Toon posts:

[PC] mach 2 st Rare temps ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb van de week een mach 2 st gekocht. Ik sluit hem aan en zet hem aan en ik zie dat hij 2 graden of hoger aangeeft in mbm of in de bios of andere programma's. Maar achterop me moederboord is de plank vet warm en het koelblok ook !! Ligt dit aan de software of is hij scheef aangesloten ?? Iemand iets ???

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2004 15:20 ]

• Mister I
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

Mister I

-=EV6=-

Wat zijn je temps?
En je topic start is vrij onduidelijk. Misschien handig om hem wat aan te passen dan kunnen we je wat beter helpen :)

• Syngrow
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-11-2025

Syngrow

Framerate is life

Ik denk dat hij bedoelt dat z'n cpu temp +2 graden is. Ipv dik onder 0 :P

Dat de achterkant van je mobo "vet warm" is valt te begrijpen. Er zit als het goed is een heater aan de achterkant van je bord, die er voor zorgt dat er geen condens ontstaat aan de achterkant.

Dat je CPU temp als +2 graden aangegeven wordt, wil nog niet veel zeggen.
Sommige moederborden kunnen temperaturen onder nul niet goed aan, en gaan dan rare waardes aan geven.

Geef eens wat meer informatie, welk mobo/cpu/snelheden/voltages enz.

Probeer eerst maar eens of het overclocken goed gaat. Hieruit kun je meestal wel een beetje afleiden wat de echte temps zijn :)

enter the cool world of high performance
[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mister I schreef op 04 september 2004 @ 15:24:
Wat zijn je temps?
En je topic start is vrij onduidelijk. Misschien handig om hem wat aan te passen dan kunnen we je wat beter helpen :)
Ik had laatst een mach 2 st gekocht. Ik wou hem aansluiten maar dat ijzeren ding dat je om je socket heen moet doen zit een beetje los. Ik schroef het koelelement erop aan. Zet hem aan en ik zie in me bios staan 10 graden. Volgens mij moet hij veel kouder kunnen !! Wat kan er aan de hand zijn ??

Ik heb een nf7-s rev2 met een 2600+thb

moet nog beginnne met occen maar ik heb nu niet zoveel tijd. en het is een beetje warm!!

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2004 15:41 ]

• Syngrow

Syngrow

Framerate is life

Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 15:40:
[...]

Ik had laatst een mach 2 st gekocht. Ik wou hem aansluiten maar dat ijzeren ding dat je om je socket heen moet doen zit een beetje los. Ik schroef het koelelement erop aan. Zet hem aan en ik zie in me bios staan 10 graden. Volgens mij moet hij veel kouder kunnen !! Wat kan er aan de hand zijn ??

Ik heb een nf7-s rev2 met een 2600+thb

moet nog beginnne met occen maar ik heb nu niet zoveel tijd. en het is een beetje warm!!
Nou, heb je de installatie handleiding wel gelezen?

Want als alles een beetje los zit enzo, dan zal je seal ook wel niet optimaal zijn -> wat weer voor condens kan zorgen.

Ik neem aan dat je alles gewoon goed gemaakt hebt, en natuurlijk gecontroleerd voordat je alles vast schroefde of de kop wel contact maakt met je cpu.

[ Intel C2D E6600 @ 5304MHz ][ Biostar TForce P965 Deluxe ][ Geforce2 MX400 PCI ][ Crucial Ballistix PC2-5300 CL3 ]

Verwijderd

Topicstarter
Syngrow schreef op 04 september 2004 @ 15:42:
[...]

Nou, heb je de installatie handleiding wel gelezen?

Want als alles een beetje los zit enzo, dan zal je seal ook wel niet optimaal zijn -> wat weer voor condens kan zorgen.

Ik neem aan dat je alles gewoon goed gemaakt hebt, en natuurlijk gecontroleerd voordat je alles vast schroefde of de kop wel contact maakt met je cpu.
die kop maakt volgens mij geen goed contact. Wat kan ik hieraan veranderen ?

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
probeer em er gewoon ff helemaal opnieuw op te zetten

• Kakaroto
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-01 21:51
Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 15:54:
[...]

Je kan een paar dingen doen:

1. Kijken of de A64 kit wel goed geïnstalleerd is.
2. kijk of er genoeg koelpasta onder de evaporator is aangebracht.
3. Kijk of er goed contact is met je cpu. (je kan dit testen met koelpasta)

Verwijderd

Topicstarter
Kakaroto schreef op 04 september 2004 @ 16:00:
[...]

