Ik heb op een oude Pi-200 laptop gentoo geinstalleerd, maar ik kan maar geen IP krijgen. Kernel 2.6.7, pcmcia-cs geinstalleerd en bij default runlevel gedaan, modules geladen: xirc2ps_cs, serial_cs, en yenta_socket. Geen problemen. Bij boot gaan de lampjes ook aan van de netwerkkaart enzo, dus zou je denken geen probleem hij doet het. Alleen blijft ie hangen bij dhcp starten voor eth0 met:
Error: Problem starting needed services.
"netmount"could not be started
Na deze fout gaat lampje weer uit en met ifconfig eth0 up gaat ie weer aan.
Nu dacht ik dus dat ik nog een hostname oid nodig had, maar is volgens hier niet nodig. Dus moet het in mijn config zitten.
In mijn /etc/resolv.conf staat maar 1 regel: domain ibbu.nl (zelf ingesteld), maar ik heb geen idee wat hier verder nog bij zou kunnen staan.
Met de gentoo-livecd kreeg ik het ook niet aan de praat, dus das ook geen optie... En verder heb ik hier niks tot mijn beschikking.
Error: Problem starting needed services.
"netmount"could not be started
Na deze fout gaat lampje weer uit en met ifconfig eth0 up gaat ie weer aan.
Nu dacht ik dus dat ik nog een hostname oid nodig had, maar is volgens hier niet nodig. Dus moet het in mijn config zitten.
In mijn /etc/resolv.conf staat maar 1 regel: domain ibbu.nl (zelf ingesteld), maar ik heb geen idee wat hier verder nog bij zou kunnen staan.
Met de gentoo-livecd kreeg ik het ook niet aan de praat, dus das ook geen optie... En verder heb ik hier niks tot mijn beschikking.
[ Voor 10% gewijzigd door Paultje3181 op 04-09-2004 10:54 ]