Ik heb hier even een probleem waar ik niet uit kom . Ik ben bezig met een soort van template systeem waarbij er slechts de hele applicatie een enkele file voor alles zorgt. Van class includes totaan variable checking and handling. Dit scheelt code en fouten in de subpagina's van de site.
De bedoeling is dus dat het uiteindelijke script over alle variabelen beschikt die die nodig heeft en die gebruikt.
Nav dit voornemen komen dus alles post en get variabelen uit een voorgedefineerde array ( per pagina ) die ze vervolgens checkt ( bestaan ze al, goede type etc ) .
dat ziet er zo uit :
Topic is dan de huidige pagina.
Dit werkt nu allemaal. Vervolgens wil ik dat de aanroep als volgt geschied ( van de pagina ) http://server/topic/321 ( ipv /index.php?page=topic&topic_id=321 )
Daarvoor heb ik een modrewrite gebouwd :
Voila
Het probleem is nu dat verschillende pagina's bij mij verschillende hoeveelheden en typen get variabelen hebben.
Om dat op te lossen had ik bedacht in mijn GET var handler de eerste variabele op te halen ( ALTIJD de page var) en de anderen te nummeren. var0=321 bv . Dan kan ik op basis van de volgorde van de eerder genoemde get/postvar Array de variabelen weer terugzetten op hun eigen naam.
Mijn vraag is nou hoe je dit precies doet in de RewriteRule ( lastige materie ) en of dit nou de handigste manier is.
De bedoeling is dus dat het uiteindelijke script over alle variabelen beschikt die die nodig heeft en die gebruikt.
Nav dit voornemen komen dus alles post en get variabelen uit een voorgedefineerde array ( per pagina ) die ze vervolgens checkt ( bestaan ze al, goede type etc ) .
dat ziet er zo uit :
PHP:
1
2
| $scriptGetArray = array("topic" => array("forum_id" => "int") ); |
Topic is dan de huidige pagina.
Dit werkt nu allemaal. Vervolgens wil ik dat de aanroep als volgt geschied ( van de pagina ) http://server/topic/321 ( ipv /index.php?page=topic&topic_id=321 )
Daarvoor heb ik een modrewrite gebouwd :
code:
1
2
3
4
5
| RewriteEngine on # Not for the templates (stylesheets / images ) RewriteCond %{REQUEST_URI} !^/php/vrijwazig/template(.*) RewriteCond %{REQUEST_URI} ^/php/vrijwazig/([A-Z]+|[a-z]+) RewriteRule ^(.*) /index.php?page=$1 [L] |
Voila
Het probleem is nu dat verschillende pagina's bij mij verschillende hoeveelheden en typen get variabelen hebben.
Om dat op te lossen had ik bedacht in mijn GET var handler de eerste variabele op te halen ( ALTIJD de page var) en de anderen te nummeren. var0=321 bv . Dan kan ik op basis van de volgorde van de eerder genoemde get/postvar Array de variabelen weer terugzetten op hun eigen naam.
Mijn vraag is nou hoe je dit precies doet in de RewriteRule ( lastige materie ) en of dit nou de handigste manier is.
Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.