[Serv-U] Probleem met pasv mode IP

Pagina: 1
Acties:

• mvddonk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-05 19:23
Ik heb sinds kort een ftp server draaien en de juiste poorten zijn doorgemapt.

Het probleem is dat als ik bij:

Domains, [het gebruikte domein], settings, advanced ->
Allow passive mode data transers, use IP:

Vul ik hier (bij ip dus) niks in dan werkt het alleen lokaal, vul ik het externe ip in dan werkt het alleen van buitenaf.

Uiteraard wil ik dat ik zowel lokaal als van buitenaf erop kan, ik kan ook niet vanuit lokaal buitenom erop (dus dmv het externe ip te gebruiken om te connecten dan het lokale ip).

Ik zit achter een router... het lijkt me dat de 'fout' daar zit, heeft iemand een idee wat het kan zijn?

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

pasv werkt alleen als je alle ports forwardt en een firewall hebt die het er ook mee eens is. Dat komt omdat 'ie dan gewoon op een random port listened en clients zegt daar heen te connecten voor data.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Je externe ip intern benaderen zal je router moeten ondersteunen. De meeste doen dit niet, maar bijvoorbeeld een Zyxel 650 of een Vigor 2900. Er zijn nog vele anderen die van dit fenomeen, NAT loopback, gebruik kunnen maken :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:00

Rmg

mvddonk schreef op 04 september 2004 @ 11:23:
Ik heb sinds kort een ftp server draaien en de juiste poorten zijn doorgemapt.

Het probleem is dat als ik bij:

Domains, [het gebruikte domein], settings, advanced ->

Vul ik hier (bij ip dus) niks in dan werkt het alleen lokaal, vul ik het externe ip in dan werkt het alleen van buitenaf.

Uiteraard wil ik dat ik zowel lokaal als van buitenaf erop kan, ik kan ook niet vanuit lokaal buitenom erop (dus dmv het externe ip te gebruiken om te connecten dan het lokale ip).

Ik zit achter een router... het lijkt me dat de 'fout' daar zit, heeft iemand een idee wat het kan zijn?
Heb het probleem ook nooit kunnen oplossen. nouja er is een "workaround" je kan een 2e domein toevoegen op een andere poort specifiek voor je lan en daar gewoon niet passv ip inzetten :P

• mvddonk
sanfranjake schreef op 04 september 2004 @ 11:27:
Je externe ip intern benaderen zal je router moeten ondersteunen. De meeste doen dit niet, maar bijvoorbeeld een Zyxel 650 of een Vigor 2900. Er zijn nog vele anderen die van dit fenomeen, NAT loopback, gebruik kunnen maken :)
Ik zit in een studentenhuis en ben er zelf niet de beheerder van maar we hebben een: CopperJet 820 RouterPlus... zou het daarmee moeten kunnen? En hoe stel je zoiets in dan, dus wat moet je precies instellen (dan kan ik het ff doorgeven)?

• mvddonk
CyBeR schreef op 04 september 2004 @ 11:26:
pasv werkt alleen als je alle ports forwardt en een firewall hebt die het er ook mee eens is. Dat komt omdat 'ie dan gewoon op een random port listened en clients zegt daar heen te connecten voor data.
Het probleem ligt niet bij de pasv poorten dat die niet werken, want dan zou extern ook niet werken...

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
mvddonk schreef op 04 september 2004 @ 11:30:
[...]
Ik zit in een studentenhuis en ben er zelf niet de beheerder van maar we hebben een: CopperJet 820 RouterPlus... zou het daarmee moeten kunnen? En hoe stel je zoiets in dan, dus wat moet je precies instellen (dan kan ik het ff doorgeven)?
Ligt eraan of dat ding NAT loopback ondersteunt :) Dit is wel in de handleiding of op de site van de fabrikant te vinden :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• mvddonk
sanfranjake schreef op 04 september 2004 @ 12:00:
[...]

Ligt eraan of dat ding NAT loopback ondersteunt :) Dit is wel in de handleiding of op de site van de fabrikant te vinden :)
Nou ik heb ff gezocht en dit gevonden: PDF
Hierin staat onder het kopje: ATM onder andere hetvolgende: Support OAM F4/F5 loopback.

Moet dat aangezet worden dan ofzo? (ben hier een dikke n00b in..)

Verwijderd

Hier heb ik een tijdje geleden ook mee gestoeid alleen dan met BulletProof FTP server. Ook met deze FTP server kan je geen passive mode gebruiken op je LAN als de router geen NAT-loopback ondersteund. Gene6 FTP server (http://www.gene6.com/) doet het het wel goed.
Pagina: 1