Toon posts:

Bittorrent en WiFi conflict

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
He!

Ik zit al een tijdje met het volgende probleem waar ik tot op heden nog geen oplossing voor heb kunnen vinden.

Ik heb hier thuis een 802.11g wifi verbinding met een Linksys WRT54G router achter een Speedtouch 510 adsl modem.
Aan mijn PC zit een Netgear WG121 Wireless USB Adapter.
De verbinding loopt allemaal prima, alleen op het moment dat ik verbinding maak via een bittorrent client (welke maakt niet uit, op dit moment is het azureus) dat geeft mijn pc na een tijdje achter elkaar aan dat mijn WiFi verbinding niet beschikbaar is. De router staat gewoon aan en geeft verder ook geen problemen op dat moment. Heb de router wel ingesteld staan met 128 bits encryptie, maar ook met 64 bits of zonder hou ik hetzelfde probleem.

De portforwarding zal het probleem ook niet zijn.. Ik heb port 6881 t/m 6899 openstaan al zou t/m 6889 genoeg moeten zijn toch?

Alle updates in Windows heb ik gedraaid voor zover ze aanwezig zijn geen SP2 nog omdat ik een NL versie draai.
De Firmware van de USB adapter is ook al geupgrade zonder resultaat. De drivers zijn vervangen door de nieuwste zonder resultaat.

Ik heb op dit moment echt verder geen idee waar het nog meer aan zou kunnen liggen.. Mocht iemand hetzelfde probleem hebben gehad en het op één of andere manier opgelost hebben of iemand die een oplossing weet alvast bedankt!

Het is dus zo dat de verbinding er uit en aan gaat.. maar wel lang genoeg om steeds alles plat te leggen.. dus mn bittorrentclient, msn, iexplorer die time-outs krijgt, etc.

Specs
AMD XP2000+
MSI KT4V-L (USB2.0 ondersteuning)
768mb DDR PC2700
80gb WD 7200rpm
ATI Radeon 9800pro

• Hoaxbe
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-06 12:39

Hoaxbe

Revived his 9500

Waarschijnlijk komt het doordat het Bittorrent protocol veel connecties maakt. Hierdoor wordt de responstijd van je lijn trager. Vooral dan als je draadloos gaat werken (wat qua responstijd zowieso al een stuk trager is).

Probeer eens je max. aantal connecties te verminderen of een minder populaire torrent te testen.

Intel 386 33Mhz - 8MB RAM - VGA en Geluid - 120MB HDD - 14" monochroom - Vergeelde plastic case

• Xeo
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:32

Xeo

Ik heb hier het zelfde probleem:

Oorzaak: Azureus maakt te veel connecties aan en daardoor kan de router het niet meer trekken.

Oplossing: het aantal beschikbare poorten voor Azureus verminderen...