Toon posts:

Eventuele Nadelen Amilo A Widescreen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Iedereen.

Dit jaar ben ik een opleiding CMD (Communicatie en Multimedia Design) gestart en ga ik dus gebruik maken van vele zware grafische toepassingen zoals 3D studio max, Photoshop icm. Illustrator, Audio applicaties etc. waarvoor ik dus een krachtige pc nodig heb.

Nou ben ik dus opzoek gegaan en na veel zoeken heb ik de volgende laptop gevonden:

http://www.fujitsu-siemen...le/notebooks/amilo_a.html

Deze laptop lijkt me erg geschikt..

Wanneer je de datasheet op die pagina bekijkt zie je de specificaties die allemaal mogelijk zijn.

Zelf zou ik graag voor het volgende gaan:

CPU - AMD Athlon 64 3400+
Memory - 1024 MB
Harddisk - 80 GB
Graphics - ATI Mobile Radeon 9700 128 MB External ram

de rest is in mijn ogen niet heel erg bepalden voor de performance.

Nou spelen er bij mij dus een aantal vragen:

- Staat dat "External ram" bij deze videokaart er voor dat hij zijn geheugen van het RAM geheugen afsnoept? of zit dit geheugen gewoon bij de videokaart.

- Wanneer hij dit geheugen van het RAM geheugen haalt... is dit nadelig voor de performance?

- Is mijn CPU keuze goed geweest? kan ik niet beter voor een Pentium 4 3.2 GHZ gaan?

Ik zou bijvoorbeeld ook nog voor de Amilo D kunnen gaan:

http://www.fujitsu-siemen...tebooks/amilo_d_wide.html

Ik hoop dat jullie mij hiermee verder kunnen helpen.

mvg.

Lennart

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2004 19:49 ]

• YouKnow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Ik denk dat je processor goed is. Het geheugen hoort bij die kaart, anders zou 't "shared" geheugen moeten zijn. Verder doet de snelheid van je hdd er toe (4200/7200 rpm maakt een groot verschil!), even naar kijken dus! Lijkt me een goede keus!

Heb je wel goed naar 't scherm gekeken? Ik kan me voorstellen dat de kleuren belangrijk zijn, ga dus eens op stap om te kijken naar de kijkhoek e.d.!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord:) volgens mij is er nog wel iemand uit mijn klas die iig. een laptop heeft met zoon scherm dus dan zal ik die eens bekijken:)

Je zegt in je reply dat de CPU iig. goed is, maar zou die pentium niet een betere keuze zijn?

De snelheid van de harddisk zal ik iig ook ff navraag over doen:)

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-12-2025

SmartDoDo

Woeptiedoe

Heb je Google al eens overhoop geschud op zoek naar reviews tussen AMD en P4 Laptops? Iig heeft anandtech wel een interessant stuk over het verschil tussen een paar CPU's voor in laptops :) Ik zou geen probleem maken van een AMD ipv een P4 ;)

• YouKnow
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Nee, ik denk écht dat ik liever die AMD heb :)

Als je eventjes wat reviews op de frontpage (hier bijvoorbeeld)doorspit kan je zien dat de 3400+ sneller/beter is dan de P4 3.4 Ghz. Daarbij is ie ook nog en 64 bit, dus wil je 64bits programma's gaan draaien (Panorama Factory 64bit beta ;) (of de 64-bits Windows)) heb je nóg meer voordeel. Met de P4 is dat niet mogelijk.

Oftewel, de AMD is meer dan goed.

[ Voor 8% gewijzigd door YouKnow op 04-09-2004 22:38 ]

• MYST
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 04-04-2024
Wat me wel opvalt is dat bij die laptop een logotje van radeon 9000staat, en in de specificaties een radeon 9700... Had deze laptop ook zien staan in een reclamefolder van een nabije pcwinkel, en ik moet zeggen dat ik hier direct in geintresseerd was, dus nog tijdje sparen, en wie weet koop ik er zo dan een!
(btw, amd 64 owned pIV big time)

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:53

Wimo.

Shake and Bake!

Je wil 3dsmax/cad goed laten draaien? Ga dan eens kijken naar een mobile geforce, deze kun je omtoveren naar een quadro en dan d.m.v. 3dmax drivers ERG goede snelheden halen.
Pagina: 1