[XP] Inloggen winxp gaat niet meer na verandering msconfig*

Pagina: 1
Acties:

• dan0s
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-05-2023
Hallo,

mijn computer (winxohome) had wat van die opstarttroep automatisch geinstalleerd gekregen, en voordat ik dit kon verwijderen moest ik eerst zorgen dat mn pc opnieuw boote zonder dat die troep gelijk geladen werd. Dus ik ff vluchtig start>uitvoeren>msconfig>opstarten en uitvinken wat er niet tussenhoorde etc. Echter, na de reboot verliep niet alles naar wens waardoor ik nogmaals bij mscfg ging kijken. Toen viel mn oog op het 1e tabblad... 'selectief opstarten' Dus ik met mn stomme kop -Huh? Moet toch 'normaal opstarten' wezen ? Zonder erbij na te denken dat aangevinkt, reboot gedaan en toen kwam het.... Ik kan niet meer inloggen.. Ik typ mn username+password waarna ik mn eigen 8ergrondje van winxp te zien krijg, na een tijdje geenr reactie or whatsoever te geven, ook niet op altf4/ctrlaltdel/esc/watdanook krijg ik te zien dat ik wordt afgemeld en kom weer bij mijn inlogscherm. Zelfde verhaal bij veilige modus in welke vorm dan ook. Mijn vraag is nu dus : moet ik mn windows nu opnieuw installen of kan ik dit domme voorval ongedaan maken op wat voor manier ook ?

thanks..
Daan

[ Voor 3% gewijzigd door dan0s op 04-09-2004 20:37 ]

--0--

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Probeer je topic even na te lezen voordat je het post, je hebt nu wel heel veel spelfouten er in zitten waardoor het nogal slordig overkomt :)

Het is heel moeilijk om te zeggen wat je misprutst hebt aangezien je dat ons zelf ook al niet kan vertellen, misschien dat je een handmatige system restore kan uitvoeren? Zie: http://support.microsoft.com/?kbid=307545

Verwijderd

moet eerst beter lezen voordat ik wat zeg :X

Voor de rest doet ie het wel bij andere accounts? ( als je die geen hebt vergeet de vraag dan maar :9 )

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2004 20:37 ]

• dan0s
Ik zeg toch dat ik alleen veranderd heb : van selectief opstarten naar normaal opstarten... en windows restoren is vrij moeilijk als ik dus niet weet wat hier fout is gegaan enz. Maar idd ik kan dus niet in windows komen dus restore is vrij lastig.

--0--

Verwijderd

Probeer eens bij het welkoms scherm 2 maal achter lekaar ctrl-alt-del ...als het goed is krijg je dan het ouderwetse inlogscherm. als je daar bij username : administrator invult en bij pass niets. als het goed is log je dan in als admin en kan je het weer goed zetten.

• Chrissels
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 29-04-2022
Mocht de oplossing van TweakMaster niet lukken, dan kan je dit nog proberen...

Boot met de CD en ga naar de herstel console, log daar in en ga naar C:\Documents and Settings\<gebruikersnaam> en hernoem het bestand NTUSER.DAT naar NTUSER.OUD.
Start Windows opnieuw op en kijk of je kunt inloggen.

Nadeel is wel dat je je instellingen kwijt bent, maar er zijn ergere dingen.

Verwijderd

of als je als admin ingelogd bent een systeemherstel doen.

• dan0s
Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 20:43:
Probeer eens bij het welkoms scherm 2 maal achter lekaar ctrl-alt-del ...als het goed is krijg je dan het ouderwetse inlogscherm. als je daar bij username : administrator invult en bij pass niets. als het goed is log je dan in als admin en kan je het weer goed zetten.
Dat lukte dus ook niet helaas, ik ga nu verder met dat veranderen van ntuser.dat enz. Ik hoop dat het lukt... Want niet op je eigen pc kunnen is beetje zeer heel erg naar en vervelend :)

--0--

Pagina: 1