Toon posts:

aanschaf/upgrade computer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ca fl. 2500,- te besteden voor een computer.
Nu wil ik graag weten;
1. Is het verstandiger om een nieuwe te kopen met een minimale configuratie of
2. Deze bestaande computer up-te-graden

Systeem nu:
PII-333MHz Celeron, 64MB SDRAM, 16bit geluid, 4,2 GB HDD, 15" monitor, Intel740 AGP videokaart, 36* CD-Rom, HP8100i, Intellimouse.

Het liefst zou ik over willen stappen naar SCSI.

Welke configuratie kan ik het beste nemen ??

THNX,
roscoz

Verwijderd

Heb ff gekeken op de online shops maarre als je scsi neemt wordt alleen de hardisk van 9 gb al fl 620,- Voor het zelfde geld koop je dan al een 60gb gewoon.
Voor het moederbord geld hetzelfde en dan heb ik het nog niet eens over je writer en cdrommetje.
Upgraden voor dat geld kan heel erg behoorlijk maar scsi is m.i. een beetje moeilijk.
Misschien dat de echte hardcore tweakers goedkopere scsi apparaten weten anders gewoon vet upgraden.

Verwijderd

CD-rom en Writer ( en eveneens de SCSI-kaart ervoor , +- 2000 BEF/+-110 fl Tekram 915U) zijn in SCSI niet zo duur , maar Harddisks zijn op SCSI gewoon way to overpriced , kijk maar naar een Cheatah X15 , +- 2000 fl/38.000 BEF voor 18 GB (wel 15.000 RPM . voor dat geld koop je 2X een 81.9 GB en hou je nog 6000 frank over !

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

SCSI te duur voor een 2500 systeem. iets met 256 mb, 300 wat kast, GF MX, AMD 900 mhz ofzo en mobo

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)