Toon posts:

[@Home] Hoge ping

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo jongens,

Ik heb de laatste 2/3 maanden een extreem hoge ping met @home, vooral 's avonds kan mn ping oplopen van 500 tot ping timeouts en overdag rond de 200. Er staat geen spyware of iets dergelijks op mijn pc het ligt hem dus denk ik aan @home of mijn Motorolla Surfboard 4200E. Weten jullie waar aan dat kan liggen, Zijn er meer mensen die dit hebben? (ik heb de zoek functie gebruikt maar daar vond ik alleen threads die niet relevant waren) als dit zo door gaat ben ik van plan om over te stappen van @Home naar 1 van de tal van ADSL abbo's (freeler, xs4all, planet .. er is hier alleen nog maar KPN). Hier nog een keer mijn vragen ;).
  • * Zijn er meerdere mensen hier met hoge pings bij @home? * Waar zou dit aan kunnen liggen als het niet aan mijn pc ligt? * Wie heeft er ervaring met Freeler ADSL?
Bij voorbaat dank :)

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:53
1. JAAAAA :(
2. Aan @home, heb ze plat gebeld, geen oplossing, ligt ws. aan capaciteitsproblemen (zit in regio Almelo)
3. nope, heb nog steeds brakkietakkie @sloom, is het binnen een maand niet gefixxed dan praat ik me pa wel naar een HCCnet abbo :D

De wijzen komen uit het Oosten!

Verwijderd

Topicstarter
niemand? :(

Modbreak:aub niet kicken binnen 24 uur, zie Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

[ Voor 86% gewijzigd door Korakal op 05-09-2004 00:21 ]

• krozzzkabouter
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14-10-2025

krozzzkabouter

Vroemmm vroemm....

ik heb hier ook veel last van gehad een paar weken trug.
de problemen waren er net zoals bij jou al een paar maandjes.
na veel mailtjes en telefoontjes bleken het zoals hierboven al beschreven capaciteitsproblemen te zijn.
het enige wat je kan doen is wachten tot @home onderhoud gaat uitvoeren bij jou in de regio.

dit kan je zien op : http://www.home.nl/abonnee/meldingen/

bij mij stond er bij het onderhoud dat mijn problemen oplosten (was toen btw op vakantie) iets over dat ik mijn ip dynamisch in moest stellen, bij een vriend van mij en de buurt kregen ze een ander ip, ik hield wel gewoon mijn oude.

wat ze bij dat "onderhoud" doen is een aantel abbonees op een ander apparaat aansluiten, want nu zitten er teveel op 1 "kastje", vandaar ook dat bij sommige mensen het ip veranderd.

Specs: [Gamestation] - [Laptop] - [Server/Mediacenter]

• RuleKinG
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-12-2014
1. JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA
2. Ben al de hele dag aan het bellen en proberen geweest, het ligt bij mij iig niet aan het signaal. Waarschijnlijk idd overbelasting.
3. Ik niet, maar hou me op de hoogte want ik ben er echt flauw van :(

• maontje
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-02 00:34

maontje

better off Playing

Hier in Tilburg nergens last van ping gemiddeld rond de 12ms naar tweakers.net

Heb je je firewall settings al nagekeken

Wie kalm blijft in een panieksituatie................ is traag van begrip

• ThaHandy
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21-02 16:02

ThaHandy

Discovery Channel

wat voor ping krijg je als jeje gateway pingt?

[ Voor 51% gewijzigd door ThaHandy op 05-09-2004 02:10 ]

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hier loopt @Home eindelijk een beetje fatsoenlijk, maar ik heb er in het verleden ook vaker problemen mee gehad. Je kan er waarschijnlijk niet veel tegen doen, behalve dan klagen bij @Home... :X

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• Supermario16
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 18:44
Nooit last van hoge pings gehad. Bij spellen zoals battlefield ligt hij meestal rond de 50-70. Zit in regio venray. Ik ben tevreden, alleen ligt de mail server er nu weer uit :(

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23-02 11:32

Jimbolino

troep.com

Een klant van mij had hier ook last van, bleek gewoon een rotte kabel te zijn.
Om een probleem aan jouw kant uit te sluiten kun je het best een laptop of pc beneden bij het kabelmodem neerzetten en aansluiten met een korte (niet zelf gemaakte) kabel.

Kijk ook eens op de configuratie pagina van je modem:
http://192.168.100.1 geloof ik, daar kun je zien of je modem wel een goed signaal heeft.

Als je een slechte ping hebt, knipperen dan de lampjes van het modem, of juist niet?

