[VDUB] Verkeerde Codec

Pagina: 1
Acties:

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Topicstarter
Vreemd probleem met VirtualDub.

Sinds ik de Panasonic DV Codec heb geinstalleerd doet VirtualDub af en toe vreemd bij het openen van avi files gecompressed met Divx 5.1.1.

De volgende melding krijg ik bij het spelen van die video: VideoSourceAvi: The source image format is not acceptable. (Error code -2)

Files gecompressed met andere Divx versies accepteert hij nog wel.

Nu komt het gekke: Als ik in Virtualdub de file information opvraag, zegt hij dat de video stream gecompressed is met de Panasonic DV Codec, terwijl de videostream toch echt gecompressed is met Divx en WMP hem prima afspeelt.

Die Panasonic DV Codec heb ik nodig ivm digitale videocamera dus uninstallen van die codec is geen optie.

Wie o wie?

Download my music on SoundCloud

• pianoman
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 03-09-2025
misschien kan je de fourcc code van het bestand wijzigen, zodat hij niet de dv Codec gebruikt.
Wat je ook kunt proberen is ffdshow installeren en ffdshow het decoden van divx laten doen ipv de divx 5 codec.

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Topicstarter
pianoman schreef op 05 september 2004 @ 12:17:
misschien kan je de fourcc code van het bestand wijzigen, zodat hij niet de dv Codec gebruikt.
Wat je ook kunt proberen is ffdshow installeren en ffdshow het decoden van divx laten doen ipv de divx 5 codec.
--edit--

ik heb een FourCC editor gedownload en inderdaad, als ik de FourCC code bijvoorbeeld verander naar DIVX/DIV4 dan werkt het prima in Virtualdub..

Thanks!

De FourCC changer (avic) is trouwens hier te downloaden..

[ Voor 43% gewijzigd door dominic op 06-09-2004 00:52 ]

Download my music on SoundCloud