Toon posts:

[IE] Maxthon / MyIE2

Pagina: 1
Acties:
  • 346 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Toen ik eens even wilde kijken of mensen hier tips hadden voor Maxthon, eerder bekent onder MyIE2, kwam ik tot de schokkende conclusie dat deze goede browser gewoon geen enkel topic heeft gekregen.

Ben ik dan echt de enige die deze 'browser' gebruikt?

Maxthon is een shell voor Internet Explorer, net zoals Avant Browser, Green Browser en Slimbrowser. In mijn queeste voor het zoeken naar de perfect browser ben ik uiteindelijk bij maxthon uitgekomen.

De voordelen van Maxthon zijn talloos.

• Alles is aan te passen , van toolbars tot popup blockers, Maxthon is precies zo in te stellen als je zelf wilt.
• Maxthon is eigenlijk IE in een ander jasje dus alle websites werken gewoon.
• Veel gebruikte IE bars werken gewoon, zoals de Google Toolbar.
• Superieure pop-up en content blocker. Werkt nu al goed maar wordt steeds bijgewerkt.
• Bevat van zichzelf al alle features die je maar kunt bedenken. Je hoeft niet vanaf het begin plugins te downloaden.
• Voor features die er niet zijn, zijn ongetwijfeld plugins. Er zijn zelfs plugins voor het corrigeren van het png probleem in IE en plugins die ervoor zorgen dat linktrackers en redirects uit links worden gehaalt. Zo wordt je browser een heel stuk veiliger dan het normale IE.

Ik kan nog wel even doorgaan maar hier kun je ook van alles lezen. Wil je het wel eens proberen (Maxthon is 'green' in je register en maakt dus geen aanpassingen) dan kun je hier de laatste versie downloaden. hier kun je overigens de Nederlandse versie downloaden.

Gebruikt iemand anders deze browser nog en heeft die wellicht tips om nog lekkerder te werken? Ik heb net de Floatbar en Save Media plugin ontdekt, zeer handig voor het opslaan van imbedded media zonder moeilijk te doen. Floatbar is eigenlijk hetzelfde als wat Internet Explorer 6 heeft, als je boven plaatjes, movies, flash hangt met je muis kun je ze direct opslaan :)

Inmiddels wordt er gewerkt aan Maxthon 2, zie onder _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://maxthon.neo101.nl/featureguide/customized.png

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2006 04:03 ]

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:23

jasjenl

Liab A Tymo

Ik gebruik Maxthon ook al weer een tijdje, ben hierop overgestapt na een hele tijd Avant Browser gebruikt te hebben. Maxthon loopt echter beter en is, in tegenstelling tot Avant, tot nog toe nooit vastgelopen. MyIE2 had als nadeel dat het geen resizable windows had, wat de reden was dat ik Avant gebruikte, maar dat is met Maxthon opgelost. Prima programma vind ik!

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-02 18:19
Na ongeveer een half uurtje klooien heb ik nu ook maxthon draaien zoals ik het ongeveer wil :P.

't geval komt nogal lomp over, en tabbed browsen gaat nu wat lastiger dan op m'n firefox. Ook wil het m'n bookmarks alleen op alfabetische volgorde hebben, maar ik wil dat helemaal niet.

Verder surf het wel iets sneller op Maxthon tov. FireFox waar m'n P3-600 soms toch wel wat moeite mee heeft. Ook valt er gruwlijk veel in te stellen wat wel echt tweak-achtig is :).

edit:
Bookmarks openen in tabs gaat ook irritant in Maxthon :(.

edit:
Het ding weigert nu alweer om op te starten :(

[ Voor 24% gewijzigd door iets op 06-09-2004 23:55 ]

tvw

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:58
Gebruik MyIE2/Maxthon nu zo'm 6-12 maanden en ik wil niet meer zonder..

Systeem Specs

Verwijderd

Nadeel is natuurlijk dat het net zo 'veilig' blijft als IE.

