Toon posts:

[winxp] Netmeeting-like software gezocht

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ik probeer remote pc van een vriendin te maken probleem is dat ze niks weet van netwerk enzo..
vroeger ging het allemaal lekker via netmeeting share bureaublad en opgelost kon zo alles doen wat ik wou. nu wilt netmeeting op geen een van beide pc's nog werken(is al ff geleden sinds laatste keer win98 draaide zij en ik win2000) . het crashed nu gewoon.

Software als R(emote)admin, pcanywhere kan ik niet gebruiken omdat zij niet weet hoe ze ports moet forwarden en dergelijke...

dus ik zoek software gelijk netmeeting..
ik heb gezocht op google maar niks gevonden wat ik kan gebruiken.

ik heb ook installs van netmeeting afgehaald getroubleshoot whatever.. maar niks werkte.

kent iemand een simpel programma waarmee zei naar mijn pc kan 'connecten' en dan haar bureau blad met mij kan delen (en bestanden..)

• Paitor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08-05 23:14

Paitor

rages doen :P

Euh dude, in XP zit standaard remote desktop sharing?
Is misschien niet helemaal 100% veilig, maar ik denk dat je voor een klein klusje dat best kan gebruiken.

Live Life to the Max | Kom op konijntje doe maar huppele wiebele

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Elke netmeeting-like software gebruikt een poort die open gezet moet worden :)

(immers, er gaat data naar binnen en naar buiten)

[ Voor 26% gewijzigd door G33rt op 04-09-2004 18:54 ]

Verwijderd

je kunt ook vcn gebruiken maar als het geen UPnP software is zul je meestal zelf poorten moeten openen en sluiten ;)

Verwijderd

Topicstarter
je zgt net dat elke netmeeting like software dat nodig heeft waarom werkte het dan altijd met netmeeting..? terwijl ik er 100% zeker van ben dat ze geen poorten heeft geforward.?

btw dat in winxp moet je dat aanvinken bij software of dergelijke?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2004 00:55 ]

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02-2025
sterker nog, volgens mij zit netmeeting standaard in winxp, maar is er alleen geen snelkoppeling naartoe. Check dit eens: C:\Program Files\NetMeeting\conf.exe

Verwijderd

you're right... ik dacht dat ik hem ooit nageinstalleerd had, maar aan de datum/tijd zie ik dat ie gewoon standaard erbij zit.
De TS schrijft wel "nu wilt netmeeting op geen een van beide pc's nog werken"... dus blijkbaar is ie daar wel achter..
Waarschijnlijk zullen er toch poorten geconfigd moeten worden, ik heb het zelf niet getest, maar NM is toch nog niet UPnP (lals je achter een NAT/router zit moet die ook UPnP zijn anders moet je nog steeds poorten forwarden...)

Verwijderd

Topicstarter
de truk achter netmeeting isd at hij naar MIJ verbind en ik heb wel poorten geforward.
dus nadat er met mij verbonden is is er een verbinding (dus poorten open) waardoor het wel gaat...
externe bureaublad moet dat ook niet door de andere persoon geforward worden? ...

Verwijderd

Ehm... kon je met VNC niet mensen uitnodigen??
met rechtermuisknop op het icoontje oid.... is lang geleden dus kan me vergissen
Best kans dat dat wel wil werken

Verwijderd

http://users.pandora.be/feeder/wireless/software.htm

Welke software ondersteunt UPnP?
UPnP wordt alleen ondersteund in Windows Me en Windows XP. Microsofts Hulp op afstand, Extern bureaublad en MSN Messenger Versie 5.0 zijn voorbeelden van ondersteunde software.
Maw.... als er met xp zonder router gewertk wordt moet het gewoon werken met Extern Bureaublad van XP.. geen poort te configgen...
Heb je een router oid moet UPnP ondersteund worden. Als ik de TS-opening weer lees is het mij volkomen onduidelijk hoe de situatie is. Alles wordt door elkaar en erbij gehaald (netmeeting, 98, 2000) maar een overzichtelijke schets van de situatie is er niet. Vandaar ook de gescatterde reakties waar ik ook nog een kleine bijdrage aan geleverd heb...
Dus eerst graag een overzicht.

