Toon posts:

Ervaringen: Welke wireless keyboard/muis heeft beste bereik?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb bij mijn tv een pc staan voor Xbox connect en wat andere madi toepassingen.
Nu heb ik een logitech wireless desktop op mijn andere pc's.. (eigenlijk heb ik er 2 ;) )
- Logitech® Cordless Desktop® MX™
- Logitech® Cordless Desktop® LX 500

Die werken op mijn desktop pc's prima, maar het bereik/ontvangst van beide wanneer ik ze op de 'tv'pc aansluit is klote... :(

Keyboard werkt redelijk, maar muis moet ik op de grond houden om bereik te hebben. (En dat is niet zo handig wanneer je achter een salontafeltje zit met het keyboard op de tafel.

De afstand tussen tafel en pc is +/- 3 meter.
Zit te denken om er een Trust of Microsoft wireless bij te kopen voor deze tv-pc.

Heeft iemand hier ervaringen mee? Qua bereik?

• Beatman
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18:44
Bluetooth heeft een bereik van zo'n 10 m. Dat zou het best moeten werken. Helaas zit hier wel een prijskaartje aan.

Is je salontafel niet van glas? Hierop werkt een optische muis namelijk niet.

Mijn setje (microsoft cordless desktop € 60) kan ik door mijn hele kamer gebruiken. Dat is ongeveer 2,5 meter tussen zender/ontvanger en dat werkt nog perfect.

www.energiepionier.nl Energiebesparing, duurzaamheid en domotica

Verwijderd

Topicstarter
Tafel is gewoon van hout. En gebruik ook een muismat..
Dat kan dus probleem niet zijn.

Bluetooth is inderdaad oplossing, maar zoals je zegt prijzig... En dat heb ik er niet aan over.

Maar Microsoft werkt bij jou dus prima.
Das in elk geval al goed om te weten.

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09-05 10:38
Epox heeft een Bluetooth keyboard/muis/dongle combinatie die tot 60-80mtr gaat... maarja de prijs.... heb deze set overigens nog niet in een (web)winkel gezien

• AlterMann
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-05 23:47
Mijn Logitech Cordless Trackman Wheel (:Y)) doet het zelfs door ons dikke betonnen plafond heen :P Toetsenbord met zo'n soort bereik zou ik zo ff niet weten..

• breinonline
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:16

breinonline

Are you afraid to be known?

Als je tevreden bent over je Desktop MX zou je naar de BT versie daarvan over kunnen stapppen. Beriek ligt dan tussen de 10 en 12 meter. Bovendien zou dat zelfs nog door een muurtje heen moeten kunnen komen.

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

Pagina: 1