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:58
Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 05:40:
Nadeel is natuurlijk dat het net zo 'veilig' blijft als IE.
Hey, wil jij met dat icon wel even wegblijven uit dit topic? ;) 8)7

Systeem Specs

• OkselFris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-02 21:18

OkselFris

Rabarber, Rabarber, Rabarber

Nou ik heb hem nu weer eens geprobeerd.
Ik ben een groot liefhebber van Avant Browser.
MyIE2 ooit eens geprobeerd en toen was ik er niet kapot van.
Maar deze huidige Maxthon ziet er toch prima uit. Alles zit er op en er aan en is lekker snel.

En met 1 ding ben ik best wel happy.
Ik doe toch vaak betalingen via Internet. In Avant Browser kan ik niet de SSL certificate van een site snel bekijken. (is toch een standaard IE optie) Gelukkig doet Maxthon dat wel.

Overigens heb ik wel het idee dat de heren van Avant en Maxthon heel erg bij elkaar afkijken. Als je de één gewend bent kan je bijna blind aan het werk in de andere. Alleen de menu's van Avant zijn allemaal wat overzichtelijker.

Maar ziet er goed, ik blijf hem even proberen.

To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab

Verwijderd

Topicstarter
Avant heeft toch nog steeds geen plugins?

Ik vind de site van Maxthon en het forum erachter trouwens veel proffesioneler en klantvriendelijker overkomen dan Avant. Plugins en de support op het forum zijn de redenen waarom ik Avant voorgoed van mijn systeem heb gehaald 1.5 jaar geleden.

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-02 20:14

Tim Schuhmacher

abasios

ik gebruik al tijden MyIe2. Ik ben er erg tevreden over, maar af en toe blijft hij hangen en neemt dan 100% CPU. Dat stoort mij wel, maar ik kan dan wel over gaan op Maxthon.

Verwijderd

Topicstarter
Zoals bekent is nu 0250 te downloaden. Werkt nu ook met de SP2 popup blocker :9

• OkselFris

OkselFris

Verwijderd schreef op 09 september 2004 @ 00:23:
Zoals bekent is nu 0250 te downloaden. Werkt nu ook met de SP2 popup blocker :9
Dat laatste ben ik blij om, want de Popup blocker van Maxthon is niet erg goed.
Die laat het toch zeer vaak afweten.

Nu Maxthon draaien met gebruik van de IE pop-up blocker. Hopen dat dit wat beter werkt.

• guillaume
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:45
Er is 'n echt heel groot probleem met zulk soort software: browsen wordt te gemakkelijk :P Ik heb inmiddels al 3x geprobeerd over te stappen naar FireFox, heb urenlang allerlei extensions zitten uitproberen om... uiteindelijk eigenlijk van FireFox dat te maken wat Maxthon is. En dat gaat met de huidige plugins écht nog niet. Tabbrowser Extensions is te instabiel, de alternatieven (Petit TBE, Tabbrowser Prefs, Single Window (beetje)) bieden niet wat Maxthon in huis heeft. Kortom, Maxthon is op dit moment nog ongeëvenaard, en al helemaal zodra File -> New Page -> Use Gecko Engine een beetje lekker werkt. Een nadeel, qua beveiliging dénk ik dat het gebruik van de Gecko Engine op de manier van Maxthon (via ActiveX) 't allemaal waarschijnlijk niet echt veiliger maakt...

Verwijderd

Topicstarter
En weer een nieuwe update :) 039 start veel sneller op :).

Weet iemand misschien hoe ik ervoor kan zorgen dat Flash in Maxthon net zo functioneerd als in IE? Sommige sites gaan echt veel trager in maxthon en doen het in IE normaal. Ik heb dat al sinds MYIE2 maar ik hoor er niemand over.

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Ja echt super fijn!! Geen 20 IE vensters maar gewoon tabjes en handig switchen en killen vd tabbladen met de muis.

Alleen het openen van een link en direct plaatsen in de tabbar lukt me alleen opeens niet meer. 8)7 :|
Dus niet gewoon openen in een nieuw venster maar dat klinken en slepen. Weet iemand welke optie dat is!? :? :? :?