Je kan een paar dingen doen:

1. Kijken of de A64 kit wel goed geïnstalleerd is.
2. kijk of er genoeg koelpasta onder de evaporator is aangebracht.
3. Kijk of er goed contact is met je cpu. (je kan dit testen met koelpasta)
Contact is denk ik niet goed. Dat metale ding waar ik die evaporator moet vastmakken zit een beetje los. Of hoord dat ?

• Syngrow

Syngrow

Framerate is life

Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 15:54:
[...]

Idd gewoon helemaal opnieuw monteren, en voor het definitief installeren van de kop op contact checken.

In de handleiding van de prom staat ook geschreven: eerst koelpasta op de evap van de prom doen dan de kop erop schroeven.

De kop weer eraf halen, en kijken of er een mooi egale laag koelpasta op de cpu achter blijft. Hierdoor kun je zien of de kop werkelijk contact maakt.

Ik zou dus gewoon alles er weer af halen, en stapje voor stapje de handleiding volgen met het herinstalleren

suc6 :)
Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 16:04:
[...]

Contact is denk ik niet goed. Dat metale ding waar ik die evaporator moet vastmakken zit een beetje los. Of hoord dat ?
Ik zit net op m'n PIV kitje te kijken, en dat metalen ding zit idd een beetje los. Dat zal dus wel horen. Maar dit is bij mij maar een 10e van een milimeter, en je schroeft hem toch vast. Dat betekend dat dat plaatje omhoog getrokken wordt, ende speling verdwijnt

[ Voor 27% gewijzigd door Syngrow op 04-09-2004 16:07 ]

Verwijderd

Topicstarter
Syngrow schreef op 04 september 2004 @ 16:05:
[...]

Idd gewoon helemaal opnieuw monteren, en voor het definitief installeren van de kop op contact checken.

In de handleiding van de prom staat ook geschreven: eerst koelpasta op de evap van de prom doen dan de kop erop schroeven.

De kop weer eraf halen, en kijken of er een mooi egale laag koelpasta op de cpu achter blijft. Hierdoor kun je zien of de kop werkelijk contact maakt.

Ik zou dus gewoon alles er weer af halen, en stapje voor stapje de handleiding volgen met het herinstalleren

suc6 :)

[...]

Ik zit net op m'n PIV kitje te kijken, en dat metalen ding zit idd een beetje los. Dat zal dus wel horen. Maar dit is bij mij maar een 10e van een milimeter, en je schroeft hem toch vast. Dat betekend dat dat plaatje omhoog getrokken wordt, ende speling verdwijnt
ben ik al mee bezig. Maar hoe kan ik de temp uitlezen ? Is het mogelijk om - temp uit te lezen met met abit nf7-s ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 16:04:
[...]

Dat hoort zo.. Zorg dat de kop niet onder spanning staat als hij erop gaat. Als je hem losmaakt kijk dan naar de afdruk van de cpu. Als hij niet goed zat dan zie je dat doordat 1 kant van de cpu een ander soort afdruk heeft. De afdruk zou helemaal egaal moeten zijn zeg maar.

Wat goed werkt is de pootjes van je cpu kit af schuren. Van die spacer die op je mobo gaat.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 16:29:
[...]

Dat hoort zo.. Zorg dat de kop niet onder spanning staat als hij erop gaat. Als je hem losmaakt kijk dan naar de afdruk van de cpu. Als hij niet goed zat dan zie je dat doordat 1 kant van de cpu een ander soort afdruk heeft. De afdruk zou helemaal egaal moeten zijn zeg maar.

Wat goed werkt is de pootjes van je cpu kit af schuren. Van die spacer die op je mobo gaat.
Oke en ik zit nog met wat vraagjes: Welke chip cool zit er in een mach 2 type ? op mijn chip cool zie ik allemaal nog legge connectoren. ik heb hier een chip cool 751. En om buis waar de evap aan vast zit een witte kabel omheen gedraaid is dit misschien een temp kabel ?

de mound clip om te socket zijn te ruim. Hij heeft teveel speeling +/- 2mm best veel. Heeft iemand anders dit ook gehad ?

