Toon posts:

tool om .jpg openen vanuit een applicatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bestaan er standaard freeware tools die ik kan gebruiken om een .jpg te openen vanuit een willekeurige applicatie? Ik wil niet dat de 'jpg geopend wordt met de viewer die als standaard staat ingesteld op een PC. Deze tool dient gerund/uitgevoerd te kunnen worden.

Wat ik al reeds geprobeerd hebt:

1. Freeware viewers als Irfan, Mview en stormview. Vanuit mijn applicatie kan ik de viewers runnen (bijvoorbeeld: run irfan.exe "foto.jpg") en de .jpg wordt geopend. Nadeel: lelijke toolbars en buttons.

2. Met javascript kan ik een mooi pop up window maken die geen toolbar, scrollbar en buttons heeft en ik kan zelfs de afmetingen bepalen van de window. Maar hoe run ik zoiets vanuit mijn applicatie? Kan dat ueberhaupt?

De applicatie die ik gebruik kan helaas zelf alleen maar .bmp openen dus ik heb een externe tool nodig. Iemand een idee.

• roelio
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 15:54:

2. Met javascript kan ik een mooi pop up window maken die geen toolbar, scrollbar en buttons heeft en ik kan zelfs de afmetingen bepalen van de window. Maar hoe run ik zoiets vanuit mijn applicatie? Kan dat ueberhaupt?
iexplore mijnbestandje.html ?

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

ImageMagick is misschien iets voor je. Is voor ongeveer ieder platform en kan geintregeert worden in applicaties. Endeavour2 intregeert bijv ImageMagick om plaatjes weer te geven.

• DaCoTa
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-04 14:26
Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 15:54:
1. Freeware viewers als Irfan, Mview en stormview. Vanuit mijn applicatie kan ik de viewers runnen (bijvoorbeeld: run irfan.exe "foto.jpg") en de .jpg wordt geopend. Nadeel: lelijke toolbars en buttons.
Irfan help:
i_view32.exe c:\test.jpg /hide=15
Open 'c:\test.jpg', hide all
Was je toch al zoo dicht bij. :) ACDsee kan hetzelfde, en een boel andere, enigsinds goede image viewers ook.

Verwijderd

Topicstarter
@ limoentje: klasse, zo makkelijk hoort 't te zijn ;)

@ koenijn: helaas te groot en het heeft ene registry-entry nodig

@dacota: arghh, ik heb gezocht naar commandline options voor mview en stormview maar kon niets vinden en was er automatisch van uitgegaan dat irfan deze ook niet had. Nu ik dit weet kan ik alles doen wat ik wil.

Heel erg bedankt allemaal!