[MS Word 2003] Zelfde tekst op meerdere plekken in document

Pagina: 1
Acties:
  • 1.177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSilence
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-02 18:38

DarkSilence

W3designer.nl

Topicstarter
Ik ben een beetje beizg met het maken van een sjabloon en wil graag dezelfde tekst op meerdere plekken in document.

Het gaat hier om een sjabloon voor een project. En de projectnaam moet op de voorkant komen, in het voorwoord, sluiting, voettekst, etc. Nu wil ik graag op een plek de tekst wijzigen en dat dan hele sjabloon gelijk voorzien wordt van de goede projectnaam. Zowil ik dat met meerdere gegevens doen.

Hoe kan ik dat aanpakken ik dacht zelf met een veld (invoegen > veld...) veel geklooi en gezocht op internet is het mij niet gelukt. Misschien gebruik ik wel de verkeerde keywords want zou niet weten hoe ik zo iets zou kunnen noemen, maja.

Misscien hebben jullie een idee hoe ik dit kan doen?!

W3designer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

brontekst in een bladwijzer en verder het refveld gebruiken lijkt me. Je kunt nog overwegen om dat te combineren met een ask of een setveld, of eventueel de projectnaam uit te lezen uit een documentproperty en die als invoegveld te gebruiken.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aXe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 09-11-2024

aXe

[#]aXe

(jarig!)
Koptekst en Voettekst onder het kopje beeld. Dat is in ieder geval wat ik altijd heb gebruikt voor projecten.

Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nvidia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-09-2024
Wat je eerst moet maken zijn de bladwijzers, in jouw geval vb "Projectnaam"! Je gaat naar invoegen - bladwijzer!

Daarna ga je via invoegen - veld een ref-veld invoeren, daarna link je er een ask veld aan waarbij dan een kadertje getoond wordt waarbij je dan de naam van het project kan intypen. Gevolg hiervan is dan dat alle ref velden waarnaar gerefereerd wordt de naam van het project zal ingevuld worden! Easy ...

Er bestaat ook nog een opdracht en dat is een vervangopdracht te doen! Vb. overal waar de naam van het project moet komen kan je zetten "Projectnaam". Als je dan gaat naar bewerken - vervangen, vul je in "Projectnaam" vervangen door "naam van het project".

[ Voor 25% gewijzigd door nvidia op 05-09-2004 12:21 ]

Partners: AV-Solutio | Mutrox | B&W | Trinnov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSilence
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-02 18:38

DarkSilence

W3designer.nl

Topicstarter
nvidia schreef op 05 september 2004 @ 12:19:
Wat je eerst moet maken zijn de bladwijzers, in jouw geval vb "Projectnaam"! Je gaat naar invoegen - bladwijzer!

Daarna ga je via invoegen - veld een ref-veld invoeren, daarna link je er een ask veld aan waarbij dan een kadertje getoond wordt waarbij je dan de naam van het project kan intypen. Gevolg hiervan is dan dat alle ref velden waarnaar gerefereerd wordt de naam van het project zal ingevuld worden! Easy ...

Er bestaat ook nog een opdracht en dat is een vervangopdracht te doen! Vb. overal waar de naam van het project moet komen kan je zetten "Projectnaam". Als je dan gaat naar bewerken - vervangen, vul je in "Projectnaam" vervangen door "naam van het project".
Dit is inderdaad wat ik zoek. :) Is het ook mogelijk daarna alle velden automatisch bij te laten werken. Of zou ik daar een kleine macro voor moeten schrijven? B)

W3designer.nl

Anoniem: 27948

Ik heb een een template met een autonew macro voor Word2000 daarvoor, die een popup-schermpje geeft waar je alle info kunt invullen. Het maakt gebruik van built-in document properties en custom document properties.

Klik op OK en alle 'velden' worden geupdate. Enige nadeel is dat velden in headers en footers 'niet zichtbaar' worden ge-update; ik ben er nog niet achter hoe dat moet (op een eenvoudige manier, maar kan ermee leven.

code voor het popup-schermpje
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
Sub autonew()
'
' autonew Macro
' Macro created 10/17/01 by sterretje
'

' Get the builtin document properties
DocInfo.MyTitle.Text = ActiveDocument.BuiltInDocumentProperties(wdPropertyTitle)
DocInfo.MySubtitle.Text = ActiveDocument.BuiltInDocumentProperties(wdPropertySubject)
DocInfo.MyAuthor.Text = ActiveDocument.BuiltInDocumentProperties(wdPropertyAuthor)
DocInfo.MySummary.Text = ActiveDocument.BuiltInDocumentProperties(wdPropertyComments)
' get the custom document properties
DocInfo.MyVersion.Text = ActiveDocument.CustomDocumentProperties("Version")
DocInfo.MyClassification.Text = ActiveDocument.CustomDocumentProperties("Classification")
DocInfo.MyDocno.Text = ActiveDocument.CustomDocumentProperties("Documentnumber")
DocInfo.MyDistribution.Text = ActiveDocument.CustomDocumentProperties("Distribution")

' set focus and show dialog
DocInfo.MyTitle.SetFocus
DocInfo.Show

' refresh the document
Selection.WholeStory
Selection.Fields.Update

End Sub

code voor de knoppen
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
Private Sub CmdEsc_Click()

' Close the form
DocInfo.Hide

End Sub

Private Sub CmdOK_Click()

' Set the builtin document properties
ActiveDocument.BuiltInDocumentProperties(wdPropertyTitle) = DocInfo.MyTitle.Text
ActiveDocument.BuiltInDocumentProperties(wdPropertySubject) = DocInfo.MySubtitle.Text
ActiveDocument.BuiltInDocumentProperties(wdPropertyAuthor) = DocInfo.MyAuthor.Text
ActiveDocument.BuiltInDocumentProperties(wdPropertyComments) = DocInfo.MySummary.Text
' Set the custom document properties
ActiveDocument.CustomDocumentProperties("Version") = DocInfo.MyVersion.Text
ActiveDocument.CustomDocumentProperties("Classification") = DocInfo.MyClassification.Text
ActiveDocument.CustomDocumentProperties("Documentnumber") = DocInfo.MyDocno.Text
ActiveDocument.CustomDocumentProperties("Distribution") = DocInfo.MyDistribution.Text

' Close the form
DocInfo.Hide

Het enige dat je nog zelf moet doen is de plaatsen bepalen waar alle velden moeten worden getoond en daar de veldcodes ingooien via insert->field, category document information, fieldname docproperty. Het resultaat is bv
code:
1
{ DOCPROPERTY "classification" \*MERGEORMAT }
voor een custom property met de naam classification

Wijzigen doe je door de macro opnieuw te starten (of via file->properties, tabblad custom).
Pagina: 1