Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PDA + GSM + CAM + BT + WLAN + GPS combinatie

Pagina: 1
Acties:
  • 140 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nl-x
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-09 21:10
Hoi,

Ik ben op zoek naar een alles-in-een. En bij gebrek een zo-veel-mogelijk-in-een.

Wat ik dus graag zou willen is een Pocket PC met geïntergreerde mobiele telefoon, liefst met cameraatje. Daarnaast wil ik deze uitbreiden of uitgebreid zien met Bluetooth, wireless Lan en gebruiken als navigatiesysteem in de auto.

Nou zal het wel zo zijn dat de navigatiesysteem er niet op zal zitten, maar dat deze uitgebreid zal moeten worden met een TomTom pakket. Geen probleem... Zolang het maar een 'bekend merk' is, zodat TomTom er wat voor zal hebben.

De camera zal vast ook wel een heikelpunt zijn. Maar als iemand er een kent. GRAAG.

Ikzelf heb bijvoorbeeld al de HP iPAQ 6340 GSM/GPRS ( http://www.pdashop.nl/product/3462 ) gevonden. Deze mist dus een navigatiesysteem (nogmaals; niet erg) en een camera (jammer!). De prijs is € 699,- zonder GSM abo, en ik schat dan zo rond de € 800,- met Navigatie. (Da's niet eens € 100,- duurder dan de Dell Axim x30 die ik bijna had gekocht van de week. En dan zou ik er dus geen GSM bij hebben gehad!)

Alle input is welkom! Al is het een vergelijkbaar model zonder camera. Dit zodat ik verder kan vergelijken wat geheugen enzo betreft. Dingen zoals UMTS zijn wel leuk, maar beslist niet noodzakelijk voor mij. Bluetooth kan me eigenlijk ook wel gestolen worden, als er maar WLAN op zit. (Zal toch geen ander mobiel meer hebben om mee te koppelen :D)

Hopend op goede reacties.

Met de vriendelijke groet,
nl-x

ps. Excuses in geval er al een thread hierover bestond. Graag een verwijzing daarheen dan graag.

[ Voor 4% gewijzigd door nl-x op 04-09-2004 13:52 ]

• Sr Juan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 21:50

Sr Juan

7 uur later dan bij jou in NL

hmm die camera kan je vergeten of je moet een cf cq sd camera kopen, of je dan mooie plaatjes kan schieten is een tweede, en wlan kan je tegenwoordig ook op deze manier toevoegen

El trago de mezcal, como lo senos de las mujeres, uno es insuficiente, tres son demasiados

• nl-x
Als je met een SD Camera een secure digital card camera bedoelt, haha! :D Eerst zien, dan geloven.

Maar ik heb net trouwens wat gevonden bij T-Mobile. (Ik ben sinds het begin al Ben/T-Mobile abonnee.)

Het heeft een geïntegreerde camera en Bluetooth. Alleen jammer genoeg geen W-Lan. Het merk is alleen jammerlijk onbekend (denk ik). Ik zou ook eerst moeten navragen of er een dockingstation (en auto-docking-station) voor is.

http://www.t-mobile.nl/pe.../eshop/phonesoverview.asp en dan helemaal onderaan...

• nl-x
De voorloper van de T-Mobile MDA II, De MDA dus (tenzij dit een fout is, en dit ook de MDA II moet voorstellen) heeft met een leuke ram van 128 MB en 400 MHz processor wel een desktop-cradle en car-cradle. Deze is ook mét camera en BT, maar alweer zonder wlan. De car-cradle kost 6 tientjes, en de desktop-cradle wordt er bijgeleverd. De prijs is ongeveer hetzelfde als voornoemde apparaten.

Deze MDA is hetzelfde als de O2 XDA II en de I-Mate. http://www.smartphoneshop.nl/product/2739

Dit apparaat heeft maar 32 MB ROM (en 128 MB RAM zei ik al.) Maar kan iemand mij nou vertellen wat ik aan ROM heb??? Is dat vergelijkbaar met de SD card dat ik er in kan prikken? Of stelt dat iets anders voor?

Verwijderd

MDA 3 dan?

T-Mobile MDA III

• nl-x
jeej!

Maar... Ik wist bij het beginnen van deze thread eigenlijk niet dat er al zoveel PDA's met camera's bestonden. Nu zou ik eigenlijk wel mn eis willen opkrikken naar 'een beetje goede camera'... 0.3 MP is toch wel erg yakkie.

