Partities weg

Pagina: 1
Acties:

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 09-03 17:01
allereerst meld ik even dat ik me ervan bewust ben dat dit vast niet het 1e topic is.
ten tweede meld ik dat partition magic een foutmelding geeft en dat ik met getdataback ook niet verder kwam.

het probleem is opzich simpel
ik had mijn bios een update gegeven en daarna deed mijn 2 harde schijf niet zo veel meer.
dat wil zeggen: de partities waren verdwenen.
allemaal leuk en aardig, maar als je 40GB aan muziek hebt gespaard zie je dit graag weer terug, net als al mijn andere documenten.
Het betreft een 80GB schijf van Seagate, opgedeeld in 2x 40.
Op deel 1 staan wat documenten en drivers, de rest boeit me niets
op deel 2 staat mijn mp3 collectie.

dus ik zoeken op GoT naar een mogelijke oplossing.
ik download PM 8, start het programma en bam foutmelding, daar kom ik dus nu niet verder mee.
ik zoek verder, download getdataback, draai het progsel en leuk en aardig hij vind bijna alles van mijn 1e partitie van de schijf !
alleen kan ik niets ermee, want dan moet ik het progje kopen.

daar zit ik dan.

Verwijderd

hoi,

jammer van je data. had ook zoiets meegemaak... volgens mij zo het kunnen liggen aan de IDE settings in de bios. Ik denk aan LBA , block modes etc..

als ik tijd heb, post ik een plaatje met de error, welke voorafging van de verdwenen partitie.

ps. error melding betrof: "drive geometry error" op een maxtor 60Gb

greetz

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-03 11:44

Deem

Ontcijfer mij!

Probeer de handdisks in een andere pc als je die ergens hebt staan. Verder heb ik goede ervaringen met het programma Easyrecovery.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Verwijderd

Ik zou in ieder geval eetsr eens met een knoppix cd opstarten, kijken of je dan nog iets kan bereiken.

Zoniet kan je ( als je een andere hdd hebt) met dd de betreffende partitie kopieren en daarvan proberen de data te redden.

met easy recovery heb ik nog wel eens bestanden kunnen terugkrijgen.

volgens mij stond in de vorige C't ook een heel artikel over data recovery
daar staan misschien ook nog een paar tips voor je in .
succes :-)

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2004 18:47 . Reden: typo (again) ]

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-02 22:20

PcDealer

HP ftw \o/

FDISK.exe /mbr ?

LinkedIn WoT Cash Converter

• Paulus0013
Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 18:40:
hoi,

jammer van je data. had ook zoiets meegemaak... volgens mij zo het kunnen liggen aan de IDE settings in de bios. Ik denk aan LBA , block modes etc..

als ik tijd heb, post ik een plaatje met de error, welke voorafging van de verdwenen partitie.

ps. error melding betrof: "drive geometry error" op een maxtor 60Gb

greetz
een foutmelding heb ik nooit gehad
ik heb in de bios alle settings al gehad, maar bij geen van alle werkte het.

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-03 11:44

Deem

Ontcijfer mij!

Aan "drive geometry error" denk ik direct aan de settings van je harddisk in je bios. kijk of deze op AUTO staan. wat ook zou kunnen is dat er een conflict is met de cableselect functie van je hdd's. Kijk of je de hdd echt op master staan en niet op cableselect.

Edit:
Probeer partitionmagic in DOSMODE met de rescuedisk. Als het goed is zal hij nu wel starten zonder error.

[ Voor 21% gewijzigd door Deem op 04-09-2004 19:13 ]

"May our framerates be high and our temperatures low."

Verwijderd

An active partition is a bootable partition. And , there are two methods used to describe drive geometry:

CHS = Cylinder, Head, Sector numbers

LBA = Logical Block Address (basically the total number of sectors)

Drives less than 8.4GB are typically addressed using CHS, while drives larger than 8.4GB are always addressed using LBA. However, for MS-DOS and Windows to access the drive capacity beyond 528MB, you must enable LBA translation in the system BIOS.

Verwijderd

Probeer het eens met mrecover: een gratis dos-programma'tje waar ik wel eens partities mee teruggehaald heb, die de grote en dure programma's niet eens zagen.

• Strikie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-11-2025

Strikie

Athletics

Je moet even booten met de rescue disk van PM dan PEDIT opstarten daar kan je je schijf mee terugzetten naar NTFS of FAT.
Ik zal nog even een linkje voor je zoeken.

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Verwijderd

hiero de screenshot van genoemd 'error'.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/wdx/maxtor-error.JPG

is btw. gebeurt nadat ik de bios van mijn epox8kha+ had ge-update :(

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Kan je je bios niet downgraden?
Dan kijken of je schijf het weer doet.
Zo Ja: Gefeliciteerd ;)
Zoniet dan moet je al je setiings conroleren (lba etc.) en controleren of je schijf wel goed getetecteerd is in het bios. en eventueel op manual settings de juiste waarden van cilinders etc invullen.Suc6 :)

[ Voor 106% gewijzigd door blobber op 05-09-2004 11:04 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

• Paulus0013
heb mrecovery geprobeerd, maar ding ziet me schijf al niet eens
verder de schijf in een andere pc gehangen, ook dat mocht niet baten.

ik zelf zie eigenlijk nog maar 1 oplossing :'(
Pagina: 1