Toon posts:

AMD XP2400+ MP verlagen of niet?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn AMD XP2400+ die altijd draaide op MP15 en 266 MhzFSB veranderd in MP 14 en 300Mhz FSB. Volgens WCPUID draait hij nu tegen 2104Mhz. Ik dacht altijd dat de FSB belangrijker was dan de multiplayer en dat je gerust wat MP mag afgeven tengunste van FSB. klopt dit? Of kan ik hem beter terug op de originele instellingen zetten?

temp vroeger: Cpu die:46°C / ABS II 45°C / RT1 39C°
temp huidig: Cpu die:42°C / ABS II 44°C / RT1 37C°
(in rust)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2004 18:42 . Reden: 333Mhz moest 300Mhz zijn ]

• peddro
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-11-2025

peddro

Iets met muziek & ontwerp.

dat zijn nette temps, het is BTW wel waar met de FSB...
dus als je een hogere FSB neemt dan gaan er meer dingen mee...
bijv. intern geheugen :)

dus een hogere FSB en een lagere MP should do the trick ;)

Verwijderd

Draai bijvoorbeeld even pifast of pcmark 04.

En test bij welke fsb je meer winst hebt.

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

peddro schreef op 04 september 2004 @ 18:37:
dat zijn nette temps, het is BTW wel waar met de FSB...
dus als je een hogere FSB neemt dan gaan er meer dingen mee...
bijv. intern geheugen :)

dus een hogere FSB en een lagere MP should do the trick ;)
Aan idle temps heb je niet zo veel, de temps die je hebt met stressed, daar moet je naar kijken (dat is veelal de max. temperatuur... ;))

Even over de FSB...
Wat is sneller...
Met 266km/h over een recht stuk rijden... Of 300? ;)

En mijn rekenmachine verteld me dat 300 * 14 4200 is...
Maar ik denk dat je 150 * 14 bedoelt, dat is inderdaad 2100... ;)

Afhankelijk van wat voor 2400+ het is (Barton, Tbred of een mobile variant van een van deze 2...) dan kan je denk ik nog veel verder met de FSB dan 150... ;)
Probeer anders eens 200 * 11 dat is 2200MHz, dat trekt ie ook wel denk ik...
Doet ie dat niet, dan moet je denk ik even voltages op chipset, geheugen en CPU verhogen... (Niet al te veel tegelijk natuurlijk, en even testen wat het beste werkt bij jou...)

Nadeel van FSB overclocken is alleen dat je dan alles overclockt, dus ook de snelheid bij je PCI sloten, dus check ook even of je een PCI/AGP-lock hebt... :)
(TIP: Alle nForce 2 plankjes hebben een PCI/AGP-lock, dus mocht je dat hebben, dan hoef je niet meer te kijken, staat namelijk standaard aan... ;))

Verwijderd

GJ-tje schreef op 04 september 2004 @ 18:53:
[...]
Aan idle temps heb je niet zo veel, de temps die je hebt met stressed, daar moet je naar kijken (dat is veelal de max. temperatuur... ;))

Even over de FSB...
Wat is sneller...
Met 266km/h over een recht stuk rijden... Of 300? ;)

En mijn rekenmachine verteld me dat 300 * 14 4200 is...
Maar ik denk dat je 150 * 14 bedoelt, dat is inderdaad 2100... ;)

Afhankelijk van wat voor 2400+ het is (Barton, Tbred of een mobile variant van een van deze 2...) dan kan je denk ik nog veel verder met de FSB dan 150... ;)
Probeer anders eens 200 * 11 dat is 2200MHz, dat trekt ie ook wel denk ik...
Doet ie dat niet, dan moet je denk ik even voltages op chipset, geheugen en CPU verhogen... (Niet al te veel tegelijk natuurlijk, en even testen wat het beste werkt bij jou...)
De fsb is niet afhankelijk van welke cpu je hebt hoor. Het hangt af van je plank en mem.

OT:

11x200 en 10 x 220 is allebei 2200MHz. 10 x 220 is flink sneller :) Vooral in 3D haal je veel winst. Eigenlijk alle apps die erg mem afhankelijk zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2004 19:14 ]