DVD doet 45 minuten over schrijven ISO

Pagina: 1
Acties:

• darkdesign
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik heb sinds kort een dvd brander. Nu heb ik al wat data Dvd'tjes gebrand, op 4x snelheid, en die waren in ongeveer 15 minute klaar. Maar nu heb ik een image (iso) op een dvd gebrand en daar deed hij 45 minuten over, in die 45 minuten stotterde ook heel de pc. Tijdens het branden van de iso heb ik gekeken in welke modus de brander stond, ik had aangevinkt "DMA indien mogelijk", maar eronder stond "huidige overdrachtmodus: PIO".

Het is een nieuwe DVD brander van het merk MSI, dus dan verwacht ik wel dat hij in dma modus kan branden. Of heb ik iets fout gedaan.

Bedankt
Darkdesign

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Het is een long shot omdat ik niet al teveen info over de dvd-brander zie maar bij 45 min. denk ik aan dual-layer branden, dat toevallig gebeurd?

• darkdesign
  • Niet online
Ik zal even wat informatie zoeken, en volgens mij kan mijn brander niet dual layer branden.

Edit: Here ya go:

Merk MSI
Type DR8P
DVD+R 8x
DVD+RW 4x
DVD+DL -
DVD-R 8x
DVD-RW 4x
CD-R 40x
CD-RW 24x
DVD-ROM 16x
CD-ROM 48x
Interface ATAPI/E-IDE
Buffer 2 MB
Kleur Wit, zilver, zwart
Hoogte 4,14 cm
Breedte 1,46 dm
Diepte 1,71 dm
Gewicht 9,4 hg
Verpakkingstype Retail

[ Voor 65% gewijzigd door darkdesign op 04-09-2004 17:51 ]

• MixingMastersM
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

MixingMastersM

Ik heb ramen.....

Dan mag je je gelukkiger prijzen dan je dacht. Deze brander kan volgens mij wel dual layer branden. Alleen dan moet jer wel een dual layer schijfje in hebben gestopt en hoe groot wat je iso?

[ Voor 3% gewijzigd door MixingMastersM op 04-09-2004 17:56 ]

• darkdesign
  • Niet online
4.5gb En ik heb er een gewone lege DVD erin geplaatst geen dual layer. Ik wist niet dat hij dat kon, alleen waarom staat er dan een straapje achter DL?

Verwijderd

Er staat ene - achter... Hoort er geen #x achter te staan als ie het kan eh?

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:42

Rival24

I'll Be Back

darkdesign schreef op 04 september 2004 @ 17:56:
4.5gb En ik heb er een gewone lege DVD erin geplaatst geen dual layer. Ik wist niet dat hij dat kon, alleen waarom staat er dan een straapje achter DL?
Doordat je brander in PIO-mode stond kon je pc de datastroom niet snel genoeg verwerken en heeft je brander gebruik gemaakt van een buffer-underrun beveiliging. Hoe je je brander op dma kunt krijgen staat uitgelegd in de FAQ :)

• darkdesign
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 17:57:
Er staat ene - achter... Hoort er geen #x achter te staan als ie het kan eh?
Daar heb je gelijk in. Maar hoe kan het dan dat hij er zolang over doet, en de pc bijna onbruikbaar maakt. En in nero zie je 2 buffer balkjes, de onderste ging heen en weer.

Edit Rival, ik zal eens kijken in de FAQ, ik dacht dat je dma in moest stellen bij apparaat beheer?

Edit, in de bios van me pc kan ik ook niks vinden over dma, en op de msi site staat ook niks erover, en er staat geen tool.

[ Voor 26% gewijzigd door darkdesign op 04-09-2004 18:13 ]

• TeringJantje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-03 22:08
Over het algemeen vind je de instellingen van DMA en PIO bij apparaatbeheer. Het gaat namelijk om de doorvoer van het IDE kanaal. Je moet dus kijken bij de eigenschappen van het ide-kanaal waar de brander aan hangt.

• Cansu
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-01 08:42

Cansu

Cirus the Virus

Als je 5 errors krijgt, dacht ik zo, dan gaat de transfer mode automatisch terug naa pio mode. Wat je nu moet doen om het weer goed te laten werken is dma transfer mode forcen. Dat kan je doen dmv een registry setting wijzigen. Zo staat na een reboot ook weer dma transfer mode if available en gaat branden weer vlotter.

extra info:
Run REGEDIT. Go to the following key:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E96A-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

It has subkeys like 0000, 0001, 0002, etc. Normally 0001 is the primary IDE channel, 0002 the secondary, but other numbers can occur under certain circumstances. Check the DriverDesc value to see which one it is.
MasterDeviceTimingModeAllowed value naar ffffffff wijzigen of de SlaveDeviceTimingModeAllowed value ligt eraan waar de dvd brander aanhangt.

[ Voor 45% gewijzigd door Cansu op 04-09-2004 18:55 ]

Viva la Netherlands!

• darkdesign
  • Niet online
Cansu schreef op 04 september 2004 @ 18:49:
Als je 5 errors krijgt, dacht ik zo, dan gaat de transfer mode automatisch terug naa pio mode. Wat je nu moet doen om het weer goed te laten werken is dma transfer mode forcen. Dat kan je doen dmv een registry setting wijzigen. Zo staat na een reboot ook weer dma transfer mode if available en gaat branden weer vlotter.

extra info:
Run REGEDIT. Go to the following key:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E96A-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}

It has subkeys like 0000, 0001, 0002, etc. Normally 0001 is the primary IDE channel, 0002 the secondary, but other numbers can occur under certain circumstances. Check the DriverDesc value to see which one it is.
MasterDeviceTimingModeAllowed value naar ffffffff wijzigen of de SlaveDeviceTimingModeAllowed value ligt eraan waar de dvd brander aanhangt.
Ik heb dat gevolgt, dus in de regedit aangepast, en nu doet hij het. Hier was ik zelf nooit opgekomen, hartelijk dank iedereen die mij geholpen heeft.

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:42

Rival24

I'll Be Back

darkdesign schreef op 04 september 2004 @ 17:59:
[...]
dit Rival, ik zal eens kijken in de FAQ, ik dacht dat je dma in moest stellen bij apparaat beheer?
Dat doe je inderdaad bij je ide controller (primair en secundair), maar soms dan pakt hij de DMA mode niet. Wat je dan moet doen is het volgende: je selecteert de controller en verwijdert hem, daarna reboot je je pc en laat je windows automatisch je controller vinden. Als het goed is staat hij dan is DMA modus.

• darkdesign
  • Niet online
Rival24 schreef op 04 september 2004 @ 20:16:
[...]

Dat doe je inderdaad bij je ide controller (primair en secundair), maar soms dan pakt hij de DMA mode niet. Wat je dan moet doen is het volgende: je selecteert de controller en verwijdert hem, daarna reboot je je pc en laat je windows automatisch je controller vinden. Als het goed is staat hij dan is DMA modus.
Dat had toevallig iemand tege mij gezegt, ik had dat ook gedaan, maar dat hielp niet.
Pagina: 1