[ Voor 9% gewijzigd door PWA op 11-10-2004 14:24 ]

• LifeTecH
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Dus in feite is MyIE2 firefox alleen dan in een IE jasje? toch maar is proberen dan :9

• guillaume
Helaas is de bediening van FireFox, zelfs met alle mogelijke extensions, nog steeds niet zo briljant handig als met MyIE/Maxthon. Bovendien, (met de extensions die ik heb geïnstalleerd als dat er iets mee te maken heeft - Tabbrowser Preferences;undoclosetab;BlankLast;All-in-One Gestures;Super DragAndGo;FlashGot;Session Saver;MiniT adapted) verloopt het openen van een hele hoop tabs tegelijk toch veel minder vlot in FireFox, vaak is 't zelfs niet meer bruikbaar tijdens deze handeling. Verder pakken de mouse gestures bij FireFox af en toe 100% CPU en worden vervolgens ook nog eens verkeerd of helemaal niet herkend (gebruik All-in-One Gestures 0.12.4).

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

(jarig!)
LifeTecH schreef op 11 oktober 2004 @ 01:40:
Dus in feite is MyIE2 firefox alleen dan in een IE jasje? toch maar is proberen dan :9
Nee, MyIE2 is juist IE in een Firefox jasje.
iets schreef op 05 september 2004 @ 05:09:
Ook valt er gruwlijk veel in te stellen wat wel echt tweak-achtig is :).
Wel eens in Firefox' about:config gekeken? :P

Rustacean

• OkselFris

OkselFris

Helaas is de bediening van FireFox, zelfs met alle mogelijke extensions, nog steeds niet zo briljant handig als met MyIE/Maxthon.
Ik moet eerlijk zeggen dat Maxthon een mooie browser is met veel opties.
Maar ik kan je mening niet delen, dat firefox langzamer zou zijn en minder makkelijk in gebruik. Vooral bij het laden van complexe pagina's had Maxthon nog wel eens kuren.
En de pop-up blocker is echt aan verbetering toe, wat dat betreft is Avant Browser of Firefox echt ongeslagen. Wat betreft stabiliteit had ik helaas ook mijn bedenkingen.
Maar o.k we praten over een beta (of is hij nu al final?) en het ziet er inderdaad prima uit, met een paar zeer mooie plug-ins. (vooral de "weather"plugin in de side bar)
Als gebruikers bij IE willen blijven, dan zou ik ze in ieder geval Maxthon een kans latengeven.

Inmiddels ben ik terug naar Firefox, omdat de laatste beta (1.0PR) zeer vlot en stabiel werkt in vergelijking met bijv versie 0.93. (waar we ook nog steeds over beta's praten)
Maar de werkelijke reden van de overstap is puur security, waar ik in (IE/Maxthon) hard mee geconfronteerd werd.

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

PWA schreef op 11 oktober 2004 @ 01:38:
....Alleen het openen van een link en direct plaatsen in de tabbar lukt me alleen opeens niet meer. 8)7 :|
Dus niet gewoon openen in een nieuw venster maar dat klinken en slepen. Weet iemand welke optie dat is!? :? :? :?
plz!? O-)

• kingfinn
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08-12-2024
guillaume schreef op 11 oktober 2004 @ 11:32:
Helaas is de bediening van FireFox, zelfs met alle mogelijke extensions, nog steeds niet zo briljant handig als met MyIE/Maxthon. Bovendien, (met de extensions die ik heb geïnstalleerd als dat er iets mee te maken heeft - Tabbrowser Preferences;undoclosetab;BlankLast;All-in-One Gestures;Super DragAndGo;FlashGot;Session Saver;MiniT adapted) verloopt het openen van een hele hoop tabs tegelijk toch veel minder vlot in FireFox, vaak is 't zelfs niet meer bruikbaar tijdens deze handeling. Verder pakken de mouse gestures bij FireFox af en toe 100% CPU en worden vervolgens ook nog eens verkeerd of helemaal niet herkend (gebruik All-in-One Gestures 0.12.4).
Opera al eens geprobeerd?

