Toon posts:

DTS of niet ...

Pagina: 1
Acties:
  • 155 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik een nieuwe receiver zal kopen maar nu zit ik te twijfelen of ik er een met DTS decoder of alleen 5.1 multichannel voorbereid zal nemen. Ik heb een DVD speler in mijn PC en ook die DXr3 decoder. Ik weet nu niet of deze DTS kan decoden of dat mijn receiver dat moet doen.

Ik weet dat er al verschillende topics over zijn geweest maar ik kan ze niet "searchen".

Alvast bedankt ...

• vassago
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:24
De DXR3 decoder zowieso niets voor jou dus dat zal de reciever moeten doen. (of je SB Live!)

Ik weet niet wat het prijsverschil is tussen de DTS decoder en de Dolby digital decoder die je op het oog hebt, maar waarschijnlijk is extra betalen voor DTS weggegooid geld.

Mocht DTS toch doorbreken kun je altijd nog voor zo'n 200 piek een decoder kopen die je aansluit op een 5.1 voorbereide reciever.
(kan je ook je SB Live! op aansluiten)

Verwijderd

Zou ik niet doen...
Als je het geld er voor hebt zou ik het zeker nemen, want zou zonde zijn als je dan net zo'n mooie DTS opname hebt en die niet kan beluisteren.
Zo'n losse decoder lijkt me alleen maar moeilijk doen!
Maar ja, aan de andere kant als je geld tekort hebt zou ik gewoon een DD5.1 receiver nemen zonder DTS.

Verwijderd

Ik ben laatst naar een winkel geweest om dat te vragen, dat dolby 5.1 voorbereid verhaal, hij zei dat ik mijn dxr3 kaartje er gewoon op kon aansluiten zonder problemen met 5.1 geluid. Ik ga bijvoorbeeld voor de Sony STD DE435

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 18:24
DTS !!!!!!!!! Nemen!

Het prijsverschil van mijn versterker t.o.v. een versterker zonder DTS was 200 piek. Waarschijnlijk wordt (is) Dolby Digital 5.1 wel standaard maar ik zou het zekere voor het onzekere nemen. Daarbij komt nog dat er ook wel DTS DVD's zijn en het verschil hoor je echt!
Ook een leuke ontwikkeling is dat er DTS CD's op de markt komen
http://www.dtsonline.com
DTS zijn zeer zeker de moeite waard!
Je kunt op bovenstaande site wat samples downloaden en branden.
Ik heb een DVD speler in mijn PC en ook die DXr3 decoder. Ik weet nu niet of deze DTS kan decoden of dat mijn receiver dat moet doen.
Mijn Creative 5X DVD speler kan dit wel, je speler leest volgens mij gewoon het DTS Signaal en stuurt het gewoon door naar je decoder die het dan naar je receiver stuurt.
Deze splitst het dan weer op in 5 kanalen.

Het is zwaar frusterend als je een DTS DVD hebt die je niet af kunt spelen (ik kreeg geen geluid eruit, ook geen DD5.1)

Verwijderd

Topicstarter
... en weet iemand nog een goede receiver (ik weet het dit is ook al eens gevraagd maar ik kan nog steeds niet searchen :)), ikzelf zit aan een sony te denken ...

... en heeft iemand tenslotte nog tips voor een goede subwoofer ... ???

Thanks again ...

• Red devil
ik kan natuurlijk alleen voor mezelf spreken maar mijn JVC888RBX bevalt nog steeds uitstekend.

Aangezien ik nog steeds voorzien ben van buren heb ik toendertijd besloten geen subwoofer te nemen... ;)

• afterburn
  • Laatst online: 29-08 20:30

afterburn

No more...

Ik zie mensen praten over standaarden. Wat 'standaard' is in de woonkamer is hier niet zo interressant. In de filmwereld zijn op dit moment een aantal standaarden voor geluid: Dolby Digital, Dolby Digital EX, DTS, SDDS en THX. Deze worden allen veelvuldig gebruikt, en afhankelijk wat er voor de bios wordt gebruikt staat het ook op DVD. Als je maximaal van je filmpjes wilt genieten zou je ze allemaal moeten hebben, al denk is niet dat er al SDDS DVD's zijn, aangezien DD(EX)/DTS, al dan niet in combo met THX het meest wordt gebruikt. Zeker doen dus. BTW, als je een film hebt die in DTS is opgenomen, wil je die zeker niet in DD afspelen. DTS klinkt wel zoveel mooier.

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Verwijderd

Red Devil> Jij bent wel mega-DTS fan he :)
Sietze> Go Denon (versterker) en REL (subwoofers) of Velodyne (ook subwoofers) ;) ;)

Neh dat is denk ik veel te duur...
Ik ga zelf de REL Quake kopen, da's hun goedkoopste...lijkt me wel een aardig dingetje...

• Cameron Diaz
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-08 19:43
Hey,

Ik ben een gelukkige eigenaar van een Denon DTS/DD-receiver (nee, geen THX, dat is toch wel wat ERG duur)

Als je een 5.1channel-receiver gaat kopen zou ik zeker 1 nemen met DTS-ondersteuning. Alle nieuwe receivers zijn daar eigenlijk mee uitgerust en ik denk dat prijsverschil vrij laag zal zijn

Verder klinkt DTS (op sommige dvd's iig) zeker beter als DD. Als je de DTS-versie kan krijgen probeer maar eens de eerste 30 minuten van Saving Private Ryan (de andere huur je gewoon). Je staat versteld wat een verschil, stemmen worden veel duidelijker, ik hoor wat extra stuff van achter komen, het is gewoon NOG strakker als de DD-versie.

