Toon posts:

cpu fan failed.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mn computer opstart en mn geluid aanstaat. Dan hoor ik een of ander vrouwtje blairen: cpu fan failed.

Is dat erg? heb er nooit echt aangedacht wat het zou kunnen zijn.
voor zo ver ik weet is er nix stuk. En mn comp valt ook nooit opeens uit. Hij is ook niet heel heet.
mn preformance vind ik wel matig soms.

xp3000
radeon 9800 PRo
2 x 512 DDR

• Solovine
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-02-2024
Kast opendoen en kijken of dat ding draait lijkt me......................

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:21
Dan zit de 3 polige molex niet op de daarvoor bestemde aansluiting op je mobo. Moet je even kijken welke fan-aansluiting onder je proc vrij is, en hem daar in stoppen.

edit: Je hebt meestal 2 of meer fan-aansluitingen op je mobo zitten, ik bedoelde dat je je cpu-fan dan in je casefan aansluiting hebt zitten.

[ Voor 31% gewijzigd door Spiller op 04-09-2004 19:48 ]

Ioniq 5 P45

Verwijderd

uh het lijkt me dat die fan er niet voor niets op zit ;)

zoals gezegd kijk eens of die echt niet meer draait

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:21

De Nelis

en anders maar niet...

3 opties in dit geval:

1) CPU fan draait niet (bij langer gebruik erg schadelijk voor je processor)

2) Fan connector zit idd niet goed aangesloten of

3) Je fan draait langzamer dan de toegestane minimumsnelheid van je mobo(sensor)

time is infinite, but each week is ten hours short..

Verwijderd

Topicstarter
die grote koeler die draait gewoon. Ik zal als ie uit staat ff de draadjes checke

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 12:01
Die grote koeler? Weet je zeker dat het je CPU koeler is? In de BIOS kun je ook kijken of/hoe hard je fan draait.

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-11-2025

Silentpuma

To much mind...

Waarschijnlijk heb je een moederbord van Asus... In dat geval zou je in de BIOS moeten zoeken naar iets dat heet 'Q-fan', die kan je dan het beste uitzetten. Waarschijnlijk zit je CPU koeler op een andere aansluiting dan je mobo graag zou willen... ;)
Als die gewoon draait is er dus idd geen rede om je zorgen te maken, alleen je mobo weet dat nog niet. :)

Use the Search Luke...

Verwijderd

Heb hier ook zo'n bordje van Asus met zo'n stemmetje. Het blijft het eeuwige probleem met vrouwen: zij vindt dat de CPU-fan niet draait(!!), maar volgens MBM draait ie netjes 1480rpm. Heb het gevoel dat het gewoon een bug in de bios is, want in de bios krijg ik 0 rpm, ook met een enermax op 3500 rpm. Als ie het doet, vrouwtje lekker uitzetten zodat ze zich er niet meer mee kan bemoeien.

Verwijderd

heb je de ondergrens niet te hoog ingesteld ( bijv 2000 rpm ) ?

Verwijderd

Ik heb zo'n gelijk probleem ook gehad. Ik had een net nieuwe fan gekocht(Artic cooling Copper Silent) en die draait op +- 2500 rpm. En dat was te laag voor de bios die herkende hem dan niet.
En dan ging die na een tijdje (+- 20 sec.) uit omdat hij dacht dat er geen cpu fan was. Dus heb ik ouwe koeler op gezet. Bios geupdate nieuwe koeler er weer op en hij herkende hem.
Dus kijk even wat voor een moederbord je hebt updat die bios even en kijk of tie het dan wel doet.
Was trouwens een Asus A7V8X-X moederbord.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
same here, ding draait gewoon. Vrouwtje hoor ik toch nauwelijks omdat ik nooit reboot :)
Pagina: 1