XP home opnieuw installeren

Pagina: 1
Acties:

• hbc_sjc
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-10-2022
Ik heb een tijdje terug een Packard Bell Easynote E3266LE gekregen. Leuk apparaatje, dat prima werkt. Standaard word dat ding geleverd met 1 partitie met winXP home erop en een recovery functie om het zaakje weer terug te zetten naar fabrieksinstellingen. Voor mijn studie had ik wat extra software nodig, en was het handig om een 2e partitie te hebben. Een vriend van mij heeft dat ding ff onderhanden genomen om het "op te lossen". Een tijd lang heb ik goed gewerkt met mijn 2 partities. Door de vele software installaties en deinstallaties wordt het echter weer eens tijd met een verse windows te beginnen. Hij heeft echter bij de herpartitionering ook de recovery partitie van Packard Bell weggegooid.

Ik heb geen recovery cd van Packard Bell gekregen, enkel de recovery partitie en een originele license key. Ik heb wel een volledige installatie cdrom van winXP home NL liggen, maar de license key, zoals ie op de sticker staat, wordt niet geaccepteerd.

Ben ik nu gedwongen om een illegale key van XP te gaan gebruiken, of is er een andere legale oplossing? Is de key enkel geldig voor een Packard Bell OEM versie, of kan ik de laptop installeren met een willekeurige windows XP home OEM installatie?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Retail CD zeker?

* alt-92 mompelt iets over PID en setupp.ini

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Steefph
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-03 09:36
Waarom neem je geen contact op met Packard Bell ??

Alles is terug te redeneren naar 4

• coolhand
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-11-2021

coolhand

Nikon D-50, Sigma 18-200 DC me

volgens mij kan je bij packardbell een recovery cd aanvragen. Daarmee kan je dan alles opnieuw installeren.

Nikon D-50, Sigma 18-200 DC met B/W polarizer en U/V filter, Sigma 24-70, tokina 70-210, soligor 1:6.3 f=400mm

• De Nelis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-05 18:45

De Nelis

en anders maar niet...

Volgens mij werkt de Packard Bell recovery met behulp van een verborgen (fat16) partitie waar de installatie is weggeschreven en is deze op te roepen met de F10 toets.

time is infinite, but each week is ten hours short..

• Steefph
Van de PB site:

Nadat ik mijn harde schijf heb gewist werkt de Herstel-CD niet meer!

De Herstel-CD werkt alleen met de Backup-partitie op de harde schijf van uw computer. Als deze Backup-partitie is verwijderd is de Herstel-CD niet meer nodig. Gebruik Softwareherstel-CD's (dus Master-CD's).

Je moet dus ergens die Master cd vandaan halen.

[ Voor 10% gewijzigd door Steefph op 04-09-2004 13:49 ]

Verwijderd

Je kan in ieder geval niet een willekeurige oem versie gebruiken!
Deze horen bij 1 pc, en zijn niet overzetbaar op een andere pc.

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 13:56:
Je kan in ieder geval niet een willekeurige oem versie gebruiken!
Deze horen bij 1 pc, en zijn niet overzetbaar op een andere pc.
Het is niet zo dat op een windows schijf 1 maar key werkt. Ik heb hier 2 OEM cd's liggen, en die keys kan ik onderling uitwisselen. Met andere woorden; de key van CD2 werkt als ik met CD1 installeer.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

Hij doelt waarschijnlijk op de licentie aangezien die "officieel" behoort bij de pc waar hij het eerst gebruikt is en dus niet uitwisselbaar is. De cd's zijn gewoon willekeurig te gebruiken.

• hbc_sjc
Packard Bell bellen heb ik uiteraard al gedaan. Die doen alsof ze er helemaal geen kennis van hebben en zeggen dan opeens dat ze voor EUR 60,- je wel even de master cd's kunnen toesturen. Zijn er nog andere oplossingen denkbaar?

• Steefph
Maar die cd's zouden er naar mijn mening gewoon bij moeten zitten.

Was laptop nieuw toen jij hem kreeg?

Verwijderd

Nee, die cd's zitten er nooit meer bij, die moet je zelf maken zodra je dat ding werkt.

Ik heb hier vorge week ook PB laptob opnieuw geinstalleerd, met een willekeurige XP home nl cd, gewoon geboot van die cd.
PB recovery partitie weg gemikt en de PB licentie key die als stikker onder op de laptob zit gebruikt.

Werkt perfect. Drivers stonden op de PB site.
Nu is tenminste al die PB software weg en de 5 gig recovery partitie ook.

De Licentie key staat los van de cd.

• De Nelis

De Nelis

en anders maar niet...

Ik heb geen recovery cd van Packard Bell gekregen, enkel de recovery partitie en een originele license key. Ik heb wel een volledige installatie cdrom van winXP home NL liggen, maar de license key, zoals ie op de sticker staat, wordt niet geaccepteerd.
Dit komt waarschijnlijk omdat de cd die je gebruikt een retail of upgrade versie is. Daarbij werkt de OEM licentie van Packard Bell niet inderdaad.

• hbc_sjc
Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 15:17:
Nee, die cd's zitten er nooit meer bij, die moet je zelf maken zodra je dat ding werkt.

Ik heb hier vorge week ook PB laptob opnieuw geinstalleerd, met een willekeurige XP home nl cd, gewoon geboot van die cd.
PB recovery partitie weg gemikt en de PB licentie key die als stikker onder op de laptob zit gebruikt.

Werkt perfect. Drivers stonden op de PB site.
Nu is tenminste al die PB software weg en de 5 gig recovery partitie ook.

De Licentie key staat los van de cd.
OK, willekeurige XP home NL cd, of heb je een OEM versie gebruikt (die normaal alleen wordt geleverd bij nieuwe machines, die versie bestaat ook merk-onafhankelijk, dus niet specifiek van een bepaalde fabrikant.) In ieder geval hoopvol dat het iemand wel gelukt is om met de Packard Bell key te installeren.
Pagina: 1