Verder rulen DTS-cd's flink. Ik heb nu 1 dts-cd hier en ik sta er versteld van, klinkt heel tof, wat sucked stereo dan zeg :)

Maar sommige dts-cd's klinken niet zo goed, omdat die geremixed worden uit een standaard opname en dus wat "gemaakt" overkomen.

Ik kan je maar 1 advies geven, DTS moet je doen. En neem niet een goedkope technics of philips ofzo, maar ga 1 stapje hoger zitten, de instap van onkyo kost ietsje meer en je krijgt er zoveel extra klank en opties voor terug.

Over die subs, kijk ook eens naar een Klipsch-sub (zoals de KSW-12 die 37 keer een maximale score kreeg bij audioreviews, dus een SUPERsub), ik vind hem superieur aan de Velodyne en de REL is gewoon geen competitie.
http://www.klipsch.com/home/subs0002.htm http://www.audioreview.com/reviews/Speaker/product_7731.shtml

Veel luisterplezier toegewenst,

Niels

PS: NEO, je hebt het NIET correct, je krijgt met een DD-voorbereide versterker ZONDER decoder nooit Dolby Digital, iig niet met een mpegkaartje, want daar komt een digitaal singaal uit (SPDIF) die aan een decoder gevoerd moet worden. En die heb je dus niet, dan zul je ook nog een losse decoder moeten kopen voor Dolby Digital of DTS.

Verwijderd

wat is dan in godsnaam het nut van een '5.1 voorbereide versterker'??? Die vent zei dat ik gewoon mijn versterker en dxr3 kaartje kon verenigen en dan gewoon dolby geluid kon krijgen. Er zit nb een knoppie op, op die versterker?!...

• Cameron Diaz
Voorbereid wil zeggen dat je met een decoder (zoals DTS/Dolby Digital/Mpeg/DTS2/etc.) toch strax 5.1-geluid kan krijgen en nu genoegen neemt met surround.

DAN is dat wel handig. Die dingen zijn goedkoper en over half jaar/jaar koop je een decoder met alle nieuwe snufjes en kun je van 5.1 genieten als je er nu het geld niet voor hebt

Verwijderd

MAAR......als ik die receiver koop, dan kan ik toch wel van surround sound genieten ipv stereo als ik dat kaartje aansluit op de receiver???

• Cameron Diaz
Ja, dat kan wel, dan stuur je gewoon stereosignaal van de mpegkaart naar een stereoingang van je receiver.

En dan kies je gewoon voor dolby surroundgeluid op dvd.

Maar 5.1 is echt stukken mooier als surround hoor.

Verwijderd

Op die kaart zit geen stereo signaal maar een dolby digital (AC-3) S/PDIF ingang....maar goed die kan ik dus aansluiten op de receiver en heb dan surround...?!

• Red devil
Op die kaart zit geen stereo signaal maar een dolby digital (AC-3) S/PDIF ingang...
Jawel hoor, had je niet die Dxr3 van Creative? Die heb ik ook en die heeft wel een stereo uitgang.
Je kunt trouwens ook met Dolby Digital een stereo kanaal versturen hoor.

• Cameron Diaz
Da's wel leuk, maar jij hebt dus nix aan die SPDIF-aasluiting op een 5.1-voorbereide versterker

Want jij hebt geen aansluiting ervoor op je versterker, je kan alleen maar stereosignaal aansluiten

DAAR is dus die decoder voor, die decodeerd het digitale signaal dat via die spdif verstuurd word

Niels

Verwijderd

ff of-topic...

heb ooit gekeken voor Dolby digital 5.1 of THX (had te veel geld over). Heb gekozen voor digital. Ik zou iedereen afraden een THX-systeem te nemen... Het iddee achter THX is dat George Lucas (die van Star Wars, Indiana Jones, ILM en LucasArts)de perfecte weergave wilde van zijn film zoals hij in de studio van Lucasfilm bij Skywalkersound inc. (op zijn Skywalker Ranch) opgenomen was..... dus als jij een THX systeem koopt met de bijbehorende boxen (anders mis je het hele idee achter de THX filosofie...volgens George) dan krij je een ""uniform"" geluid... een nabootsing van de opname zoals hij klonk bij de studio... THX is een eikings systeem..het eikt het geluid tot een specifieke norm waar niks onder of boven komt.

Zelf had ik warme Jazz/klassieke speakers gekocht en het geluid van de THX-versterker (Harmon Kardon) was zo ontzettend levenloos en koud :( bah! Die THX trekt alles in een bepaalde standaard om optimale FILM-geluid te recreeren...los van akoestiek of wat dan ook...mocht je echter ook nog een muziek cd-tje op je versterker van 5000,- willen draaien dan lijkt het alsof het uit een ijskast komt.... ;(

;( THX klinkt mooi maar alleen als je WIBBI SOERJARDI bent en je eigen prive-bioscoop hebt... is niks voor in de huiskamer...

• afterburn
  • Laatst online: 29-08 20:30

afterburn

No more...

THX != surround, dus waarom je nou zegt gekeken te hebben voor DD OF THX, is mij eerlijk gezegd een raadsel. Maar idd, als je geen geld cholera hebt en geen dedicated movie setup kan neerzetten, heb je er niet zoveel aan, aangezien het puur voor film is gemaakt. Maar als je dat hebt, en je speelt een DTS/THX dvd af met een DTS decoder en THX versterker.. WOAH!!!!!

Fuji X-T1 | XF14mm F2.8 R | XF23mm F1.4 R | XF35mm F1.4 R
Nikon D800 | AF-S 24-120/f4 VR2 | AF-S 50/f1.8G
Computer specs

Pagina: 1