[ Voor 11% gewijzigd door Jimbolino op 05-09-2004 04:19 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Verwijderd

Nog ff over dat Freeler ADSL:

Ik heb Freeler Light (1120/352) en ik moet zeggen dat gaat echt als een trein ;)

ghehe nog nooit downtime gehad en mijn ping is meestal op maat dus ik heb geen klagen :)

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Jimbolino schreef op 05 september 2004 @ 04:17:
Om een probleem aan jouw kant uit te sluiten kun je het best een laptop of pc beneden bij het kabelmodem neerzetten en aansluiten met een korte (niet zelf gemaakte) kabel.
[...]
om problemen uit te sluiten kan je het beste de utp uit je kabelmodem halen en de HD je kabelmodem laten pingen (hint; door de helpdesk).... modem ook hoge ping ==> probleem ligt bij @home

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

• ufear
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 19-02 12:25
Supermario16 schreef op 05 september 2004 @ 04:01:
Nooit last van hoge pings gehad. Bij spellen zoals battlefield ligt hij meestal rond de 50-70. Zit in regio venray. Ik ben tevreden, alleen ligt de mail server er nu weer uit :(
50 tot 70 en geen last? Met ADSL lite van HCCNet komt mn ping zelden boven de 15ms uit tijdens battlefield. Rare jongens bij @home :P

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 16:53

http://192.168.100.1 geloof ik, daar kun je zien of je modem wel een goed signaal heeft.

Als je een slechte ping hebt, knipperen dan de lampjes van het modem, of juist niet?
de kabel wordt zeker opeens rot tijdens "piekuren" :+

's ochtends vroeg haal ik nog wel 500 down, 57 up en ping van 20 - 30, maar 's middags en 's avonds wordt het steeds erger

De wijzen komen uit het Oosten!

• RuleKinG
ThaHandy schreef op 05 september 2004 @ 02:09:
wat voor ping krijg je als jeje gateway pingt?
Bij mij varieert de ping naar de gateway tussen de 27 en de 140 ms. Signaal naar m'n modem is verder helemaal goed, heb ik al gechecked.

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sun Sep 5 2004 om 17:24:06 UTC+0200)

Download : 117.3 KByte/sec
Upload : 33.9 KByte/sec
Connection : 742.0 Conn/min
Ping test Nederland : 84.0 ms

Die download was een half jaar geleden nog gewoon 450 of zoiets, en de ping was rond de 15 :(. Ik woon overigens in Groningen-Noord.

[ Voor 3% gewijzigd door RuleKinG op 05-09-2004 17:29 ]

Verwijderd

Mijn ping is ook waardeloos tijdens online gamen.

17:51
Download: 86.1 KByte/sec (=689 kbps)
Upload: 13.4 KByte/sec (=107 kbps)
Connection 261.0 Conn/min
Ping test Nederland Ping niet mogelijk

Dit is met een @home proefabonnement (Basis snelheid)

Ik woon ook in Groningen.Ik hoop wel dat het beter wordt, want dit is niets. En ik ben wat gewend met Tsjello. :(

Hoe zit het met de ping van een Family of Breedband abonnement?

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-02 20:53

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

@Home is aan het klooien met zijn/haar routers. Waarschijnlijk juist *om* de capaciteitsproblemen op te lossen. LAs laatst ergens dat het alweer 2 maandjes verlengd is, tot 1 november, wanneer ze ermee klaar zullen zijn. Tot die tijd zal de kwaliteit als het tegenzit zo ruk blijven op de probleemlocaties (lees, alles wat over Zwolle route).

Verwijderd

wtf? 8)7 spoort dit wel? Freeler ADSL Light (1120/352)

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sun Sep 5 2004 om 19:03:29 UTC+0200)

Download : 112.6 KByte/sec
Upload : 22.7 KByte/sec
Connection : 900.0 Conn/min
Ping test Nederland : 1.0 ms

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2004 19:03 ]

• RuleKinG
Ik heb dus breedband abbo van 48 pleuro per maand, ping is bagger (hoger als 80 ms)

• Maestro.mosjuh
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 17:58:
[...]
ping verschil tussen verschillende abonnementen is er niet ( alleen de snelheid verschilt)

At the beginning there was nothing. So God said 'apt-get install light'.

• lordsnow
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19:28

lordsnow

I know nothing

RuleKinG schreef op 05 september 2004 @ 19:06:
[...]

