Allereerst weet ik niet zeker of dit het goede topic is om dit te plaatsen.
Volgens mij is het een hardware probleem, maar software matig zou opzich ook kunnen....
Vanochtend ging mijn geplande taak niet af (een winamp playlist die als wekker functioneert).
Ik vroeg me af waarom dat niet gebeurde. En kwam tot de conclusie dat de pc was vastgelopen.
Normaal gesproken zou ik me hier niet druk om maken en een reset geven. tot mijn spijt was de pc zeeeeer traag met het booten van XP.
Heb onder de boot.ini de parameter /SOS meegegeven, zo zie je dus wat er allemaal geladen wordt.
Dit laden gaat 10 keer zo traag als normaal, en ik had dus al en vermoeden dat er iets niet klopte.
Toen hij eenmaal in windows kwam (voor het loginscherm nog) had de pc een spontane reboot. "Who Cares We Will Try Again......"
Daarna weer gereset, kwam eindelijk in Windows, en Iass had een fout veroorzaakt en werd afgesloten. (nog meer van die processen, systeem doet daarna echt nix meer.)
Daarna een Ghost image teruggezet, dit mocht ook niet baten, ik kon nog steeds niet in Windows komen.
Tot mijn frustratie ben ik naar Mandrake 10 gaan booten, geen problemen. kon netjes inloggen, backuppen gaat over 100Mbit en met 9Mb/sec.... Lijkt dus ook in orde.
De vorige keer dat mijn pc vastliep en erg traag was, kwam door een rotte harde schijf, maar dat is in dit geval dus niet.
Er is ook niets raars geinstalleerd de afgelopen tjid, niets aan stuurprogramma's gedaan, geen hardware toegevoegd.
Wat ik strax wil gaan proberen is windows opnieuw te installeren, en dan kijken wat voor een rare foutmeldingen tevoorschijn gaan komen. Maar eerst backuppen.
Is er iemand die mijn verhaal herkent en kan vertellen waar het aan ligt?
mijn systeem specificaties:
Voeding + Case : NONAME 300WATT MIDI tower
CPU : AMD Athlon XP 2800+ (Barton Core)
Moederbord : Epox 8RDA+ rev 2.2
Geheugen : 2x TwinMos 512MB PC3200
HDD0 : Western Digital 200GB 7200rpm 8MB cache
HDD1 : Maxtor 60GB 7200rpm 2MB cache
DVD : NEC 1300A (1x DVD-R(W) 16x8x32 CD-R(W))
FDD : standaard 1.44" drive
VGA0 : Asus Geforce FX5200 128MB DDR
VGA1 : S3 Virge 2MB PCI
Monitor0 : Hansol 120D (19")
Monitor1 : Compaq S700 (17")
LAN : 3Com 3c905TX 10/100 Mb
Geluidskaart : Philips Sonic Edge 5.1
TV-Kaart : Leadtek Winfast 2000 XP Deluxe
edit:
Heb nu getracht linux te rebooten, hij komt niet meer in X.
Vermoedelijk is 1 van de 2 videokaarten dus kaduuk....
Volgens mij is het een hardware probleem, maar software matig zou opzich ook kunnen....
Vanochtend ging mijn geplande taak niet af (een winamp playlist die als wekker functioneert).
Ik vroeg me af waarom dat niet gebeurde. En kwam tot de conclusie dat de pc was vastgelopen.
Normaal gesproken zou ik me hier niet druk om maken en een reset geven. tot mijn spijt was de pc zeeeeer traag met het booten van XP.
Heb onder de boot.ini de parameter /SOS meegegeven, zo zie je dus wat er allemaal geladen wordt.
Dit laden gaat 10 keer zo traag als normaal, en ik had dus al en vermoeden dat er iets niet klopte.
Toen hij eenmaal in windows kwam (voor het loginscherm nog) had de pc een spontane reboot. "Who Cares We Will Try Again......"
Daarna weer gereset, kwam eindelijk in Windows, en Iass had een fout veroorzaakt en werd afgesloten. (nog meer van die processen, systeem doet daarna echt nix meer.)
Daarna een Ghost image teruggezet, dit mocht ook niet baten, ik kon nog steeds niet in Windows komen.
Tot mijn frustratie ben ik naar Mandrake 10 gaan booten, geen problemen. kon netjes inloggen, backuppen gaat over 100Mbit en met 9Mb/sec.... Lijkt dus ook in orde.
De vorige keer dat mijn pc vastliep en erg traag was, kwam door een rotte harde schijf, maar dat is in dit geval dus niet.
Er is ook niets raars geinstalleerd de afgelopen tjid, niets aan stuurprogramma's gedaan, geen hardware toegevoegd.
Wat ik strax wil gaan proberen is windows opnieuw te installeren, en dan kijken wat voor een rare foutmeldingen tevoorschijn gaan komen. Maar eerst backuppen.
Is er iemand die mijn verhaal herkent en kan vertellen waar het aan ligt?
mijn systeem specificaties:
Voeding + Case : NONAME 300WATT MIDI tower
CPU : AMD Athlon XP 2800+ (Barton Core)
Moederbord : Epox 8RDA+ rev 2.2
Geheugen : 2x TwinMos 512MB PC3200
HDD0 : Western Digital 200GB 7200rpm 8MB cache
HDD1 : Maxtor 60GB 7200rpm 2MB cache
DVD : NEC 1300A (1x DVD-R(W) 16x8x32 CD-R(W))
FDD : standaard 1.44" drive
VGA0 : Asus Geforce FX5200 128MB DDR
VGA1 : S3 Virge 2MB PCI
Monitor0 : Hansol 120D (19")
Monitor1 : Compaq S700 (17")
LAN : 3Com 3c905TX 10/100 Mb
Geluidskaart : Philips Sonic Edge 5.1
TV-Kaart : Leadtek Winfast 2000 XP Deluxe
edit:
Heb nu getracht linux te rebooten, hij komt niet meer in X.
Vermoedelijk is 1 van de 2 videokaarten dus kaduuk....
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2004 15:29 ]