• guillaume
Opera is niet mijn pakkie-an. Heb het al verscheidene keren uitgeprobeerd, maar of 't nu stom klinkt of niet, 't voelt gewoon heel slecht aan om daarmee te browsen. Daarnaast moet 't browsen vooral snél gaan en dat betekent per direct dat gewenning (aan sneltoetsen, bediening, interface etc.) een cruciaal punt is. En als ik dan naar Opera kijk valt 't voor mij op alle punten af.

@OkselFris: (wat) gebruik jij (voor) mouse gestures dan? Dat is 'n vreselijke ervaring met iets meer dan 15 tabs open...

• OkselFris

OkselFris

guillaume schreef op 16 oktober 2004 @ 03:21:

@OkselFris: (wat) gebruik jij (voor) mouse gestures dan? Dat is 'n vreselijke ervaring met iets meer dan 15 tabs open...
Ik gebruik in Firefox de volgende plug-ins:

Imagezoom, Tabbrowser Preferences, Download With, Googlebar, Sort Bookmarks, ieview, FireFTP, Mouse Gestures (1.0)

Maar ik probeer wel zo weinig mogelijk plug-ins te gebruiken, dat deed ik ook onder Maxthon. Daar heb ik direct de standaard plug-ins verwijderd.... alleen die Weather plugin niet, die was geweldig.
Maxthon deed zijn werk vlot, maar niet vlotter dan firefox. Tenminste die indruk heb ik hiet bepaald niet.
Waar ik bij Maxthon tegen aanliep was het af en toe onstabiel gedrag. (draaide dan ook nog een Beta)

Maar ik zal ophouden met het Firefox verhaal...want dat was ongetwijfeld niet de bedoeling van de Topicstarter.

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09-2025

Ruudjah

2022

DIT BERICHT IS PREVENTIEF VERWIJDERD DOOR DE GEBRUIKER

[ Voor 97% gewijzigd door Ruudjah op 01-12-2009 22:06 ]

TweakBlog

• maxthon
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 02-10-2011
Maxthon....is echt supper, voorkomt zelfs trojanen van www.nu.nl :)

Prima support en goed werkend forum.

De opties zijn te veel om op te noemen en heeft van elke browser de beste punten genomen.
tabs,simple collector,muis gedrag geruiken ,skins,pop up filter,adhunter, content filter, proxy wisselen, volledig aanpasbaar (titels, menu, toolbars etc) zoeken vanuit adresbalk of zoekbalk volledig instelbaar inclusief woorden kleuren bij zoeken., sidebar, veelbezochte favorieten herkenbaar maken en mogelijkheid tot groeperen, veel IE bugfixes dus lekker veilig, sneltoetsen, zoeken met slepen van woorden uit een site, links slepen,aaaaaaaaaaaaaaah gewoon de beste alvan het begin MyIE.

Plugins zijn perfect en eenvoudig zelf te maken of aan te passen
op dit moment in gebruik

EnableRightClick1.6 maak rechtermuiknop weer toegankelijk na script block
Back To Referrer! 1.01.0 ga terug naar site waarvanuit je gelinkt bent
Up a Directory1.0 ga 1 stap terug in je site link met folders
GoToRoot1.1 ga terug naar de root url van een site link
Display Linkage URL1.0 geef alle urls weer van verboren hyperlinks
Force Pictures1.0 geef afbeeldingen weer die (nog) niet te voorschijn ze gekomen
GoogleSearch 2.22.2 zeer uitgebreide google opties
Highlight Tools1.9 geef woorden afbeeldingen een kleur om ze vindbaar te maken
History1.0 bekijkje historie in een soort van kladblok met veel opties
Linkify2.5 maar teksten die geen hyperlink zijn maar wel een adres bevatten klikbaar
Flyout Linkage URL1.0 geef hyperlink adres weer in de flyout
Search Bar - Plugin Version1.0 perfecte zoek optie
Non-Scrolling Background1.0 stop scrollende achtergronden
Show Cookies 1.01.0 geef inhoud cookies weer van bezochte ite
Zoom-In1.0 zoom elke sitemaar in die je wil (flash, html etc)
Zoom-Out1.0 en weer uit
Zoom-Restore1.0 of standaard
Maxthon Newsletter2.0 ....
CopyAll1.1 copy de gehele inhoud naar je clipboard in 1 klik
Flash Save 1.211.21 bewaar elke flash met 1 klik
ViewPage1.24 bekijk de bron, frames overzicht,images overzicht, source, alle links,css,script,media bestanden (als losse link) validate, options een must voor elke sitebouwer of extreme surfers
Clear Rubbish 1.01.0 verwijder alle 'shit' uit een site
Close Useless Tabs1.1 sluit onnodige tabs in 1 klik
babylon1.2 zoek woorden op in woordenboeken
CleanSystem1.2 schoon in 1 klik alle je internet bestanden url cookies etc op (instelbaar)
HideBackground0.1 haal onduidelijke achtergronden kleuren etc weg
NotGoingToBugMe1.2 achterhaal wachtwoorden van o.a. nieuwsites
FloatBar1.8 save media bestanden als url in clipboard etc of bewaar ze lokaal
InlinePreview1.2 bekijk alle links voor je ze bezoekt als kleine vensters (instelbaar)