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2004 10:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
k zal ff alles is duidelijk uittypen

vroeger :
software:
netmeeting

pc meid:
win98 met router tussen

pc van mij:
win2000 zonder router

tegenwoordig
software:
netmeeting bolt niet meer crashed gewoon

pc meid:
windows xp met router

pc van mij
windows xp zonder of met router (hangt ervanaf wat ik wil.., maar ik kan portforwarden)

dus ik zoek voor TEGENWOORDIG een oplossing...

zo beetje duiderlijker...???

vnc zal ik seves eens proberen mar welke? zijn zo 100 versies van

edit:
of de router van de meid UPNP ondersteund is mij onbekend.
mijn router is een linuxbak...

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2004 12:32 ]

Verwijderd

realVNC werkt prima...

overigens kun je in versie 4 makkelijk kiezen op welke poort je de service wilt hebben lopen ;)

suc6

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de gewone vnc4 en realvnc geinstalleerd maar ik zie nergens 'invite' mogelijkheid... waar ergens staat het onder..? ook in faq gekeken niks gezien of gevonden

• bratos
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-12-2025

bratos

Meh.

heb je al gekeken naar mini remote control van Dameware?
een vereiste is dat de andere bak niet achter n router zit, en dat je n admin accout hebt met wachtwoord
dan heb je Full controll, zonder dat de ander toestemming moet geven :)

eerst kijken dan zeiken

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 12:30:
k zal ff alles is duidelijk uittypen

vroeger :
software:
netmeeting

pc meid:
win98 met router tussen

pc van mij:
win2000 zonder router

tegenwoordig
software:
netmeeting bolt niet meer crashed gewoon

pc meid:
windows xp met router

pc van mij
windows xp zonder of met router (hangt ervanaf wat ik wil.., maar ik kan portforwarden)
zo beetje duiderlijker...???

edit:
of de router van de meid UPNP ondersteund is mij onbekend.
mijn router is een linuxbak...
veel duidelijker....
http://www.microsoft.com/...b8abba021e&displaylang=en
Herinstalleer NM eens, wellicht ben je dan deels van het probleem af.
Pc-meid met router: tja of poorten forwarden of UPnp (ik vraag me wel af of NM3.01 UPnP al ondersteunde, zoek dat ff op voor de zekerheid).
Je kunt zelf zonder router testen, dus daar zou geen probleem moeten zitten, mits je XP-firewall uitstaat of goed geconfigd is.
De linuxbak: pas doen als alles werkt zonder. Dan poorten configgen. Standaard zit er meestal geen UPnP in, je kunt de ipg gateway installeren (te vinden op sourceforge). Ik heb een Smoothwall router (=linux), daar is een UPnP mod voor en die werkt hier probleemloos voor MSN 6.1, NM heb ik niet getest. Gnomemeeting met forwarden van poorten werkt iig wel.

Verwijderd

Topicstarter
als ik netmeeting installeer die ik van u link heb krijg ik dit:
the version of netmeeting cannot be installed on this version of windows

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2004 13:38 ]

Verwijderd

zijn er nog andere versies? of deinstalleer NM bij de onderdelen van XP en installeer het daarna weer (kijk ff na of het kan)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nergens de mogelijkheed om netmeeting te verwijderne heb dit gevonden: RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection C:\WINNT\inf\msnetmtg.inf,NetMtg.Remove
maar nadat ik dat heb gedaan en probeer opnieuw te installeren ontbreekt nmas.dll

Verwijderd

gewoon even dat bestand opnieuw registreren met Regsvr32.exe?
staat ie er echt niet meer effe iemand mailen and dan terugzetten/registreren
Pagina: 1