Toon posts:

ATI Radeon Mobile 9700 Cooling?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemal,
Ik heb een laptop met een ATI Radeon Mobile 9700, het is een echt goede kaart mahja het overheat bijna elke 13 minuted en dan krijg in een fps van 0.3 voor 2 minuten en dan gaat het weer naar normal! Kan iemand mij vertellen als die koeling pads voor laptops zijn goed of niet? Of als er is iets anders ik kan doen?
Bedankt,
MI6Labs(.co.uk).

Verwijderd

ik denk dat cooling dus niet gaat lukken.Alles zit tegen mekaar gedrukt en dan wil jij daar waarschijnlijk een blokje op gaan zetten? :p dan hangt alles scheef B)

Afbeeldingslocatie: http://www.hardware-mania.com/svideo/ati/mobility9700/fotoM9700.jpg

Ik weet niet of er nu een coolertje opstaat , maar als er niks opstaat en wat plaats tussen is kun je hem mischien peltier coolen ( dont shoot me 8)7 if i'm wrong) en een apparte voeding er aan hangen . de andere kant van de peltier (warme kant) zal volgens mij wel koud genoeg zijn aangezien er nu geen cooler opzit?? B) een 80 watt peltier kun je al voor 50 eur krijgen. :o :*)

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 10:33:
Hallo allemal,
Ik heb een laptop met een ATI Radeon Mobile 9700, het is een echt goede kaart mahja het overheat bijna elke 13 minuted en dan krijg in een fps van 0.3 voor 2 minuten en dan gaat het weer naar normal! Kan iemand mij vertellen als die koeling pads voor laptops zijn goed of niet? Of als er is iets anders ik kan doen?
Bedankt,
MI6Labs(.co.uk).
Wat voor een merkt is het. Als je de lucht niet blokkeert of zo zou ik gewoon de laptop terugsturen. Als er een ventilatortje zit, voel eens of die draait. En kijk eens in de bios of daar iets staat. Oja, wat bedoel je met MI6Labs(.co.uk). 8)7

Verwijderd

of je kunt een coolingblokje proberen dat er tussen past

bv. Die van een : 'Daytona geforce fx 5200,Asus radeon 9600SE(de passief gekoelde)Radeon 9200SE ... Etc

Daytone fx 5200:
Afbeeldingslocatie: http://www.3dnews.ru/documents/5364/daytona-fx5200-rad.jpg

Asus radeon 9200SE:
Afbeeldingslocatie: http://www.thecomputers.net/rs_data/2003_10/radeon_asus4.jpg

Asus radeon 9600SE:
Afbeeldingslocatie: http://www.computerparts.be/as9600se.jpg

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2004 14:37 ]

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09:26

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
Waarom gaan rotsooien? het hoort te werken, dus zou gewoon naar fabrikant toe sturen

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 september 2004 @ 22:30:
ik denk dat cooling dus niet gaat lukken.Alles zit tegen mekaar gedrukt en dan wil jij daar waarschijnlijk een blokje op gaan zetten? :p dan hangt alles scheef B)

[afbeelding]

Ik weet niet of er nu een coolertje opstaat , maar als er niks opstaat en wat plaats tussen is kun je hem mischien peltier coolen ( dont shoot me 8)7 if i'm wrong) en een apparte voeding er aan hangen . de andere kant van de peltier (warme kant) zal volgens mij wel koud genoeg zijn aangezien er nu geen cooler opzit?? B) een 80 watt peltier kun je al voor 50 eur krijgen. :o :*)
En hoe wil je in hemelsnaam die pelt koelen? :O

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 04-02 08:46

FastBunny

Give it the Works !

We Are Borg schreef op 05 september 2004 @ 14:37:
Waarom gaan rotsooien? het hoort te werken, dus zou gewoon naar fabrikant toe sturen
My thoughts exactly. Het is niet normaal dat je een laptop moet gaan modden voor wat koeling.

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-02 15:36

MaDLiVe

.-Observer-.

FastBunny schreef op 05 september 2004 @ 15:21:
[...]

My thoughts exactly. Het is niet normaal dat je een laptop moet gaan modden voor wat koeling.
Idd, bovendien vervalt je garantie dan.