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 04-09-2004 17:12 ]

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09:53

Epsilon

Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 16:38:
[...]

Oke en ik zit nog met wat vraagjes: Welke chip cool zit er in een mach 2 type ? op mijn chip cool zie ik allemaal nog legge connectoren. ik heb hier een chip cool 751. En om buis waar de evap aan vast zit een witte kabel omheen gedraaid is dit misschien een temp kabel ?
Chipcool ?

Verwijderd

Topicstarter
Dat staat erop maar je chill control ofzo die printplaat achter in je prom

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-02 21:49
Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 15:12:
Ik heb van de week een mach 2 st gekocht. Ik sluit hem aan en zet hem aan en ik zie dat hij 2 graden of hoger aangeeft in mbm of in de bios of andere programma's. Maar achterop me moederboord is de plank vet warm en het koelblok ook !! Ligt dit aan de software of is hij scheef aangesloten ?? Iemand iets ???
hoe warm is vet warm??

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• Syngrow

Syngrow

Framerate is life

Mach II /ST/GT only ;)

Is gewoon het printplaatje wat normaal het LCD aan stuurt, de temps meet en dat soort dingen. Waar Mach I users die Carel voor hebben.

Ik denk dat ie een display ofzo eraan wil hangen, dit is mogelijk met wat modding aan die printplaat.

Staat wel ergens op xtreme beschreven

Verwijderd

Topicstarter
Syngrow schreef op 04 september 2004 @ 17:20:
[...]

Mach II /ST/GT only ;)

Is gewoon het printplaatje wat normaal het LCD aan stuurt, de temps meet en dat soort dingen. Waar Mach I users die Carel voor hebben.

Ik denk dat ie een display ofzo eraan wil hangen, dit is mogelijk met wat modding aan die printplaat.

Ik zie ook een witte kabel om me buis zitten die naar de evap gaat. Is dat een temp sensor ofzo ?

• YoupY
  • Laatst online: 08-06-2024
De witte kabel is naar de verwarming die in de kop van je prom zit.
Verder zie je nog een paar grijze en rode kabels de kop in gaan als 't goed is (rechterkant van compressor) de grijze daarvan is voor de temp metingen, en de andere is nog een verwarming. De witte en rode draden zitten via connectoreren op een andere rode draad aangesloten die naar 't printplaatje van je prom gaat.

Dat er wat verschil is tussen wat mobomonitor meet en wat je prom aangeeft kan 't verschil zijn tussen de sensoren die worden uitgelezen. Is dus niet zo ramp. Bij wat de sensor van je prom aangeeft kun je wel een graad of 10 optellen en je hebt de temp van de evaporator ;)

Als je cpu temps in de bios boven 0 zitten dan heb je wel een probleem. Ik weet zo niet precies meer of de nf7-s de socket of de diode uitleest, maar je zou eens kunnen kijken met speedfan. Deze geeft bij mij wel negatieve temps terwijl m'n bios 't niet doet (is wel andere plank ;))

Mocht je boven de 0 blijven zitten dan is 't contact waarschijnlijk niet optimaal, maar dat kun je checken. Mocht 't contact niet goed zijn dan kun je zoals Few al zegt eerst wat extra spacers gebruiken, en mocht dat niet werken dan kun je altijd nog die pinnen van je promkitje afslopen >:). Let wel op dat deze pinnen bedoeld zijn om over chippies op 't mobo heen te gaan. Verder kan er door 't verwijderen van die pinnetjes wat extra ruimte ontstaan tussen de verdamper en je kitje. Zorg er in dat geval voor dat je 2 x met sealstring om de kop heengaat, zodat deze ruimte luchtdicht wordt geseald ;)

• DaWaN
  • Laatst online: 11:06

DaWaN

'r you wicked ??

YoupY schreef op 04 september 2004 @ 21:06:
...

Als je cpu temps in de bios boven 0 zitten dan heb je wel een probleem. Ik weet zo niet precies meer of de nf7-s de socket of de diode uitleest, maar je zou eens kunnen kijken met speedfan. Deze geeft bij mij wel negatieve temps terwijl m'n bios 't niet doet (is wel andere plank ;))

...
NF7-S leest met een TB gewoon de socket uit.

