.
tenx, in ieder geval bedankt voor de vrijgemaakte tijd :P

Hopelijk zijn er mensen die wel met de oplossing kunnen komen...

• Ossenaar
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 30-07 23:28

Ossenaar

Oss de Gekste !!!

Heb je per ongeluk de jumpertjes van front audio er afgehaald zonder de frontaudio connector te gebruiken ? Dan krijg je ook van die mooie stilte B)

De kick van Electric!

Verwijderd

drivers van je moederbord ook geinstalleerd?

• DDan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 15:37

DDan

Team Leader of Team Gäöl

Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 21:07:
...Ik gebruik de onboard kaart van het moederbord...
Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 21:17:
...Ik heb de onboard geluidskaart uitgezet in de bios...
... Weer aanzetten in BIOS, andere geluidskaart eruit en netjes de drivers installeren die bijgeleverd zijn op driver CD van mobo (eventueel eerste even andere geluidskaart uninstallen en uit aparaatbeheer gooien).

Limburgs hoop in bange dagen: Team Gäöl @ Rosetta@Home

• datkanveelbeter
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21-05 15:39
Mag ik 1 keer raden ? Je hebt bij >
configuratiescherm > Geluiden en audioap. > geavanceerd
heb je hier iets op dempen staan :X
Of bij het tabblad > audio > iets verkeerd staan?

[ Voor 21% gewijzigd door datkanveelbeter op 04-09-2004 23:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
DDan schreef op 04 september 2004 @ 22:56:
[...]

[...]

... Weer aanzetten in BIOS, andere geluidskaart eruit en netjes de drivers installeren die bijgeleverd zijn op driver CD van mobo (eventueel eerste even andere geluidskaart uninstallen en uit aparaatbeheer gooien).
ik heb de andere geluidskaart eruit gehaald en de onboard weer aan gezet... maar nog geen geluid!! Nu weet ik hoe een dove zich moet voelen... best lastig :'(
maar to the point..hij werkt nog steeds niet.. en de instellingen staan goed.

Verwijderd

Je moet goed opletten bij audio volumes in WinXP of er wel dempen/mute of selecteren/select staat, dat wil nog wel eens wisselen. Voor de hand liggend, maar toch nog even vermeldend, mute/dempen moet dus niet aangevinkt staan en selecteren/select moet wel aangevinkt staan om geluid te krijgen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 12:52:
Je moet goed opletten bij audio volumes in WinXP of er wel dempen/mute of selecteren/select staat, dat wil nog wel eens wisselen. Voor de hand liggend, maar toch nog even vermeldend, mute/dempen moet dus niet aangevinkt staan en selecteren/select moet wel aangevinkt staan om geluid te krijgen ;)
gekeken, en deze staan beide voluit..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 13:08:
[...]

gekeken, en deze staan beide voluit..
Het gaat niet om voluit staan, het gaat om die vinkjes eronder.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 16:28:
[...]

Het gaat niet om voluit staan, het gaat om die vinkjes eronder.
staan geen vinkjes, dus dat klopt..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 19:13:
[...]

staan geen vinkjes, dus dat klopt..
als er dempen/mute staat wel ja

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-07 22:35
Installeer de nieuwste drivers eens van je onboard-geluidskaart. Lijkt me toch echt een software probleem.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Pagina: 1