Als het goed is zit er een heatsink op de ati card. (bij mijn rd9600m iig iets met heatpipes).

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Verwijderd

VinnieWeiss schreef op 05 september 2004 @ 15:19:
[...]

En hoe wil je in hemelsnaam die pelt koelen? :O
niet :+ Als er nu geen koeling op zit heeft die peltier ook geen koeling nodig :p Als het daar waar de peltier 60°c is , is de peltier tog nog een graad of 20°c kouder? :9 Of gaat die gpu + peltier dan naar de kl*te ? :o en dan nog , je zit hier op het gathering of tweakers forum en in de die hard cooling sectie , ofzoiets :+ Dus neem ik aan dat hij tog iets die hard's bedoeld }:O

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2004 17:44 ]

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-12-2025
Verwijderd schreef op 05 september 2004 @ 17:43:
[...]

niet :+ Als er nu geen koeling op zit heeft die peltier ook geen koeling nodig :p Als het daar waar de peltier 60°c is , is de peltier tog nog een graad of 20°c kouder? :9 Of gaat die gpu + peltier dan naar de kl*te ? :o en dan nog , je zit hier op het gathering of tweakers forum en in de die hard cooling sectie , ofzoiets :+ Dus neem ik aan dat hij tog iets die hard's bedoeld }:O
Als jij de warme kant van een pelt niet koelt wordt de koude kant ook warm naar mijn weten. En hoe wil je 80 watt aan warmte afvoeren? Heb je cker wel een dergelijke cooler voor nodig hoor :Y)

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 30-01 14:19

HeepH

Dope Rapper

een warme kant van een pelt,is kouder als de koude kant koud is ( ja die leg ik uit )

als hij 50 graden KOELT, is hij 70 graden warm (bijvoorbeeld) en een peltier aan een laptop voeding hangen is niet het slimst wat je kunt doen,

ik denk dat als je niet aan het overclocken bent ,je je laptop terug moet brengen, want het hoort te werken, en als je wel aant overclocken bent moet je terugklokken, of proberen een dun klein ventilatortje (probleem met aansluiting) of koelblokje (probleem met grote) moet regelen, of je moet terugklokken ;)

http://specs.tweak.to/16495

• Vincentio
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
HeefStan schreef op 05 september 2004 @ 18:06:
een warme kant van een pelt,is kouder als de koude kant koud is ( ja die leg ik uit )

als hij 50 graden KOELT, is hij 70 graden warm (bijvoorbeeld) en een peltier aan een laptop voeding hangen is niet het slimst wat je kunt doen,

ik denk dat als je niet aan het overclocken bent ,je je laptop terug moet brengen, want het hoort te werken, en als je wel aant overclocken bent moet je terugklokken, of proberen een dun klein ventilatortje (probleem met aansluiting) of koelblokje (probleem met grote) moet regelen, of je moet terugklokken ;)
Dat boeit niet.
De peltier verbruikt 80 Watt, dat wordt allemaal warmte, dan komt er nog de hoeveelheid die de chip verbruikt bij en dat moet je toch allemaal afvoeren.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Is het niet verstandiger om gewoon een laptop koeler a 30 euro te kopen. Zon plaat die je onder je laptop schuift waar 3 of 2 fans in zitten. :)

Verwijderd

is het niet veel handiger omdat ding weg tebrengen naar de winkel , hij moet gewoon werken:P

Verwijderd

Heb ik ook meerdere malen gehad met laptops met een zware videokaart. Ook na garantie-reparatie hetzelfde probleem.... De fabrikanten willen echter nooit toegeven dat het gewoon slecht ontworpen is, slechts een: tjah, laptops zijn eigenlijk niet voor gamen bedoeld. Dus terugbrengen voor garantie, maar je hebt best kans dat (vooral bij de wat goedkopere merken) het probleem gewoon inherent aan het ontwerp van het moederbord in combinatie met vid-kaart ligt. Ikzelf heb het een paar keer moeten oplossen door alleen in de stand: max-battery life te spelen, in plaats van maximum performance. De kaart wordt dan wat teruggeklokt.
Pagina: 1