Lijsten om foto's in te doen, welke?

Pagina: 1
Acties:

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-01 15:54

mutsje

Certified Prutser

Topicstarter
Net bij de blocker 3 lijsten gekocht en wou mijn foto's erin doen dus 1 proberen (afdrukken bij AH 20x30 formaat) blijft de foto op het glas plakken... :S dus foto is nu verknalt. Vraag is nu ligt dit aan de foto of aan de lijst/glas kwaliteit.

welke lijsten gebruiken jullie en kennen jullie dit probleem?

• Micha
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
wat is het probleem dan :? als ie er maar in blijft toch?
[mierneukmode]blokker ;) [/mierneukmode]

[ Voor 3% gewijzigd door Micha op 04-09-2004 11:50 ]

Verwijderd

Als je een dik paspartou gebruikt heb je dat probleem niet. Ook mat ipv glanzend zorgt voor minder plak aan het glas.
wat is het probleem dan als ie er maar in blijft toch?
Beetje lullig als een wissellijst niet doet wat hij pretendeerd. Daarnaast: mocht je lijstje een keer vallen dan wil je wel het glas/lijstje kunnen vervangen :)

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-01 12:48

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Waarom is de foto verknald nu hij tegen het glas geplakt heeft gezeten? Ik snap het probleem niet echt. Zijn er kringels op gekomen, of was de foto nog niet droog :? ... dat ie is gaan vlekken?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• schumacher
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:52
Glanzende foto's horen volgens mij nooit in een lijst met glas ervoor. Vaak gaat het wel goed, maar soms dus niet...

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 04-11-2025
Dark Blue schreef op 04 september 2004 @ 12:52:
Waarom is de foto verknald nu hij tegen het glas geplakt heeft gezeten? Ik snap het probleem niet echt. Zijn er kringels op gekomen, of was de foto nog niet droog :? ... dat ie is gaan vlekken?
Mischien dat hij ooit eens een andere foto in de lijst wil steken en dus de foto er uit wil halen?
Ik heb daarentegen wel last met het zon-vervaag-effect op digitale afdrukken. Ze zouden toch eens aan die inkt moeten werken.

• SysRq
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:11
Heb je geen andere foto's waarmee je het kan proberen? Misschien ligt het aan het AH-fotopapier?
Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 12:17:
Als je een dik paspartou gebruikt heb je dat probleem niet. Ook mat ipv glanzend zorgt voor m
:? Met een dikker paspartou komt de foto nog steeds tegen het glas toch?

-

• koraks
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
SysRq schreef op 04 september 2004 @ 23:03:
Heb je geen andere foto's waarmee je het kan proberen? Misschien ligt het aan het AH-fotopapier?

[...]

:? Met een dikker paspartou komt de foto nog steeds tegen het glas toch?
Nee, tenzij jij je foto's op het passepartout plakt in plaats van eronder 8)7

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-01 15:54

mutsje

Certified Prutser

Topicstarter
probleem is dus doordat de foto tegen het glas aandrukte de foto met scheurwerk(bijna) eraf moest... op glas zie je geen vlekken maar zodra je de foto erop doet zie je nu overal vlekken foto is dus bubbelig geworden. Maar ik ga die lijsten terug brengen of andere oplossing zoeken..dikker karton ertussen als paspartou..

Verwijderd

Zoals gezegd is passepartout gebruiken, zodat de foto niet in aanraking met het glas kan komen.
Bij lijstenmakerijen, V&D, etcetera verkopen ze zuurvrij passepartout karton in verschildende diktes.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2004 00:00 ]

Pagina: 1