Kleur is veranderd in IE

Pagina: 1
Acties:

• MichelG
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 18:00
Ik ben bezig met een header voor m'n nieuwe layout , alleen nu wordt deze verschillend weergegeven in Mozilla Firefox en IE 6.
In mozilla wordt ie weergegeven zoals m'n bedoeling was en in Internet Explorer is de kleur van het flashfile te ligt. |:(

Dit is wat ik bedoel :

Afbeeldingslocatie: http://look2you.openhost.nl/computertotaal/screen.PNG

Hoe kan ik dit veranderen ???

Ik heb de pagina met dreamweaver gemaakt en is hier te bekijken.

Alvast bedankt !!

ps. Gaat dus om het blauwe balkje en het linkergedeelte is een .swf file en de rechtse een .png file .

• Liquid
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
en als je ipv een png een jpg of gif gebruikt. Heb je dat probleem nog steeds?

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
ten eerste geeft IE png's die (gedeeltelijk) transparant zijn niet goed weer. ze worden dus gewoon solid weergegeven.

verder doet IE aan een gaar soort kleur weergave, die wel vaker voor problemen zorgt.
Er zijn hele reeksen kleuren die IE gewoon veranderd voordat ie ze weergeeft.

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• MichelG
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21-05 18:00
Ik heb het dus even de png afbeelding veranderd naar een jpg afbeelding, en het werkt wel, alleen nu zijn de oranje letters lijkt wel uitgelopen en zijn ze niet meer zo vel als eerst met de png afbeelding, wie heeft hier een oplossing voor ??

(zie hier wat ik bedoel)

[ Voor 3% gewijzigd door MichelG op 04-09-2004 14:30 ]

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
MichelG schreef op 04 september 2004 @ 14:29:
Ik heb het dus even de png afbeelding veranderd naar een jpg afbeelding, en het werkt wel, alleen nu zijn de oranje letters lijkt wel uitgelopen en zijn ze niet meer zo vel als eerst met de png afbeelding, wie heeft hier een oplossing voor ??

(zie hier wat ik bedoel)
je hebt een slechte jpeg compressie gebruikt.

sla het filetje is op met compressie op 0.
dan ziet het er al beter uit.

ikzelf zou gewoon png gebruiken, alleen dan zorgen dat deze niet half transparant is, maar gewoon een kleur overloop heeft van de lichtere blauw naar de donkerdere

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-05 23:37

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Als je letter altijd scherp wilt houden, moet je geen plaatjes gebruiken. Bij zoomen enzo gaat dat ook fout. wat je hebt is dat de randen van je letter jpg compressie fouten laten zien (zoom maar eens flink in). Bij een gifje blijven letter meestal beter, of je kan je jpgcompressie hoger (of lager?) nouja, de kwaliteit dus beter instellen, alleen wordt je plaatje wel groter.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

• haribold
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Gewoon je PNG's omzetten naar GIF's. Het originele plaatje moet je dan eerst omzetten naar 256-kleuren en daarbij zorgen dat belangrijke kleuren (achtergrondkleur) hetzelfde blijven. Eventueel kun je het palet handmatig aanpassen. Opgeslagen als GIF-bestand kun je ze dan gebruiken in je webpagina. PNG gebruikt volgens mij zoiets als gammacorrectie en dit wordt niet door alle applicaties goed ondersteund.

En idd, bij een simpele tekst kun je net zo goed geen plaatje gebruiken :)...

[ Voor 10% gewijzigd door haribold op 04-09-2004 14:38 ]

Pagina: 1