Verwijderd

Ben zelf zo'n twee maanden geleden overgestapt naar Maxthon. Heb Firefox, SlimBrowser en Avant Browser ook uitgeprobeerd maar de uiteindelijke keuze voor Maxthon was toch makkelijk gemaakt. Ik zou eigenlijk weten wat ik nog meer van een browser kan vragen.

Dit zijn de plugins die ik gebruik:

Alarm Clock 1.5 - Uitgebreide alarmklok.
Calendar 3.6 - Simpele kalender met een countdown-timer.
Character Counts 1.0 - Laat het aantal karakters zien (inc spaties) vd geselecteerde tekst.
Continuous Reload 1.5.1 - Automatisch een pagina later reloaden (tijd is zelf in te stellen).
Day of Year/Week Number 1.4 - Laat zien hoeveel dagen en weken er in het jaar voorbij zijn en nog moeten komen.
GoUp 1.0 - Ga 1 of 2 mappen terug van de site waar je bent of ga naar de root vd site.
Hello, World! 1.6 - Mini wereld-encyclopedie.
ImageFit 1.1 - Verkleint afbeeldingen die niet in beeld passen.
ImageShack Browser Addon 1.0 - Snel afbeeldingen uploaden via ImageShack.us.
InvertPage 1.0 - Keert de kleuren om van pagina's. Iedereen die wel eens een tijdje witte tekst op een zwarte achtergrond leest, weet wel wat ik bedoel.
Save Media 2.0 - Bekijk en bewaar op een makkelijke manier video's flash-bestanden en afbeeldingen van een site.
SiteCheck 1.3 - Laat zien wanneer een niet realtime-gegenereerde site voor het laatst is bijgewerkt.
ViewSource! 1.0 - Bekijk de source ookal word deze geblokkeerd.
WorldTime 2.2 - Laat zien hoe laat het nu is in iedere hoofdstad op de wereld.

Van deze plugins staat de beschrijving al in de post hierboven.
Babylon 1.2
CopyAll 1.1
Enable Right Click 1.6
Flash Save 1.21
GoogleSearch 2.4
Linkify 2.7
NotGoingToBugMe 1.2

En dankzij Maxthon's post hierboven heb ik sins net ook deze fijne plugins erbij:
Clear Rubbish 1.1
Display Linkage URL 1.0
Highlight Tools 1.12
Force Pictures 1.0
History 1.2
InlinePreview 1.2
ViewPage 1.26

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-02 10:36

Archimond

Lopende Helpdesk

Wel lang geleden de laatste post, maar hebben anderen ook met v1.1.090 dat er een hele rij internet explorer pagina's worden geopend bij tweakers.net en op gathering.tweakers.net

Dat gebeurd wanneer ik op een link klik en snel weer op de "Back" druk of Backspace.
Internet explorer blijft dan nieuwe pagina's openen zonder inhoud, alleen de adres van de vorige pagina staat erin.

Ik moet dan iexplore en Maxthon met Taskmanager stoppen.