If you do not change direction, you may end up where you are heading

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
Zoals ik al eerder aangaf je contact is volgens mij niet 100%
zorg dat je contact echt goed is, dan pas de prom aan.
Check ook ff de oude draadjes hier en op xtrem

• NaZGuLL
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

NaZGuLL

Capo di Tutti Capi

Ik knal er maar een vraagje tussendoor. Weet iemand of er nog adapters te krijgen zijn voor een MachII waarbij ik AMD socket S939 cpu's kan gebruiken.

I've seen things you people wouldn't believe, a P4 on fire at Mach2. I watched DDR-memory glitter in the dark. All those moments will be lost in time, like money down the drain. Time to spend.

• Gipsy King
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 27-01 09:55
de amd64kit past op alle amd64 sockets kerel ;)

• NaZGuLL
  • Niet online

NaZGuLL

Capo di Tutti Capi

Oke, maar zijn ze nog te verkrijgen?

Of moet ik zelf wat in elkaar knutselen met een boorkolom en een freesje.

[ Voor 52% gewijzigd door NaZGuLL op 05-09-2004 10:48 ]

I've seen things you people wouldn't believe, a P4 on fire at Mach2. I watched DDR-memory glitter in the dark. All those moments will be lost in time, like money down the drain. Time to spend.

Verwijderd

Op mijn Epox staat er boot ook wel eens 2c, dan is de cpu nog netjes onder de -20c. Het enige programma wat bij mij de temps goed uitleest is Speedfan.
De kop hoort warm te worden daar zit een verwarmingselement in, net zoals de achterkant van je moederbord warm wordt door die heaterpad.

Verwijderd

Topicstarter
Syngrow schreef op 04 september 2004 @ 17:20:
[...]

Mach II /ST/GT only ;)

Weet je misschien waar het staat. Ik kan het niet vinden.

• petervandamned
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-10-2025
NaZGuLL schreef op 05 september 2004 @ 10:44:
Oke, maar zijn ze nog te verkrijgen?

Of moet ik zelf wat in elkaar knutselen met een boorkolom en een freesje.
Bestel bij deze gast misschien ff met een paar tegelijk ?
http://www.extremeprometeia.com/acatalog/Mach_II_units.html

Noem mijn naam even :) misschien werkt dat ?

• NaZGuLL
  • Niet online

NaZGuLL

Capo di Tutti Capi

Peter bedankt.

En nog de groeten van Phil!

Ik heb er drie besteld dus een geïnteresseerde kan bij mij terecht.

[ Voor 79% gewijzigd door NaZGuLL op 07-09-2004 10:45 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even gemeten en ik kwam 2 mm te kort. Dus ik moet ff een stukje koper of aluminium halen van die dikte en dat ertussen stoppen. Want de evap komt niet tegen me core aan. Iemand een beter idee :)

En weet iemand hoe ik een lcd kan aansluiten op me chipcool. Ik kan nameljik zelf niks vinden. Iemand zei iets van op xtremesytems maar ik kan zelf niks vinden. ??

• YoupY
Waar heb je die M2 gehaald. Want als ie de core niet raakt is die kit gewoon niet goed en zou ik dus een andere gaan halen.....

Eventueel kan je de pinnen eraf halen, maar dan zit je verder wel met chippies enzo die mogelijk op dat of toekomstige moederborden in de weg zitten waarvoor je ook wat plastic uit de kit zal moeten halen, met weer een groter risico op condensatie...

Verwijderd

Als hij de core niet raakt dan zie je ook geen afdruk.. En trust me, als hij hem niet raakt dan issie nu stuk. Dus dat kan niet.

Je moet die spacer ff schuren dat die pinnen weg zijn.. Problem solved.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 september 2004 @ 21:29:
Als hij de core niet raakt dan zie je ook geen afdruk.. En trust me, als hij hem niet raakt dan issie nu stuk. Dus dat kan niet.

Je moet die spacer ff schuren dat die pinnen weg zijn.. Problem solved.
Welke pinnen ?

• YoupY
Vraag me wel een beetje af hoe je die pinnen nog niet hebt opgemerkt, maar goed

Afbeeldingslocatie: http://www.overclockers.se/catalog/images/new/amdkit-big.jpg

Op dat ding rechts in de foto dat je op je mobo plant zitten dus pinnen ;)

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
Je moet altijd heel goed die sealstring aandrukken scheeld ook altijd wat hoogste en dan raakt i em wel goed. Athans zo ging het hier :)

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Pagina: 1