Ik heb dus breedband abbo van 48 pleuro per maand, ping is bagger (hoger als 80 ms)
Zo zie je maar... een klein aantal jaar geleden had je een ping van 140 mS met een analoog inbel-modem, en dat was dan goed en was je heel tevreden mee.

Nu is een ping van 80mS "bagger".

Dit is geen flame, overigens. Met online gamen is een verschil in ping van enkele 10tallen mS heel goed merkbaar. De speler met de laagste ping heeft een duidelijk voordeel. Ik vondt 't alleen frappant, hoe snel we aan iets gewend aan raken. Je hebt hetzelfde bijvoorbeeld met videokaarten... met een 3DFX Voodoo was je de man, en stond iedereen te watertanden.. als je het nu terugziet, ziet het er wel erg 'blokkerig' uit.

Verwijderd

Heb ook steeds time outs om de 5 min :(, soms een halve dag lang. Ik heb het nu ongeveer een halve week.Het rare is dus wel, dat als ik via mijn router verbinding heb, ik dus die time out krijg, maar als ik het rechtstreeks aan de modem aansluit, de verbinding gewoon goed werkt :? Woon btw in Tilburg.

Waar zou het toch aan liggen.... :Z

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22-01 23:51

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 17:58:
Mijn ping is ook waardeloos tijdens online gamen.

17:51
Download: 86.1 KByte/sec (=689 kbps)
Upload: 13.4 KByte/sec (=107 kbps)
Connection 261.0 Conn/min
Ping test Nederland Ping niet mogelijk

Dit is met een @home proefabonnement (Basis snelheid)

Ik woon ook in Groningen.Ik hoop wel dat het beter wordt, want dit is niets. En ik ben wat gewend met Tsjello. :(

Ping testen is ook niet mogelijk als je een router of firewall ertussen hebt zitten geloof ik, misschien is het dat.
Misschien een leuke noot erbij: werkt niet op COM21 modems. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22-02 22:17
Jep, hier ook last (Enschede). Van die overbelasting tijdens piekuren hebben we geen last, buurt met weinig internetters. Maar de ping lijkt goed tijdens gamen, maar is in principe bagger zo af en toe. Ook zijn er constant van die vervelende time-outs idd. Paar seconden wegvallen.

Laatst gebeld en toen bleek de ping naar ons modem idd wel aardig hoog zat. Monteur gratis langsgekomen, ging heel vlotjes, maar die heeft vervolgens met z'n laptoppie gekeken en alles was weer goed... zou aan onze router liggen. Maarja de router zit NA het modem dus die hoge ping naar ons modem zou een raadsel moeten zijn. TV werkt prima verder, misschien ligt het toch aan de kabel die er ligt. Bellen lijkt me niets op te leveren, ik hoop gewoon dat het over gaat. Ga nog ff proberen de router te ruilen, maar dat is denk ik valse hoop. Enschede zal ook wel via Zwolle routen denk ik??

pepernooot

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22-02 14:51

Shaggy

Misantroop pur sang

Volgens mij hoort dit toch echt hier thuis?
Het grote @home problemen topic deel 6/

Making an ass of myself since the 70's

• scim
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-12-2025

scim

Nani?

Mja ik heb ook problemen met @home (regio schoonbron zuid limburg), afgelopen donderdag onderhoud geweest, maar er is niks opgelost :(.
Iedereen bij mij in de buurt (lees straat en 1 straat verder) heeft ping problemen en een verminderd aantal connecties (bij geregelde tests @ speedtests) echter 1 dorp verder (in zo'n beetje elke richting) hebben de mensen met motorola ping 12 (zit hier bij mijn werkgever +- 500 m hemelsbreed) en ping 30 (com 21 ongeveer 1 km afstand).

Maar buurjongen (4 huizen verder :D) en kennis (volgende straat) hebben last van hetzelfde probleem. Tis gewoon niet iets waar je bij @home over kan zeuren imho, want voordat iemand van de HD toegeeft dat het probleem bij hun ligt en niet bij je router of spyware ben je al ongeveer een uurtje of 2 verder en het probleem moet wel dermate vaag zijn voordat je bij de technische dienst terecht komt en dat zijn eigenlijk de mensen die je moet spreken.

Ik wacht dus nog altijd af, maar het maakt het online gamen er niet prettiger op (voor mij niet en voor mijn clan ook niet).

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Korakal

Up up up!

Er wordt op het probleem van de TS ingehaakt waardoor dit meer het 'alternatieve' Het grote @home problemen topic deel 6 lijkt te worden. Daarom beter dáár verder.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.