Toon posts:

[TV-out] TV geeft geen beeld maar TV tuner kaart wel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

wederom zit ik met een vreemd probleem, het gaat om het volgende:

ik ben een linux gebaseerde HTPC aan het bouwen rondom een Asus Pundit (originele versie met Sis 651 chipset), nu geeft de TV out via composite naar de TV-in van mijn TV tuner kaart (in een andere PC) een perfect beeld.

Dat wil zeggen zodra de sisfb driver geladen wordt en er een 800*600 @ 60Hz beeld uitgepoept wordt, bij het booten trilt het scherm enorm, maar werkt dus perfect nooit gedacht dat ik de console gewoon goed kon lezen via een composite kabel.

Nu het probleem, als ik de pundit via een scart verloopstuk (TV-out -> composite kabel -> scartverloopstuk -> scart-in van TV) aansluit springt mijn TV niet op het video kanaal zoals hij dat normaal doet bij de Video speler / DVD speler.

Ik heb een ander scart verloopstuk gehaalt dat gebruikt maakt van de S-Video uitgang maar helaas met het zelfde resulataat.

Mijn vermoedens zijn dat mijn oude TV (merkloos iets, dat wel al zelf zijn zenders kan vinden en scherpstellen en teletekst heeft) de resolutie niet aankan, kan dat kloppen? Maar hij zou toch wel wat van signaal krijgen en moeten overspringen?

Is het mogelijk dat er een S-Video signaal door de composite kabel komt dat de TV niet herkent?

• coller
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-06 21:00
ik neem aan dat je wel zelf op alle videokanalen op de tv zelf gekeken hebt?

[ Voor 7% gewijzigd door coller op 04-09-2004 19:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
coller schreef op 04 september 2004 @ 19:43:
ik neem aan dat je wel zelf op alle videokanalen op de tv zelf gekeken hebt?
Uiteraard :D maar hij hoort van zelf over te springen als er iets in de SCART ingang komt, heb net ff het boekje van die tv uit het stof gegraven en daar staat niet veel in buiten dat ze het een Euroconnector noemen.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:58
tuurlijk springt hij niet automatisch over. Daarvoor is een 12V signaal nodig op pin nogwat (21 geloof ik) van je scartblokje. en laat die nou net niet over je Composite kabel gaan (toevallig hè)

gewoon zelf op het videokanaal zetten of een schakeling maken die ervoor zorgt dát er 12V op pin 21 komt te staan.

Iedere DVD en videospeler sturen dat signaal mee, maar hij zal nooit overspringen omdat er "een signaal" binnenkomt. Stel dat er een beetje interferentie overkomt van een langsliggende stroomkabel. Hup: naar het videokanaal, hé, daar is helemaal geen beeld? vreemd... :Z

Dat zou veel te storingsgevoelig zijn

[ Voor 36% gewijzigd door OnTracK op 04-09-2004 19:49 ]

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Topicstarter
OnTracK schreef op 04 september 2004 @ 19:47:
tuurlijk springt hij niet automatisch over. Daarvoor is een 12V signaal nodig op pin nogwat (21 geloof ik) van je scartblokje. en laat die nou net niet over je Composite kabel gaan (toevallig hè)

gewoon zelf op het videokanaal zetten of een schakeling maken die ervoor zorgt dát er 12V op pin 21 komt te staan
Kijk dat zijn DE opmerkingen, klote TV stelt me helaas niet in staat zelf naar het scart kanaal te zappen (mischien zat dat knopje op de remote maar die is reeds jaren geleden overleden) dus tussen pin 21 en ground 12V?.

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:58
Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 19:50:
[...]

Kijk dat zijn DE opmerkingen, klote TV stelt me helaas niet in staat zelf naar het scart kanaal te zappen (mischien zat dat knopje op de remote maar die is reeds jaren geleden overleden) dus tussen pin 21 en ground 12V?.
daarvoor hebben we www.google.com

zoek het zélf even op, we hoeven hier niet alles voor je te doen

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Topicstarter
OnTracK schreef op 04 september 2004 @ 19:51:
[...]
daarvoor hebben we www.google.com

zoek het zélf even op, we hoeven hier niet alles voor je te doen
Ok thank you
Pagina: 1