Toon posts:

Router na router

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet dat het al vaak behandeld is, maar ik kom er echt niet uit. Ik heb twee routers, in een volgende situatie geplaatst:

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v260/jaapaap/schemacompus.gif

De routerfunctie van het Alcatelmodem is zo toch uitgeschakeld, dchp? Wat doe ik fout, want ik kom niet op internet en ook niet bij het configuratiescherm van die accesspoint.

Kan dit uberhaupt wel? Of zit ik helemaal op de verkeerde tour?

GRZ Japio

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:45

Hoicks

Techno!

Als je de wanpoort niet gebruikt en de DHCP staat uit op de linker router zou het in principe moeten werken. Branden alle lampjes wel? IVM cross/straightkabel van de uplink?

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:00
kan je in de alcatel router geen adres instellen voor de 2e router
bv
alcatel 192.168.1.1 en daarin 192.168.2.1 voor je 2e router zetten en dan je 2e router 192.168.2.1 noemen

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:55

mr_petit

opperprutser

ik laat (bij exact dezelfde setup) gewoon die usr inbellen via pptp.

in je alcatel moet je dan de pptp.ini inladen die op de bijgeleverde cd staat.
zo is die alcatel nog alleen een modem den doet de usr de rest.

werkt perfect.

"man is not truly one, but truly two,"

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:47
Je kan die alcatel terug flashen, naar alleen modem. Dan is die wireless de router.

Heb ik ook gedaan, toen ik een draytek router moest instaleren.

edit: zie ook mijn boven buurman.

edit2: http://www.draytek.nl/router/extra/alcatelthomson510.html

[ Voor 28% gewijzigd door mhr-zip op 04-09-2004 14:03 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Verwijderd

Je zou altijd in dat accesspoint moeten komen, probeer eens alleen het accesspoint aan te sluiten, dus even zonder de Alcatel modemrouter.

Dan kan je die namelijk uitsluiten, als je dan nog niet in het accesspoint kunt komen, dan zit er ergens een probleem...

Als DHCP uit staat bij de alcatel zou theoretisch de USR de IP nummers moeten uitdelen, heb je al eens geprobeerd om met IPCONFIG /Release - IPCONFIG /renew een nieuw IP adres aan te vragen bij de computer, dan moet je er namelijk een krijgen van de USR.

Waar je wel op moet letten is dat niet allebij de routers in dezelfde range zitten, want zoals het nu staat zitten ze in dezelfde range, dus maak van die alcatel of de USR het IP 192.168.122.250. Dit kan wel eens helpen...

Verwijderd

Topicstarter
OK bedankt allemaal zover. Ik ga ermee aan de gang.

Heb ik alleen nog een probleem. In bovengenoemde opstelling kom ik niet in het configuratiescherm van de US robotics. Dat zou ik moeten intypen volgens het ipadres in mijn browser. 192.168.123.254

Die vind hij echter niet!

De Wireless zendt wel goed uit, want hij staat in het rijtje met beschikbare draadloze netwerken. Verbinding zeer goed. Maar ik kan dus niet configureren. Is dat verklaarbaar?

GRZ JApio

• lordgandalf
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:54
meestal is het standaard adres van routers 192.168.0.1 of 10.0.0.1 ofzo werken die niet ???
dit staat meestal in het boekje van je ap/router

PS: waarmee is dat plaatje in de topicstart gemaakt ???

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Nu online
Tussen het adsl modem en de wifi router en tussen de wifi router en jouw pc's zit het zelfde netwerk. De wifi router kan niet goed routeren als de wan en lan zijde in de zelfde groep vallen.
Maak bijvoorbeeld het ethernet interface van het adsl modem 10.0.0.1 en de wan poort van jouw wifi router 10.0.0.2.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de verschillende adviezen gecombineerd maar ben er nog steeds niet uit.

Ik heb bij het modem nog steeds het DCHP uitdelen uitgeschakeld. De modem zit nu weer in de ouder range. Het IP van het modem is 10.0.0.138

De uitgang van het modem heb ik aangesloten op de US robotics WANpoort. Deze heeft DCHP ingeschakeld. Hij heeft zelf IP 192.168.123.254, en deel uit van 192.168.123.100-199

Ik kan nu wel, vraag me niet hoe, na heel wat gevogel, bij het configscherm van usrobotics komen :D

Daar zie ik de onderstaande gegevens staan. Dit terwijl de uitgang van de speedtouch op zijn WAN-poort zit:

Connection DHCP Client Disconnected
IP 0.0.0.0
Subnet Mask 0.0.0.0
Default Gateway 0.0.0.0

Iemand suggesties?

Oja, Het schema heb ik getekend met Microsoft Visio. Onderdeel van office, ik heb versie 2003. Kost ong. 5 minuten. Als je het programma niet hebt zou ik het zien te krijgen, het is verrekt handig voor het tekenen van allerlei stroomdiagrammen.

GRZ japio

Verwijderd

Nu zul je dus weer dhcp aan moeten zetten op je modem, of die USR even hard een ip nummer moeten geven op zijn 'wan' poort (in dezelfde range als waar je modem op zit).

Je kan waarschijnlijk beter dat modem even terugflashen naar bridge mode ipv router mode, vele malen makkelijker als je het nu een beetje kwijt raakt.

• lordgandalf
  • Laatst online: 12:54
dat is logische dat je geen ip krijgt als je die patch erover hebt gegooit want bdan werkt de router als modem en niet als router en deelt dus geen ip uit naar mijn weten dus moet je even je router na je modem instellen dat die een ip ophaalt

about visio okee dan ik ken de 2002 versie en die maakt er niet zulke mooie pics van

Steam: Profile / Socialclub: Profile / Uplay: minedwarf / Origin: lordgandalf3

• lSltAlKeR
  • Laatst online: 20:59

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Je moet je Speedtouch gewoon transparant maken en de router functie eruit slopen.
Lopen talloze topics al over.
zoek op DHCP spoofing

Speedtouch freak

Pagina: 1