Trouwens, het lijkt wel of bij de MDA III de bluetooth is weggehaald. Ken da kloppen? En wat kost ie eigenlijk? Zie geen prijssticker er bij...

Een aangehecht toetsenbord is trouwens wel leuk... Maar... Zo een uitklap idee heb ik altijd maar niets gevonden... Ook bij mobiele telefoons.

• greenlizzard
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 15:40
Je hebt ook nog de P900 van Sony Ericsson, alleen ook deze beschikt niet over wlan, maar het is een heerlijke alles in 1 telefoon, ik heb hem ook. maar wil je idd echt goeie digitale foto's, dan zou ik gewoon een digi-cam kopen. De opvolger van de P900 is de P910i hier kan je ook effe naar kijken, deze heeft een paar kleine veranderingen.

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 29-11 09:48
Ik heb me er heel erg in verdiept. Ik zit niet op werk en kan je de links niet leveren. Maar neem aub dit van mij aan.... HEB GEDULD!!!

Eind november / begin december komen er nieuwe Smartphones. Eigenlijk mag ik ze neit zo noemen want het zijn PDA's met PocketPC mobile edition. Ze kunnen alles wat een PDA kan met als extra de ingebouwde telefoon.

Bekijk www.kpda.com . Dan ga je vanzelf geduld hebben! Ik twijfel tussen de verwachte HP slidePDA en de Motorola MPx. Al komt die laatste pas februari naar NL :(

Alles wat jij wilt zit in de MPx. Eind november in de US uit.

Echt waar, heb geduld. Eind dit jaar komen er minstens 3 modellen op de markt.

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

• nl-x
Ik wil graag binnen nu en een maand kopen. (Meer geduld heb ik niet :P)

Dus als je daar links van heb, hoop ik dat je die hier kan pleuren voor me :)

bvd
gvr
nlx

• nl-x
Biposto, hoop dat je hier nog even naar kijkt. :>

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik ben momenteel ook ongeveer op zoek naar wat jij allemaal wilt hebben. Alleen wil ik het beste van 2 werelden combineren:
PDA + GSM + CAM + BT + WLAN + GPS + VGA + Lichtsensor

Zoals je ook al zei heeft de 6340 veel van de genoemde specificaties maar het grote gemis is zeker een VGA scherm. Een lichtsensor (welke automatisch het contrast bijsteld aan de hand van het opvallende licht) zou mooi mee genomen zijn.

Mocht GSM/GPRS je niet zoveel uitmaken (stel je hebt een BT telefoon met GPRS) dan kun je ook kiezen voor de iPaq 4700, deze heeft verder alle (door mij genoemde) features (zonder GSM/GPRS dus).

Kortom: ik ben er nog helemaal niet over uit wat het moet worden!?!

• Sr Juan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 27-11 21:50

Sr Juan

7 uur later dan bij jou in NL

nl-x schreef op 04 september 2004 @ 14:20:
Als je met een SD Camera een secure digital card camera bedoelt, haha! :D Eerst zien, dan geloven.
Bij deze

Afbeeldingslocatie: http://pocketpcclub.pdashop.nl/image.php?id=3430

El trago de mezcal, como lo senos de las mujeres, uno es insuficiente, tres son demasiados

Verwijderd

Omdat ik zelf ook naar een all-in-one telefoon/pda zoek, kwam ik de volgende site tegen, die je zeker gaat interesseren! Nu nog de mogelijkheid uitzoeken of het navigatiesysteem kan worden gebruikt.

• nl-x
Nou... Ik hoop nog op wat input van iedereen omdat ik nog een beetje vastzit.

Ik weet nu wel dat de hp i-paq 6340 afvalt ... Naast het gemis van een ingebouwde camera, en het feit dat 64MB RAM nu wel achterhaald is voor een product dat deze week op de markt komt, ben ik toch wel erg geschrokken toen ik vandaag ontdekte dat er maar een 166-200 MHz processor in zit. Dat was echt een afknapper. (Tenzij iemand mij kan vertellen dat de 200 MHz best veel is als ie een Texas Instruments OMAP™ 1510 processor is ?!)

Dan blijft de Qtek 9090 over. Maar daar dan weer de volgende minpunten aan:
- beetje onbekend merk
- inferieure camera
- reflective ipv translective qvga scherm
- prijs is beduidend hoger dan bijv. de hp6340 en Qtek2020 (100 a 200 euro)
- nog niet leverbaar

Heeft iemand nog een suggestie voor me?

