[xircom cem33]geen IP, lampje gaat aan

Pagina: 1
Acties:

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:00
Ik heb op een oude Pi-200 laptop gentoo geinstalleerd, maar ik kan maar geen IP krijgen. Kernel 2.6.7, pcmcia-cs geinstalleerd en bij default runlevel gedaan, modules geladen: xirc2ps_cs, serial_cs, en yenta_socket. Geen problemen. Bij boot gaan de lampjes ook aan van de netwerkkaart enzo, dus zou je denken geen probleem hij doet het. Alleen blijft ie hangen bij dhcp starten voor eth0 met:

Error: Problem starting needed services.
"netmount"could not be started

Na deze fout gaat lampje weer uit en met ifconfig eth0 up gaat ie weer aan.

Nu dacht ik dus dat ik nog een hostname oid nodig had, maar is volgens hier niet nodig. Dus moet het in mijn config zitten.
In mijn /etc/resolv.conf staat maar 1 regel: domain ibbu.nl (zelf ingesteld), maar ik heb geen idee wat hier verder nog bij zou kunnen staan.

Met de gentoo-livecd kreeg ik het ook niet aan de praat, dus das ook geen optie... En verder heb ik hier niks tot mijn beschikking.

[ Voor 10% gewijzigd door Paultje3181 op 04-09-2004 10:54 ]

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Tja, je hebt een mooie topicstart in elkaar gedraaid, maar ik mis het belangrijkste: wat is de relevante output van:

code:
1
2
3
$ dmesg
# less /var/log/syslog
# less /var/log/messages

Als less niet op je systeem staat gebruik dan more, interpreteer de prompt ($ of #) even goed ;) Want de $ suggereerd een user en de # root access, dus een permission denied zou je niet mogen krijgen ;)

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Paultje3181
Sorry... Kan ook niet aan alles denken :P

Dmesg:
Linux kernel Card Services
options: [pci][cardbus]
PCI: Enabling device 0000:00:02.0 (0000 -> 0002)
Yenta: Cardbus bridge found at 0000:00:02.0 [1179:0001}
Yenta: ISA IRQ mask 0x06b8, PCI irq 11
Socket status: 30000007
PCI: Enabling device 0000:00:02.1 (0000 -> 0002)
Yenta: Cardbus bridge found at 0000:00:02.1 [1179:0001}
Yenta: ISA IRQ mask 0x06b8, PCI irq 11
Socket status: 30000011
cs: memory probe 0x0c0000-0x0fffff: exclusidng 0xcbfff 0xf0000-0xfffff
eth0: Xircom: port 0x2e0, irq 11, hwaddr 00:80:C7:9E:F3:9C
ttyS1 at I/) 0x2f8 (irq = 11) is a 16450
eth0: media 10Base2, silicon revision 1

/var/log/messages en /var/log/syslog bestaan niet. De logger die ik gebruik is metalog en het systeem is gentoo.. (had ik volgens mij nog niet gezegd)
Maar in dmesg zie ik niks verkeerd... Daar lijkt alles gewoon gedetecteerd te worden enzo.

Zou het kunnen dat het komt doordat er niets in mijn /etc/resolv.conf staat? Maar met dhcp heb je daar toch geen last van? die vult dat toch aan als ie iets vind?

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

mmmm, 10Base2, is dat geen coax?

start eens op zonder dat ding erin, en duw m er pas in als ie helemaal opgestart is.

ik ben ook wel benieuwd wat "ifconfig eth0" laat zien als het lampje brandt, en ook als het lampje niet brandt. (om te voorkomen dat cardmgr meteen na het inpluggen die dhcp server probeert te zoeken kun je die even uitzetten: "/etc/init.d/pcmcia stop".

resolv.conf is alleen maar voor DNS, maar zelfs zonder DNS-server kun je internet op. en de DNS server wordt juist door DHCP gegeven idd.

It sounds like it could be either bad hardware or software

• Paultje3181
zonder kaart erin krijg ik alleen de lo output van ifconfig. Plug ik de kaart erin, dan laat ifconfig me ook eth0 zien, alleen zonder IP-adres.
dmesg geeft exact hetzelfde (als de kaart erin zit, alleen nog niet de xircom gedeelte (3 regels), deze komen erbij als de kaart erin geplugd wordt.
Hmmm, dat coax verhaal zou best eens kunnen kloppen... Weet nl. niet precies wat hier op Uni Maastricht ligt. Maar zou best eens een coax 10 mbit netwerk kunnen zijn... Morgen maar weer in Utrecht proberen (met een utp-cat5 100 mbit netwerk) Kijken of dat wel werkt.

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

Paultje3181 schreef op 05 september 2004 @ 10:35:
zonder kaart erin krijg ik alleen de lo output van ifconfig. Plug ik de kaart erin, dan laat ifconfig me ook eth0 zien, alleen zonder IP-adres.
dmesg geeft exact hetzelfde (als de kaart erin zit, alleen nog niet de xircom gedeelte (3 regels), deze komen erbij als de kaart erin geplugd wordt.
Hmmm, dat coax verhaal zou best eens kunnen kloppen... Weet nl. niet precies wat hier op Uni Maastricht ligt. Maar zou best eens een coax 10 mbit netwerk kunnen zijn... Morgen maar weer in Utrecht proberen (met een utp-cat5 100 mbit netwerk) Kijken of dat wel werkt.
het is toch vrij makkelijk om uit te zoeken of er UTP of coax ligt?

Weet je wel zeker dat jij het netwerk op kunt? als jij niet degene bent die het netwerk beheert kunnen er nog veel meer dingen anders ingesteld zijn.

It sounds like it could be either bad hardware or software

Pagina: 1