Meerdere SVCD's op een schijf.

Pagina: 1
Acties:

• sjukke
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 03-05-2023
Ik heb gister voor het eerst een DVD-brander gekocht, en nu was ik even aan het denken. Ik heb hier nog veel s(k)vcd's liggen, en die zou ik graag op een DVD willen branden, maar dat ze dus ook in de Standalone DVD speler kunnen worden afgespeeld. Is dit mogelijk? Omdat er aan een SVCD geen tijd'slimiet zit. (Op een CD kan tenslotte maar 80 minuten, terwijl ik wel is SKVCD's van meer als 80 minuten heb gebrand) Want zo zou er in theorie dus bijvoorbeeld wel 5 svcd's op 1 dvd kunnen.

Ik heb de search al gebruikt, en verschillende programma's, oa:
Ulead DVD MovieFactory 3 Disc Creator, daarmee kon je er 2 branden (want hij ging de tijd tellen)

NeroVision Express 2, die kon het alleen omzetten naar 1 SVCD maar ik heb nergens een brand-functie gezien?

Nero Burning Rom 6, hetzelfde als NeroVision Express 2

Alvast bedankt.

• Jasper Janssen
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 13:30
Antwoord: ja, het kan, sortof, maar. Je zult (voor een standaard dvd) moeten recoden. SVCD heeft een resolutie van 480x480 MPEG2 MP@ML en die zit niet in het repertoire van DVD, en het geluid is op 44.1 kHz en DVD wil 48 kHz. Ouderwetse VCD (320x240 MPEG1) zit *wel* in het resorepertoire van DVD en daarvan kan je de video dus zonder problemen in een DVD authoren, wel moet je dan even de audio transcoden van 44.1 naar 48 maar dat is relatief triviaal.

Je zou eens kunnen proberen een SVCD-on-DVD te branden (begin eerst met gewoon SVCD en niet meteen skvcd dan), en kijken of je player het snapt. Waarschijnlijk niet namelijk, je hebt hetzelfde probleem als bij DVD-on-CDR: vrijwel alle players kijken eerst wat voor schijf erin ligt en gaan dan pas het type data determineren. Dan zijn ze sneller met herkennen wat ze moeten doen nadat het laatje dicht is.

(noot: resos allemaal voor NTSC @ 60 fields/s, voor pal gelden andere absolute waarden)

• sjukke
Alvast bedankt voor de replay, ik zal het zo is proberen. Maar met welk programma zou ik dat moeten doen? Ik geloof dat ik met nero ook kan (de)coderen, zal zo even kijken.

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-07 14:43
op zich is het mogelijk om het zooitje mpegjes op een dvd te knallen, en dan af te spelen. het nadeel is dat de dvd dan in veel spelers wordt gezien als cd-data en dat er op een of andere manier iets mis gaat met encoden; blokjes enzo in beeld heel vaak.

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• sjukke
meelmark schreef op 04 september 2004 @ 14:47:
op zich is het mogelijk om het zooitje mpegjes op een dvd te knallen, en dan af te spelen. het nadeel is dat de dvd dan in veel spelers wordt gezien als cd-data en dat er op een of andere manier iets mis gaat met encoden; blokjes enzo in beeld heel vaak.
Dat zal ik is proberen, thanks!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
het is zeer gemakkelijk
met dvdlab kun je heel gemakkelijk je s(k)vcd's recoden en achter elkaar zetten met mooi menutje en heel de mikmak erop en eraan
http://www.mediachance.com/dvdlab/
hier kun je ff een trial van 30 dagen vanaf halen kun je gelijk zien of het wat is.
ikzelf vind het een zeer handig progje

www.degroot-it.nl

• KingRoad
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 30-07 21:05
Zoals degroot aangeeft is DVDlab inderdaad een programma dat je kunt gebruiken. Ik wil echter nog even iets aanvullen. Officieel werkt svcd inderdaad niet op dvd, deze resolutie behoort niet tot de dvd specificaties. Echter, als je DVD speler svcd van cd af kan spelen, kan hij dit nagenoeg altijd ook van dvd. De meeste dvd authoring programmas kunnen helaas svcd's niet zonder te reencoden op dvd zetten, omdat dit niet volgens de dvd specificaties is. DVDlab kent deze beperking echter niet. De svcd files worden door DVDlab dus niet gereencode en er gaat dus geen kwaliteit verloren. Het enige wat DVDlab doet is het splitsen van de video en audio, audio zonodig omzetten van 44.1 naar 48 KHz en daarna alles in een dvd structuur gieten (vob/ifo/bup files).

Een andere mogelijkheid is nog om svcd2dvdmpg te gebruiken (gratis op www.svcd2dvd.com ). Deze patcht de headers van je svcd films naar vcd of dvd, zodat de svcd's toch door de meeste authoringsprogramma's zonder reencoden op dvd kunnen worden gezet.
Pagina: 1