Aangezien ik nogal vaak op tweakers.net ben en met Firefox 1.0/Avant Browser 10.0 snel 10 links achterelkaar openen niet echt werkt door een hoge CPU load wat elke nieuwe pagina vraagt.

Avant Browser en internet explorer verbruiken enorm veel geheugen en Virtueel bij meer dan 10 pagina's open. Opera is wel goed en nog sneller dan Maxthon, maar wanneer paar pagina's wordt gesloten gaat het geheugengebruik van Opera niet omlaag.

Verder nog 15 andere Browsers bekeken, maar de meesten voldeden niet aan mijn eisen:
- Tabbed browsing
- Grafische Interface
- Instelbare Werkbalken om alles op 1 of liefst 1 rij (naast het menu balk de knoppen) te zetten
- Weinig geheugen gebruik bij veel pagina's open
- Na 1 week de pc en het programma aan moeten de pagina's nog redelijk te openen zijn
- Pagina's behouden wanneer de programma crasht of ineens wordt afgesloten.
- Bookmarkfunctie

Verwijderd

Topicstarter
Archimond schreef op dinsdag 14 december 2004 @ 01:06:
Wel lang geleden de laatste post, maar hebben anderen ook met v1.1.090 dat er een hele rij internet explorer pagina's worden geopend bij tweakers.net en op gathering.tweakers.net

Dat gebeurd wanneer ik op een link klik en snel weer op de "Back" druk of Backspace.
Internet explorer blijft dan nieuwe pagina's openen zonder inhoud, alleen de adres van de vorige pagina staat erin.

Ik moet dan iexplore en Maxthon met Taskmanager stoppen.

Aangezien ik nogal vaak op tweakers.net ben en met Firefox 1.0/Avant Browser 10.0 snel 10 links achterelkaar openen niet echt werkt door een hoge CPU load wat elke nieuwe pagina vraagt.

Avant Browser en internet explorer verbruiken enorm veel geheugen en Virtueel bij meer dan 10 pagina's open. Opera is wel goed en nog sneller dan Maxthon, maar wanneer paar pagina's wordt gesloten gaat het geheugengebruik van Opera niet omlaag.

Verder nog 15 andere Browsers bekeken, maar de meesten voldeden niet aan mijn eisen:
- Tabbed browsing
- Grafische Interface
- Instelbare Werkbalken om alles op 1 of liefst 1 rij (naast het menu balk de knoppen) te zetten
- Weinig geheugen gebruik bij veel pagina's open
- Na 1 week de pc en het programma aan moeten de pagina's nog redelijk te openen zijn
- Pagina's behouden wanneer de programma crasht of ineens wordt afgesloten.
- Bookmarkfunctie
Ik heb ook wel eens een hele rits pagina's gehad die opende, maar dat kwam omdat ik dan op een knop op het toetsenbord leunde :p.

Inmiddels draai ik 1.1.120 en hij bevalt goed. Valt me mee dat er zo weinig echt goede plugins uitkomen de laatste tijd. Maxthon bevalt me nu zo goed dat ik overweeg om een donatie te gaan doen..

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-10-2025

Zhadum

Folding & Einstein@home

Ik wil m.b.v. nlite een nieuwe cd samenstellen, kan ik IE helemaal wegdoen en in plaats daarvan Maxthon gebruiken, of blijft Maxthon de engine van IE gebruiken? Want dan heb ik gewoon IE nodig.
Al gebruik ik voor veel dingen FF, wilde ik Maxthon ook nog een kans geven.

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Ja, Maxthon is een schil over de engine van IE, die blijf je dus nodig hebben, ookal gebruik je alleen de firefox engine...

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 26-10-2025

Zhadum

Folding & Einstein@home

Thnx, ik heb IE core bewaard en IE eraf gegooid, nu uitproberen of het werkt :)

• babybox
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-12-2025

babybox

Win7

Bij "Alles opruimen" wordt de downloads-geschiedenis niet gewist evenals de geblokkeerde popups, hoe kan ik die wel wissen, kan dat misschien ook met de alles wissen functie in Maxthon.