• PWA
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

PWA

Ja! Zoek maar eens naar de Loox 710/720 deze lijken veel op de nieuwe Asus. Nieuwe Toshiba gaat ook mooi worden.

• nl-x
PWA, uhm... Die Loox 710 en 720 ... Kan nergens terugvinden dat het ook telefoons zijn. Weet je dat zeker?

En wat is het model van de Toshiba die je bedoelde ?

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-11 10:08

ralpje

Deugpopje

@ eurofighter: die qtek2020 / MDAII / XDAII kan inderdaad gewoon met TomTom en andere navigatietoestande gebruikt worden, alleen heb je een externe GPS muis nodig. Op ppcclub zijn trouwens ook all-in-paketten te koop volgens mij, apparaat en tomtom + cradle en muis.

Je kan ook even wachten (zoals al eerder genoemd) op de XDAIII / qtek 9090 die binnenkort uit gaat komen.
De opvolger van de qtek2020, met betere bluetooth ondersteuning, wlan, en Windows PocketPC 2003 SE.

@ nl-x: qtek is geen onbekend merk hoor. Alleen worden ze meestal 'gebrand' geleverd, zoals de MDA / XDA, dat waren qteks 1010 en 2020. Ook de Orange SPV-M1000 is een qtek2020.
Die Orange is trouwens voor zo'n 150 euro te krijgen in combinatie met een nieuw orange-abbo. Met een rom-update ben je van alle brand-toestanden (orange logo's bij opstarten e.d.) af en blijft er gewoon een qtek 2020 over waar een orange logo-tje op de behuizing zit :)

[ Voor 33% gewijzigd door ralpje op 06-09-2004 16:34 ]

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Misschien kun je ook kijken naar de Sony CLIÉ PEG-TH55. Het scherm hiervan is stukken beter als alles wat hier genoemd is (namelijk 480x320).

Hoewel de camera maar 0.3MP is, maakt hij foto's van toch erg goede kwaliteit. Hij heeft 32MB geheugen, maar kaartmateriaal voor GPS sla je toch op een memorycard op. Bovendien heeft het PalmOS helemaal niet zoveel geheugen nodig. Ook de processor is maar 126MHz, maar doordat hij voor veel dingen een extra co-processor heeft valt dat helemaal niet op.

Je hebt dan een PDA, CAM, BT en WLan. Dan heb je alleen nog een bluetooth GPS muis nodig om draadloos te GPS'en, en een kleine GSM met bluetooth erin.

Verwijderd

Ik zelf wacht nog een half jaar mee, ik vermoed dat er meer concurrenten op de markt komen in de loop van het jaar/begin volgend jaar. Dit in de hoop dat de prijzen behoorlijk zullen zakken.
Persoonlijk vind ik dat het prijskaartje van smartphones veel te hoog, daarnaast moet je nog diep in de buidel tasten om abonement te kunnen betalen. Dit gaat me echt even te ver voor zo'n ding.

• the-spawn
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-11 14:18

the-spawn

.: Dark Storm :.

HP iPAQ rx3715

-=Alcohol is mijn vijand, maar in de bijbel staat dat je je vijand lief moet hebben=-

Verwijderd

Ik zie nergens de (nieuwe) nokia communicator, moet deze niet aan je mogelijke keuzelijst worden toegevoegd? Of is dit weer te veel GSM?

• nl-x
Is dat een telefoon dan???

• nl-x
Het begint er uit te zien alsof de Qtek 9090 zich onbetaalbaar plaatst tov mij.

Daarom moet ik toch maar eens kijken naar serieuzere alternatieven.

Iemand plaatste eens een opmerking van een GSM toevoeging voor een PDA in de vorm van een CF kaart ofzo. (Aangezien er ook een camera op SD kan :P, zou dat dan ook wel moeten kunnen)

Ik denk dan aan een Dell x30i met TomTom en dan zo een GSM toevoeging.

Echter, heeft iemand ooit zo een GSM ding gezien of er van gehoord? Hoe werkt dat eigenlijk? Antenne goed? Krijg je er een Update bij voor je Pocket PC dat het een mobile edition wordt? Kost het veel? Waar kan je het kopen? etc.

Graag... Alle info is welkom!

• ekki
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-12-2004
Is niet echt wat je wil, maar de Filewalker is ook een pda met gsm en gps. Alleen die wlan dan nog...

URL: http://www.invair.de/

Alleen ik vind het een beetje 'oud' eruit zien en het is niet in Nederland verkrijgbaar.

