"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."
Ik denk dat je beter naar de harde schijfen kan kijken
Ik ga een nieuwe 160gb hale
"If I drive fast enough at the red light, it'll appear green."
Een 'download-computer' heeft niets te maken met dual CPU systemen. Met elke Pentium2/Celeron kun je snel downloaden. Als je maar genoeg geheugen hebt en een snelle harde schijf...
Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III/Xeon - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen$
Een celeron 433 moet genoeg wezen voor downloaden ....Exphy schreef op 04 september 2004 @ 19:04:
Ik wil een download pc hebben maar ik weet niet wat ik moet kopen. Ik heb thuis nog een 433 celeron pc liggen die wel een nieuwe kast nodig heeft. Ik kan ook een dual pentium 233 kopen voor 119 euro. Welke is het best als ik de pc alleen wil gebruiken voor downloaden.
min. 128 ram is misschien wel handig
[ Voor 6% gewijzigd door Shuisman op 04-09-2004 19:09 ]
Exphy; niet alle oude moederborden ondersteunen zo'n grote harde schijf.
80GB zou wel moeten werken. Met een bios update kan er misschien wel een 120GB schijf in.
80GB zou wel moeten werken. Met een bios update kan er misschien wel een 120GB schijf in.
Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry
Verdiep je eens wat meer in de materie, dan zal je zien dat het niet zo gemakkelijk is om dual en single CPU met elkaar te vergelijken. Deze FAQ beschikt over veel handige informatie. Zie bijvoorbeeld dit stuk:
Wat je uiteindelijk het beste kan kopen hangt totaal af van je applicaties. Voor 'alleen downloaden' heb je geen SMP nodig; dat kan prima af met één processor.Maken twee CPU's mijn PC tweemaal zo snel?
Nee. Hoe twee processors schalen t.o.v. van één hangt naast de hardware voornamelijk van de software af. Een applicatie zal om gebruik te kunnen maken van beide cpu's multithreaded moeten zijn, d.w.z. dat de applicatie op elke cpu tegelijkertijd een thread kan draaien. Veel software kan helaas niet parallel op twee cpu's draaien, dat noemen we singlethreaded software. Hoeveel sneller een multithreaded applicatie loopt op een SMP systeem is afhankelijk van de code (hoe efficiënt de multithreading eigenlijk is), hoe intensief de processoren worden gebruikt en de mate waarin de gedeelde resources (geheugen en I/O bussen) worden benaderd; hoe meer benaderingen van het geheugen hoe vaker de beide cpu's elkaar in de weg zitten, wat een vermindering v.d. performanceschaling tot gevolg heeft.
Daarenboven heb je nog met overhead processen te maken zoals cache-coherency, dit protocol snoept een deel op van de aanwezige performance.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()