Compaq (server) ML-350 voeding, wat is die P2 plug (+foto)

Pagina: 1
Acties:
  • 145 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel Broersma
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-07 23:35
Zoals je hieronder op de foto ziet (link), is dit een voeding van Compaq ML-350 [1e generatie] (Rackserver).
Dat eerste generatie wil zeggen dat hij t/m 1Ghz PIII (Dual) ondersteund.

Afbeeldingslocatie: http://www.roelbroersma.nl/media/images/linked/tweakers_compaq_voeding.jpg

Er zitten 2 PIII 933Mhz processoren op, alles draaide perfect tot gisteravond. -> Server down!

Ik ben op zoek naar zo'n voeding, kan alleen NERGENS eentje vinden met een P2 plug (10pins) MOLEX variant.
Ik wil graag weten wat die P2 doet, kan ik hem weglaten ?
Kan ik zelf een gewone voeding kopen en zelf een P2 aansluiting erop zetten ? Of zijn ze nog ergens te koop of heeft nog iemand er eentje liggen ?

PS. Wat ik al weet is dat die P2 connector niet hetzelfde is als een WTX P2 connector (die laatste is nl. 21 of 22 pins). Alle gewone P2 connectoren die tot nog toe heb gezien zijn 6 pins.

Wat technische informatie:
Merk: LITEON
Model/Type nummer: PS-5032-2V
Vermogen: 300WATT
Soort: Vermoedelijk ATX

[ Voor 3% gewijzigd door Roel Broersma op 16-05-2011 11:43 ]

...don't know what should be here...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roel Broersma
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-07 23:35
Oeps, het ging overigens over een Compaq ML-350.

Oplossing:
Ik ben er nu achter waarvoor die extra P2 Power Aansluiting op het mainboard is.
Dat is voor enkele (veelal Compaq) DUAL PIII systemen. Een extra 3.3 Volt voor de tweede CPU.

Ik heb die P2 plug er met draad en al vanaf geknipt, ben naar de winkel gelopen en heb een nieuwe voeding gekocht. Die P2 plug heb ik toen weer aan een paar draadjes van de normale P1 mainboard plug gesoldeert.

Je moet wel even goed kijken want Compaq heeft de kleuren verwisselt, i.p.v. oranje (normaal 3.3Volt) en rood, gebruiken ze bruin en blauw.
Gelukkig houden ze dit wel consequent aan dus je kunt de normale mainboard (P1) plug even naast een gewone ATX plug houden zodat je ziet waar Compaq met zijn kleurstelling verschilt.

Houdt er ook rekening mee dat je een flinke voeding nodig hebt die zeker >28 a >30 Ampere op de 3.3 Volt uitgang kan stoten.

Een normale 300Watt ATX voeding doet iets van 22 Ampere, een 450 of 500 Watt voeding rond de 30 Ampere.

Dit komt omdat die normale ATX voedingen niet voor 2 CPU's worden gemaakt.

...don't know what should be here...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TAMW
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-06 18:47
Vroeger heb ik met een ML 350 eens gehad dat de zekering in de voeding gewoon spontaan doorgebrand was

Nieuwe zekering erin en het ding draaide weer. (was precies dezelfde Liteon voeding als jij hebt)

Edit: Oops foutje is al een oud topic.

[ Voor 27% gewijzigd door TAMW op 04-12-2004 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi,

Ik heb momenteel hetzelfde voor en na wat opzoekwerk i.v.m. deze voeding kwam ik hier terecht.
Nu zou ik dezelfde oplossing willen uitproberen maar ik ben niet zo thuis in voedingen (of solderen)e.d. en het lezen van jouw tweede bericht maakte het nog niet helemaal duidelijk voor me.
Kan jij me zeggen welke pinnen van P2 aan welke pinnen van P1 gesoldeerd moeten worden, aub?
(Op http://xtronics.com/reference/atx_pinout.htm vond ik alvast de normale layout van de pinnen op P1, ik ga er dan ook van uit dat P2 op dezelfde manier genummerd werd. dus de groene overbrugging gaat van pin 1 naar 6)

Alvast hartelijk bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 23:21:
Hoi,

Ik heb momenteel hetzelfde voor en na wat opzoekwerk i.v.m. deze voeding kwam ik hier terecht.
Nu zou ik dezelfde oplossing willen uitproberen maar ik ben niet zo thuis in voedingen (of solderen)e.d. en het lezen van jouw tweede bericht maakte het nog niet helemaal duidelijk voor me.
Kan jij me zeggen welke pinnen van P2 aan welke pinnen van P1 gesoldeerd moeten worden, aub?
(Op http://xtronics.com/reference/atx_pinout.htm vond ik alvast de normale layout van de pinnen op P1, ik ga er dan ook van uit dat P2 op dezelfde manier genummerd werd. dus de groene overbrugging gaat van pin 1 naar 6)

Alvast hartelijk bedankt
Als je de kleuren van de kabels hebt is het natuurlijk een eitje, gezien iedere kleur zijn eigen voltage heeft. Als je dus al de juiste connectoren hebt is het alleen een kwestie van goed aan elkaar knopen lijkt me zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:55
Terw_Dan schreef op zondag 06 november 2005 @ 00:13:
[...]

Als je de kleuren van de kabels hebt is het natuurlijk een eitje, gezien iedere kleur zijn eigen voltage heeft. Als je dus al de juiste connectoren hebt is het alleen een kwestie van goed aan elkaar knopen lijkt me zo.
Nofi hoor, maarre...
Roel Broersma schreef op maandag 20 september 2004 @ 15:30:
....
Je moet wel even goed kijken want Compaq heeft de kleuren verwisselt, i.p.v. oranje (normaal 3.3Volt) en rood, gebruiken ze bruin en blauw.
Gelukkig houden ze dit wel consequent aan dus je kunt de normale mainboard (P1) plug even naast een gewone ATX plug houden zodat je ziet waar Compaq met zijn kleurstelling verschilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

DJSmiley schreef op zondag 06 november 2005 @ 14:16:
[...]

Nofi hoor, maarre...

[...]
Maar dan komen die kleuren toch gewoon overeen? Of de 5V lijn nu blauw, paars, oranje of geel is maakt weinig uit. Op het moment dat je een compaqvoeding hebt moet je dus gewoon zorgen dat de kleuren overeen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:55
Terw_Dan schreef op zondag 06 november 2005 @ 14:26:
[...]

Maar dan komen die kleuren toch gewoon overeen? Of de 5V lijn nu blauw, paars, oranje of geel is maakt weinig uit. Op het moment dat je een compaqvoeding hebt moet je dus gewoon zorgen dat de kleuren overeen komen.
Ja, ok, als de kleuren dan aan beide kanten "identiek anders" zijn dan wel, maar je moet dan niet dingen gaan combineren die weer wel afwijkend zijn..

naja, whatever, iig kwestie van goed opletten ;)
Pagina: 1