Verder zou k niet zo snel een los telefoonkaartje doen, ik denk dat de kwaliteit daarvan niet zo heel goed is. Maar ik heb daar verder geen ervaring mee.

Overigens ben ik ook geïnteresseerd in een dergelijke pda, alleen wil ik eigenlijk geen windows, maar palmOS of linux. Maar wel Telefoon, pda, wlan, gps (bluetooth mag, is misschien wel handig voor draadloze headset, maar hoeft niet).

• nl-x
Eindelijk oktober! Deze maand moet de 9090 uitkomen... Geef hier aub een gil als je m al ergens te koop (en op voorraad) hebt zien staan, mensen ! Ik M O E T m hebben :D

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:13
nl-x schreef op 01 oktober 2004 @ 21:29:
Eindelijk oktober! Deze maand moet de 9090 uitkomen... Geef hier aub een gil als je m al ergens te koop (en op voorraad) hebt zien staan, mensen ! Ik M O E T m hebben :D
Zag hem toevallig staan op een site:"
http://www.deshop.net/pro...08&produkt_id=1208QTK9090

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

• nl-x
Dank dank dank dank :P ... Daarvoor surf ik dus 5x per dag naar deze thread :P.

Eind oktober is wel jammer, da's nog 4 weken wachten :( ... Maar 605 euro ex. btw is wel weer wat opvrolijkend. Alhoewel ie van mij nóg een stuk goedkoper mag ...

Wie m nog meer ziet, graag melden!

Verwijderd

Iemand ervaring met de Yeti carkit voor de Qtek 2020?
Ik heb nu een Qtek 2020 en wil straks over naar de Qtek 9090.

Alleen volgens Yeti past deze niet in de carkit:

-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=
De Qtek9090 zal helaas niet passen in de huidige carkit voor de
Qtek2020; het apparaat is er iets te dik voor en de connector onderin de
"9090" is afwijkend van die van de "2020".

Yeti hoopt echter net als destijds met de 2020 ook voor de 9090 een
carkit-oplossing te kunnen ontwikkelen.
-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=-=

Ik heb even gekeken, maar de connectors lijken mij vrijwel identiek.
De Yeti Carkit klemt de telefoon gewoon aan de bovenkant en de antenne aansluiting lijken mij ook op dezelfde hoogte.

Hoe kan ik straks mijn Carkit nog gebruiken? Want om nou weer € 250,- neer te leggen voor een carkit vindt ik een beetje teveel van het goede.

• b19a
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Jopie :). Alleen jammer dat ze geen VGA scherm hebben ingebouwd zoals die iPaq van HP. Dat betekend dat ik nog een tijdje ga wachten :).

• nl-x
Waar heb je nou een VGA scherm voor nodig? Ik heb net zelfs gelezen dat je met 2003SE nog niet eens de VGA goed kan benutten.

Ik heb voldoende aan de QVGA. Ik ga er toch geen speelfilms op afspelen :P

• nl-x
http://www.google.nl/sear...-tek+9090+leverbaar&hl=nl

tsjek daar overigens die absurde prijs. Dat moet voor minder :D. EINDELIJK LEVERBAAR dus. Nou nog alleen de niet-branded Qtek versie...

Verwijderd

Heel rlxd ding maar als ze zoiets nou met een hd zouden maken.. 80gb ofzo. Dan zou het helemaal compleet zijn :)
Zal het formaat wel ietsjes toenemen.
maja waars nog paar jaartjes afwachten en sparen.. :+

• nl-x
Weet iemand precies het verschil tussen de Q-tek 9090 en de I-mate PDA2k ? Je zou denken dat de I-mate een branded versie is, maar dan vraag ik mij af, van wie dan?! Van een van de mobiele operators?

Ze zijn uit dus...

http://www.expansys.nl/product.asp?code=116295 QTek 9090 GSM/GPRS Pocket PC (Frans model, maar gewoon met Engelse OS)
http://www.expansys.nl/product.asp?code=I-MATE_III i-mate PDA2K GSM/GPRS Pocket PC (Worldwide English =de Europese model hebben ze ook, maar das maar een tripleband ipv quad.=)
http://www.expansys.nl/product.asp?code=115927 i-mate PDA2K Value Pack (Wat extraatjes voor helemaal niets :P)

• ThaBuz
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22-11 09:15
Als ik zo deze thread een beetje doorlees heb ik het idee dat je zelf al voor de QTek 9090 gekozen... Toch post ik hier ff de ervaring over mn QTek 2020 zodat je wat meer referenties hebt over het onbekende merk QTek (al is het merk eigenlijk alleen maar onbekend omdat al die toestellen onder andere namen worden uitgebracht).

