[win2003] Wireless card laat computer niet starten.

Pagina: 1
Acties:

• Daudelus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 24-09-2025
Ik heb een Pentium 3 computer staan die op dit moment Windows 2003 draait.
Het minimale zit in deze computer: Een Jetway MOBO,265 geheugen, pentium3 proc, en een TNT kaartje en een realtek NIC.

Nu heb ik voor deze machine een Wireless Sitecom kaart gekocht.
Bij het aansluiten van deze kaart wil de computer niet meer starten.

Als ik de kaart erin hang, dan gaat mijn monitor in slaap stand en gebeurd er vrij weinig, als ik de kaart er weer uit haal dan start de machine naar behoren. Ik heb de kaart al in alle andere sloten geprobeerd maar geen resultaat, ook het verwijderen van de NIC heeft geen zin.

De logische stap is het flashen van de BIOS, en daar heb ik al aan gedacht.
Het betreft een AWARD bios en als je tegenwoordig op AWARD bios zoekt dan blijkt dat de support nu in handen ligt van een bedrijf genaamd E-support.

Als ik hun bios agent draai rolt het volgende eruit.

Program: eSupport.com BIOS Agent Version 3.33
BIOS Date: 04/10/00
BIOS Type: Award Modular BIOS v4.51PG
BIOS ID: 04/10/2000-693-596-ITE86-2A6LGJ1HC
OEM Sign-On: V.993AS/993AN A08 04-11-2000
Chipset: VIA 82C691 rev 68
Superio: ITE 8661/SiS 6801 rev 6 found at port 279h
CPU: Pentium III 667 Mhz MAX: 500 Mhz
BIOS ROM In Socket: Yes
BIOS ROM Size: 256K
Memory Installed: 256 MB
Memory Maximum: Unknown
Memory Slot 01: 128 MB
Memory Slot 02: 128 MB
Memory Slot 03: 0 MB
Memory Slot 04: 0 MB

Nou wil ik niet heel erg schraal doen maar ik heb dit aangemeld bij het befrijf en vervolgens vragen ze er 25 dollar voor, ik vind dit een beetje belachelijk aangezien er talloze biossen zijn die lekker gratis van het inet af te trekken zijn, maar ik heb een poging gewaagd om mijn BIOS string terug te zoeken maar, ik kan een update nergens vinden. Ik heb er op zich geen problemen mee om geld te betalen maar ik weet eigenlijk niet eens of dat het probleem wel oplost, en als dat niet zo is dan vind ik dat wel zonde van mijn geld.

Kijk ik in de verkeerde hoek en is er iets anders wat ik niet zie, of weet iemand toevallig een schat pagina vol met BIOS upgrades ?? (op wimbios staat hij in ieder geval niet.)

bewijs mij dat ik een kneus ben en niet goed kan zoeken en dat krijg je van mij mijn euwige _/-\o_ _/-\o_ en veel O+

• Daudelus
Subtiel en zacht schopje

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je kan toch bij Jetway biossen downloaden? www.jetway.com.tw geloof ik.

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Ligt niet aan Windows 2003; bekend probleem. Deze kaarten zijn PCI 2.1 en je mainboard ondersteund slechts PCI 2.0, de kaart krijgt de juiste voltages niet en blokkeert de bus. Ander mainboard of andere wireless kaart regelen.
Geen andere oplossing, helaas :/

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Verwijderd

ik heb het hier gehad op een machine waar ik een Realtek RTL8180 wireless in gedaan had, hierna wilde idd de computer niet meer booten waardoor uiteindelijk de monitor in slaapstand ging door gebrek aan videoactiviteit zeg maar.

Na een tijdje knoeien bleek dat in de BIOS 'Boot other device' nog aan stond (maar 'Boot from lan' uitgeschakeld stond) en op de één of andere manier probeerde hij toch te booten van de wireless nick terwijl deze optie eigenlijk bedoeld was voor de integrated 3com wired lan...

Toen ik deze 'boot other device' uitschakelde ging de pc netjes opstarten en ook de wireless nick deed ut prima.

mischien dat dit nog iets kan uitmaken bij jou.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2004 08:38 . Reden: typo ]

• Daudelus
@Tony Vroon

Dus ook een BIOS upgrade zal niet helpen bij die probleem ??

@DR Falken

Dit MOBO is zo oud dat die opties er nog niet eens opzitten, alles staat zo standaard als het maar kan.

[ Voor 48% gewijzigd door Daudelus op 06-09-2004 17:39 ]

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Helaas niet, een BIOS-upgrade kan geen PCI 2.1 slot maken van een PCI 2.0 slot. Het gaat er onder anderen om dat het slot een 3.3V spanning kan leveren. Ook het altijd aanwezig zijn van een 5V standby-spanning op bepaalde pinnen is een onderdeel van de PCI 2.1 standaard, er is dus geen WOL kabeltje meer nodig naar je netwerkkaart.
Je kunt kijken of je kaarten kunt vinden die deze eis niet hebben, maar deze kaart in combinatie met dit mainboard is een nogo.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Pagina: 1