Warning! System Fan = 0rpm

Pagina: 1
Acties:

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-08 21:52
Mijn probleem begon zo:

Ik speelde Medal of Honor Pasific Assualt demo. Plots viel mijn systeem uit.
Ik starte de pc weer en kreeg de volgende errors

1- MarkFun_Load_NT_Driver

2-Gwum.exe
Kan de toepassing niet juist initialiseren (0xc0000142). Klik op OK om de toepassing te beeindigen.

Vervolgens probeerde ik weer de demo en nu nog eerder viel mn systeem uit.
Ik zag het tekentje van mijn moederboard software niet meer. Ik installeerde de software opnieuw. Dit lukte. De software zegt nu: Warning! System Fan = 0rpm
Heel raar want alle fans draaien.

Ik las dat zo'n waarschuwing vals kan zijn en dat ligt aan aansluitingen maar waarom krijg ik dan ook die errors en waarom valt de pc uit en start hij enkele hardware ondersteunende software niet meer goed zoals de software van mijn moederboard.

Mijn systeem:
Athlon 64 3200
Ati Radeon 9800XT
1024 RAM
Gigabit ga-k8nnxp Moederbord
Audigy 2 ZS

Alvast bedankt voor jullie hulp.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Zit die fan wel op je fanheader van het mobo aangesloten? Zo nee kan hij wel eens die melding aangeven (doet mijn bord ook, kun je gewoon negeren).

Verwijderd

Heb je er al eens aan gedacht dat de fan van je CPU is overleden???
Dat is ook de reden waarom ie dan uitvalt en software heeeeel instabiel wordt bij het starten van je PC.
Maak je kast maar eens open en kijk maar eens of de fan uberhaupt nog wel wil draaien.
Overigens is stof ook killing voor je koeling!
[update]
Solly, had ff niet goed gelezen... fan doet het dus wel...
toch beetje (heeeeeeel) vreemd dat dan toch je PC uitvalt.
Kan je bij het inschakelen eens in je BIOS kijken watvoor temperatuur ie daar aangeeft?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2004 20:26 ]

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:55

Maximus

PhD i.o.

Terw_Dan schreef op 04 september 2004 @ 20:22:
Zit die fan wel op je fanheader van het mobo aangesloten? Zo nee kan hij wel eens die melding aangeven (doet mijn bord ook, kun je gewoon negeren).
Grote kans, zeker als je een zalman koeler hebt net als ik zit er een fanmate tussen. De meine draait op 1300rpm en dan moet ik de sensor van het moederbord uitzetten want anders wil mijn PC niet verder dan het BIOS omdat de CPU Fan niet is aangesloten.

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

• michielvz
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-08 21:52
Maximus schreef op 04 september 2004 @ 21:11:
[...]

Grote kans, zeker als je een zalman koeler hebt net als ik zit er een fanmate tussen. De meine draait op 1300rpm en dan moet ik de sensor van het moederbord uitzetten want anders wil mijn PC niet verder dan het BIOS omdat de CPU Fan niet is aangesloten.
Welke fan bedoel je en wat bedoel je met fanheader, zoveel weet ik er niet vanaf.
Maar dan nog het is niet alleen die foutmelding, mn pc valt ook uit en software van mn mobo (Gigabyte utility manager) start niet goed op.

Als ik gigabyte utility manager handmatig aan doe doet ie het wel. Daar kan ik de Temp zien, er staat:

CPU 60
System 60

Das toch wel goed?

[ Voor 15% gewijzigd door michielvz op 05-09-2004 01:12 ]

• X-G
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-07-2024

X-G

Yeah.

Heb je de gele draad van je fan (als hij een 3 pinnen stroomaansluiting heeft) in direct verbinding met je moederbord?
Enne, zet de failsave instellingen van je BIOS uit. Dan gaat ie als het goed is niet meer zeuren als (hij denkt dat er) een fan is uitgevallen :)

edit:

CPU 60 is te doen met dit weer (is toch weer 25 graden buiten 8) ), maar case temp van 60 graden is niet ok :P

[ Voor 20% gewijzigd door X-G op 05-09-2004 01:13 ]

ToyzBuilder YouTube - Gratis Bitcoin Verdienen

Pagina: 1