Dankzij wat overuurtjes mocht ik van de baas een nieuw toestel + carkit uitkiezen. Aangezien ik een Nokia 9210i heb, wilde ik iets PDA achtigs. Ik was al langer aan het kijken naar navigatie icm PDA maar ik miste altijd de telefoon functie.... Toen kwam de QTek 2020 bij ons binnen. Ik heb het toestel een paar dagen getest en niet meer terug gegeven :)

Ik heb de QTek nu een week of 3 en ik wil echt niet meer anders.... Ik heb een SDkaartje van 256MB erbij genomen voor TOMTOM 3 en gisteren is er een professionele carkit ingebouwd (in mn auto dus ;) ). Dit is geen carkit met een zuignap tegen het raam maar met dashmount, creditcard antenne, extra microfoon, music mute, etc. Dit werkt echt perfect _/-\o_

Voor de rest ook heel erg tevreden over het toestel zelf... Hij is nog geen een keer blijven hangen, veel handige functies (ook trilbatterij) en natuurlijk goed syncen met Outlook.
Het enige nadeeltje (met nadruk op "tje" voor mij dan) is de camera... Het maken van foto's en het opnemen van filmpjes is niet van de beste kwaliteit. Voor mij niet zo heel belangrijk want ik gebruik deze functies toch voornamelijk alleen maar voor de fun. Het ontbreken van W-Lan is jammer maar ik heb al een W-Lan kaartje besteld in SD formaat dus dat is ook opgelost....

Al met al is de QTek voor mij een zeer goede keus geweest en ondanks dat de QTek voor mij ook eerst een vrij onbekend merk was heb er geen spijt van gekregen dat ik voor dit merk heb gekozen.....

Mocht je btw de QTek 9090 hebben aangeschaft zou ik ook graag jou gebruikerservaringen willen weten!

(Ow ja... baas, nog bedankt :+ )

• nl-x
Nou, je kan mijn bevindingen denk ik half november verwachten, als ik dat ding grondig getest heb :P

http://pda.direqt.nl/site/php/product-show-983.php

Ik sta nu op de pre-order. 799,- kost ie normaal bij direqt, maar nu met de pre-order actie kost ie maar 729,- ! Dus wie er ook nog op zit te wachten, pak deze kans! Je kan bij je pre-order invullen PIN+afhalen, dan komen er geen extra kosten bij en betaal je pas als je m afhaalt. Dus nogal vrijblijvend :P. Als je tegen die tijd m elders goedkoper hebt gezien, heb je nog niet betaald.

Die eikels van een Expansys hebben m staan voor meer dan 1000 euro, en hebben een branded versie (i-mate) voor 914 euro staan.

Nu opzoek gaan naar de ideale GPS systeem.

ow, thabuz: de 9090 is met wlan ingebouwd :P

[ Voor 4% gewijzigd door nl-x op 23-10-2004 23:16 ]

• nl-x
Ze zijn er !!!

De Qtek 9090 is eindelijk als Nederlands model verkrijgbaar als de Qtek 9090.

Ik ben eergisteren gebeld door Direqt dat ik 'm kon ophalen en ik heb 'm gisteren opgehaald.

Ik zit te spelen er mee ...

groet,
NL-X

ps. De Piel Fragma leather case is echt CRAP! Ik heb 'm daar gezien en gelijk weer teruggegeven. Veelste strak en leer van een matige kwaliteit. (Vind ik.)

[ Voor 5% gewijzigd door nl-x op 22-12-2004 09:47 ]

• nl-x
Trouwens, wat vindt men van de Rikaline 6010 X5 GPS ontvanger?

Is die beter/slechter/gelijk aan bijvoorbeeld de TomTom meegeleverde GPS ontvanger?

Als ik de 6010 X5 ga nemen, neem ik er de actieve Brodit houder FIXED bij met PS2 aansluiting. Deze is netjes achter het dashboard weg te werken.

Als de GPS van TomTom (bijvoorbeeld) beter is, moet ik de Brodit ALL CABLE nemen en heb ik met zo een lelijke Y-kabel te maken, die wat moeilijker is weg te werken.

Als er een betere GPS ontvanger bestaat dan deze 2 hoor ik het graag.

Gaarne uw input.
Pagina: 1