Hoe kan ik sommige cookies behouden voor bepaalde sites als ik de geschiedenis en alles wis, met "alles wissen"functie, namelijk voor bijvoorbeeld dit forum zodat ik niet telkens hoef in te loggen.

In firefox heb je een extensie genaamd webmailcompose: hiermee open je mailto-links in je standaard webmail-programma, bij mij is dit webmail Gmail.: maar ik heb dus de plugin van gmail voor maxthon geinstalleerd maar die neemt die functie niet over.

alvast dank hiervoor

Firefox - Iphone

Verwijderd

Topicstarter
Sorry voor de nogal grote kick maar Maxthon 2 die recentelijk is vernieuwd is wel erg bruut zeg :) ziet er echt goed uit, veel opties etc. Je kan nu echt alles naar wens aanpassen. Bevalt me uitstekend!

Check hier voor een update en een paar screenies. Nog andere mensen die deze Maxthon 2 gebruiken? _/-\o_

Maxthon 2 haal je overigens op http://passport.maxthon.com

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2006 04:06 ]

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:40
Klein kickje, maar goed. Heb onlangs de overstap van XP-Pro naar Vista Home Premium gemaakt, en meteen ook maar van Maxthon 1.5 (op XP) naar Maxthon 2.0 (op Vista) overgestapt.

Nu ben ik opzich prima tevreden over Maxthon 2.0, en het komt allemaal nog weer wat gebruiksvriendelijker over dan versie 1.5.

Alleen... Ik heb toch een probleempje met versie 2.0... :(
In versie 1.5 als ik op een link klikte met m'n rechtermuis en koos voor Open in new Tab, dan werd die link in een nieuw tabje geopend, maar bleef de focus op de pagina waar ik was. Zo kon ik alvast linkjes laten laden terwijl ik nog door las op de betreffende pagina. Met versie 2.0 echter springt de focus automatisch naar de nieuwe Tab! Heel irritant! En dat doet Maxthon 2 nog steeds, ook al heb ik in de preferences uitgevinkt dat hij de focus op de nieuwe tab moet leggen.

Iemand hier een oplossing voor? Of is het een bug die ik naar de ontwikkelaars van Maxthon moet sturen ?

• storeman
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:11
Volgens mij is vandaag de final van 2.0 uitgekomen, tenminste, de beta wilde vandaag updaten. Ik zie op dit moment bij een rechtermuisklik wel de optie: open in background, dit functioneerd precies zoals jij het omschrijft

"Chaos kan niet uit de hand lopen"

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:40
Ik draai met Maxthon2 [RC1] (build: 2.0.1.9008), en die heeft geen update beschikbaar. Op http://beta.maxthon.com/ is dit ook de meest recente build. Maar hier heb ik dus geen "open in background" bij een link. Alleen "Open in New Tab", die dan prompt de focus krijgt. Misschien omdat ik onder Vista draai ?

[edit]Ik zie de volgende mededeling op het Maxthon forum:
Maxthon 2.0.2.65 has been leaked. It's not an official release and might be buggy/unstable. Our advice is to wait for the next official release

[edit2]Ben er achter gekomen dat met de middelste muisknop op een link klikken wel het gewenste effect heeft van pagina in nieuw tabje op de achtergrond te openen zonder dus de focus te trekken.

[ Voor 41% gewijzigd door Haay op 10-05-2007 21:48 ]

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15:23

jasjenl

Liab A Tymo

Als long-time Maxthon gebruiker heb ik onlangs eens de nieuwe 2.0 versie geprobeerd. Best aardig, maar één groot gemis zal mij voorlopig nog niet naar deze versie laten overstappen en dat is dat ze de feature om popup windows als sized tabs te tonen er uit gehaald hebben. Ongeloofelijk dat ze juist datgene wat voor mij de voornaamste reden was om deze browser boven vrijwel alle andere browser te prefereren eruit gehaald hebben.. Je kunt nu alleen maar kiezen om een popup óf als een fullsize tab óf als een los window te tonen, zo'n beetje als Firefox en IE dat doen. En dat vind ik nou juist helemaal niks..
Pagina: 1